Orzeczenie
Wyrok Trybunału (trzecia izba) z dnia 16 marca 2023 r. American Airlines Inc. przeciwko Komisji Europejskiej., sygn. C-127/21 P
1)Odwołanie zostaje oddalone.2)American Airlines Inc. pokrywa, poza własnymi kosztami, koszty poniesione przez Komisję Europejską oraz Delta Air Lines Inc. w niniejszym postępowaniu.
WYROK TRYBUNAŁU (trzecia izba)
z dnia 16 marca 2023 r. (*1)
Odwołanie – Rozporządzenie (WE) nr 139/2004 – Koncentracje przedsiębiorstw – Rynek transportu lotniczego – Operacja uznana za zgodną ze wspólnym rynkiem – Zobowiązania podjęte przez strony uczestniczące w koncentracji – Decyzja przyznająca prawa nabyte – Pojęcie „właściwego wykorzystania”
W sprawie C‑127/21 P
mającej za przedmiot odwołanie w trybie art. 56 statutu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, wniesione w dniu 26 lutego 2021 r.,
American Airlines Inc., z siedzibą w Fort Worth (Stany Zjednoczone), którą reprezentowali J.-P. Poitras, avocat, J. Ruiz Calzado, abogado i J. Wileur, avocat,
wnosząca odwołanie,
w której pozostałymi uczestnikami postępowania są:
Komisja Europejska, którą reprezentowali T. Franchoo, H. Leupold i L. Wildpanner, w charakterze pełnomocników,
strona pozwana w pierwszej instancji,
Delta Air Lines Inc., z siedzibą w Wilmington (Stany Zjednoczone), którą reprezentowali C. Angeli, avocate, M. Demetriou, BL i I. Giles, advocaat,
interwenient w pierwszej instancji,
TRYBUNAŁ (trzecia izba),
w składzie: K. Jürimäe, prezes izby, M. Safjan, N. Piçarra, N. Jääskinen (sprawozdawca) i M. Gavalec, sędziowie,
rzecznik generalny: A. Rantos,
sekretarz: A. Calot Escobar,
uwzględniając pisemny etap postępowania,
po zapoznaniu się z opinią rzecznika generalnego na posiedzeniu w dniu 14 lipca 2022 r.,
wydaje następujący
Wyrok
1 | W odwołaniu American Airlines Inc. wnosi o uchylenie wyroku Sądu Unii Europejskiej z dnia 16 grudnia 2020 r., American Airlines/Komisja (T‑430/18, zwanego dalej „zaskarżonym wyrokiem”, ), w którym Sąd oddalił jej skargę o stwierdzenie nieważności decyzji Komisji C(2018) 2788 final z dnia 30 kwietnia 2018 r. przyznającej Delta Air Lines prawa nabyte (sprawa M.6607 – US Airways/American Airlines) (zwanej dalej „sporną decyzją”). |
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right