Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Trybunału (dziesiąta izba) z dnia 28 kwietnia 2022 r. Secrétariat général de l’Enseignement catholique ASBL (SeGEC) i in. przeciwko Institut des Comptes nationaux (ICN) i Banque nationale de Belgique., sygn. C-277/21

1)Wykładni pkt 20.309 lit. h) załącznika A do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 549/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie europejskiego systemu rachunków narodowych i regionalnych w Unii Europejskiej w związku z pkt 2.39 lit. b) i pkt 20.15 lit. b) tego załącznika należy dokonywać w ten sposób, że pojęcie „nadmiernych regulacji” obejmuje uregulowanie krajowe dotyczące instytucji niekomercyjnych (INK) prowadzących działalność w dziedzinie szkolnictwa, które choć są subwencjonowane przez właściwe krajowe organy administracji publicznej, korzystają ze swobody nauczania zagwarantowanej przez konstytucję, jeżeli uregulowanie to powierza tej administracji zadanie lub prawo:zatwierdzania programu nauczania,regulowania zarówno struktury nauczania, jak i priorytetów i konkretnych zadań, organizowania kontroli warunków przyjmowania i relegowania uczniów, decyzji rad klasowych i partycypacji finansowej, organizowania zgrupowania szkół w ramach zorganizowanych sieci oraz wymagania opracowania projektów edukacyjnych, pedagogicznych i wychowawczych, a także składania sprawozdań z działalności,organizowania kontroli i inspekcji odnoszących się zwłaszcza do nauczanych kierunków, poziomu studiów i stosowania ustaw językowych, z wyłączeniem metod nauczania, idecydowania o minimalnej liczbie uczniów według klasy, wydziału, stopnia lub innych podgrup, z wyjątkiem zwolnienia ministerialnego,jeśli te zadania i prawa ingerują dostatecznie głęboko, aby faktycznie określić ogólną politykę lub program tych INK, umożliwiając w sposób trwały i ciągły wywieranie rzeczywistego i znaczącego wpływu na określenie i realizację celów tych INK, ich działalności i aspektów operacyjnych, a także założeń strategicznych i wytycznych, które te INK zamierzają realizować przy wykonywaniu swojej działalności, czego zbadanie należy do sądu odsyłającego.2)Wykładni pkt 20.15 zdanie drugie załącznika A do rozporządzenia nr 549/2013 należy dokonywać w ten sposób, że pojęcie „ogólnych przepisów mających zastosowanie do wszystkich jednostek prowadzących taki sam rodzaj działalności” nie obejmuje uregulowania krajowego stanowiącego część systemu prawnego mającego zastosowanie wyłącznie do członków personelu INK prowadzących działalność w dziedzinie szkolnictwa finansowanych przez administrację publiczną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00