Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Emiliou przedstawiona w dniu 12 stycznia 2023 r. PAO Severstal i Novolipetsk Steel PJSC (NLMK) przeciwko Komisji Europejskiej., sygn. połączone C-747/21 P i C-748/21 P

 OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

NICHOLASA EMILIOU

przedstawiona w dniu 12 stycznia 2023 r. (1)

Sprawa C‑747/21 P

PAO Severstal

przeciwko

Komisji Europejskiej

i

Sprawa C‑748/21 P

Novolipetsk Steel PAO

przeciwko

Komisji Europejskiej

Odwołanie – Dumping – Przywóz niektórych płaskich wyrobów ze stali walcowanych na zimno pochodzących z Chin i Rosji – Ostateczne cło antydumpingowe – Rozporządzenie (WE) nr 1225/2009 – Rozporządzenie (UE) 2016/1036 – Artykuł 9 ust. 4 – Usunięcie szkody – Zasada niższego cła – Margines podcięcia cenowego – Okres istotny dla obliczenia zysku docelowego – Zakres uznania – Charakter ceł antydumpingowych

I. Wprowadzenie

1.

W swoich odwołaniach PAO Severstal i Novolipetsk Steel PJSC (NLMK) (2), dwie spółki zarejestrowane na mocy prawa rosyjskiego i prowadzące działalność na rynku produkcji i dystrybucji wyrobów ze stali, w szczególności płaskich wyrobów ze stali walcowanych na zimno, zwracają się do Trybunału o uchylenie wyroków Sądu (3), którymi oddalono ich skargi o stwierdzenie nieważności rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/1328 z dnia 29 lipca 2016 r. nakładającego ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz niektórych płaskich wyrobów ze stali walcowanych na zimno pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej i Federacji Rosyjskiej (zwanego dalej „zaskarżonym rozporządzeniem”) (4).

2.

Wnoszące odwołanie powołują się na trzy (praktycznie identyczne) zarzuty odwołania. Niemniej jednak zgodnie z wnioskiem Trybunału w analizie przedstawionej w niniejszej opinii ograniczę się do drugiego zarzutu odwołania, który dotyczy zasadniczo wykładni i stosowania„zasady niższego cła”, określonej w art. 9 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej (), które zasadniczo zostało uchylone i zastąpione art. 9 ust. 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej ().

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00