Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego A. Rantosa przedstawiona w dniu 14 lipca 2022 r. American Airlines Inc. przeciwko Komisji Europejskiej., sygn. C-127/21 P

 OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

ATHANASIOSA RANTOSA

przedstawiona w dniu 14 lipca 2022 r. (1)

Sprawa C‑127/21 P

American Airlines Inc.

przeciwko

Komisji Europejskiej

Odwołanie – Rozporządzenie (WE) nr 139/2004 – Koncentracje przedsiębiorstw – Rynek transportu lotniczego – Operacja uznana za zgodną ze wspólnym rynkiem – Zobowiązania podjęte przez strony uczestniczące w koncentracji – Decyzja przyznająca prawa nabyte

I. Wprowadzenie

1.

W niniejszej sprawie, która wpisuje się w kontekst koncentracji przedsiębiorstw na rynku transportu lotniczego, American Airlines Inc. (zwana dalej „spółką American”) wniosła do Trybunału odwołanie od wyroku Sądu Unii Europejskiej z dnia 16 grudnia 2020 r., American Airlines/Komisja (T‑430/18, zwanego dalej „zaskarżonym wyrokiem”, EU:T:2020:603), w którym Sąd oddalił skargę tej spółki zmierzającą do stwierdzenia nieważności decyzji Komisji Europejskiej C(2018) 2788 final z dnia 30 kwietnia 2018 r. (sprawa M.6607 – US Airways/American Airlines) (zwanej dalej „sporną decyzją”).

2.

Specyfika niniejszej sprawy polega na tym, że Trybunał po raz pierwszy zmierzy się z kwestią wykładni szczególnych postanowień zawartych w zobowiązaniach będących nierozerwalną częścią decyzji Komisji dotyczącej koncentracji.

II. Okoliczności powstania sporu, sporna decyzja i zaskarżony wyrok

3.

Okoliczności powstania sporu zostały przedstawione w pkt 1–69 zaskarżonego wyroku i na potrzeby niniejszej opinii można je streścić w następujący sposób:

A. Decyzja zezwalająca na połączenie US Airways/American

1. Postępowanie administracyjne, które doprowadziło do wydania decyzji zezwalającej na połączenie US Airways/American

4.

W dniu 18 czerwca 2013 r. spółka US Airways Group Inc. (zwana dalej „spółką US Airways”) i spółka American (zwane dalej „stronami uczestniczącymi w połączeniu”) zgłosiły Komisji swój zamiar połączenia.

5.

Komisja uznała, że koncentracja ta budzi poważne wątpliwości co do jej zgodności z rynkiem wewnętrznym w odniesieniu do połączenia między portem lotniczym London Heathrow (Zjednoczone Królestwo, zwanym dalej „LHR”) i portem lotniczym Philadelphia International Airport (Stany Zjednoczone, zwanym dalej „PHL”) (zwanego dalej „połączeniem LHR-PHL”).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00