Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego A.M. Collinsa przedstawiona w dniu 6 października 2022 r. Colt Technology Services SpA i in. przeciwko Ministero della Giustizia i in., sygn. C-339/21

 OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

ANTHONY’EGO MICHAELA COLLINSA

przedstawiona w dniu 6 października 2022 r. (1)

Sprawa C‑339/21

Colt Technology Services SpA,

Wind Tre SpA,

Telecom Italia SpA,

Vodafone Italia SpA

przeciwko

Ministero della Giustizia,

Ministero dello Sviluppo Economico,

Ministero dell’Economia e delle Finanze,

Procura della Repubblica presso il Tribunale di Cagliari,

Procura della Repubblica presso il Tribunale di Roma,

Procura Generale della Repubblica presso Corte d’appello di Reggio Calabria,

Procura della Repubblica presso il Tribunale di Locri

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Consiglio di Stato (radę stanu, Włochy)]

Odesłanie prejudycjalne – Dyrektywa (UE) 2018/1972 – Artykuł 13 – Warunki, którymi obwarowano ogólne zezwolenie – Zasada niedyskryminacji, proporcjonalności i przejrzystości – Umożliwienie legalnego przejęcia zleconego przez właściwe organy wymiaru sprawiedliwości – Rekompensata – Pełny zwrot kosztów poniesionych przez dostawców usług łączności elektronicznej

I. Wprowadzenie

1.

Czy państwa członkowskie są zobowiązane do przyznania dostawcom usług łączności elektronicznej pełnej rekompensaty kosztów, jakie ponoszą oni w związku z umożliwieniem przejęcia łączności elektronicznej? Consiglio di Stato (rada stanu, Włochy) zadaje to pytanie, odnosząc się przede wszystkim do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1972 z dnia 11 grudnia 2018 r. ustanawiającej Europejski kodeks łączności elektronicznej (2).

II. Ramy prawne

A. Prawo Unii

2.

W preambule dyrektywy 2018/1972 wskazano między innymi następujące cele:

„(5)

Niniejsza dyrektywa tworzy ramy prawne dla zapewnienia swobody w zakresie dostarczania sieci i usług łączności elektronicznej, podlegające wyłącznie warunkom określonym w niniejszej dyrektywie oraz ograniczeniom zgodnie z art. 52 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE), a w szczególności środkom podejmowanym w związku z polityką państwową, bezpieczeństwem publicznym oraz zdrowiem publicznym, oraz spójne z art. 52 ust. 1 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej (zwanej dalej »kartą«).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00