Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.417.2023.1.KK

Brak możliwości obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją zadania.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

23 sierpnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 23 sierpnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku możliwości obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją zadania pn. „(…)”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Powiat „A” i realizuje projekt pn. „(…)”, który uzyskał dofinansowanie w ramach naboru (…). Projekt realizowany jest przez Powiat „A” na podstawie umowy (…).

Finansowe zakończenie realizacji projektu planowane jest na 30 listopada 2023 r. Projekt odnosi się do dążenia przez samorząd powiatowy do poprawy warunków kształcenia młodzieży. Głównym celem projektu jest „poprawa warunków edukacji ogólnokształcącej wspierającej umiejętności kluczowe uczniów na obszarze Powiatu „A” poprzez wyposażenie szkół ogólnokształcących”. Przedmiotem projektu jest wyposażenie infrastruktury kształcenia ogólnego w dwóch szkołach, dla których Powiat „A” jest organem prowadzącym, tj. Zespół Szkół w „B” oraz Zespół Szkół Ogólnokształcących  w „A”. W skład Zespołu Szkół w „B” wchodzi Liceum Ogólnokształcące, dla którego w ramach projektu zostanie zakupione wyposażenie pracowni biologicznej, komputerowej oraz wyposażenie do zajęć sportowych.

Dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących w „A” zostanie zakupione wyposażenie do zajęć sportowych.

Wyposażenie pracowni biologii w ZS w „B”: mikroskopy, multimedialne ilustracje przedmiotowe, preparaty mikroskopowe, programy multimedialne, modele anatomiczne.

Wyposażenie pracowni komputerowej w ZS w „B”: komputery, karty graficzne, monitory, portowe przełączniki z inteligentnym zarządzaniem, patchpanel, szafa rack, kable sieciowe, gniazda natynkowe.

Wyposażenie do zajęć sportowych w ZS w „B”: kotary i siatki grodzące na sektory, skrzynie gimnastyczne, materace gimnastyczne, trampoliny fitness, odskocznie gimnastyczne, drążki gimnastyczne, poręcze treningowe, materace asekuracyjne, bramki do piłki ręcznej, słupki do siatkówki, stoły do tenisa stołowego, atlas wielofunkcyjny, bieżnia elektryczna, rowerki treningowe, zestaw do skoku wzwyż, tablica punktowa elektroniczna, fotokomórka do pomiaru czasowego biegów, karcher do mycia tartanu.

Wyposażenie do zajęć sportowych w ZSO w „A”: drabinki gimnastyczne, zestawy do siatkówki, materace gimnastyczne, zestawy do koszykówki, skrzynia gimnastyczna  z wózkiem, kozioł gimnastyczny, odskocznia gimnastyczna, kotary i siatki grodzące na sektory.

Powiat „A” jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Powiat rozlicza podatek od towarów i usług wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi (wśród których jest Zespół Szkół w „B” oraz Zespół Szkół Ogólnokształcących w „A”), podlegającymi centralizacji rozliczeń podatku VAT.

Faktury dotyczące realizacji przedmiotowego projektu wystawiane są na Powiat „A”. Powiat nie posiada jednak prawnej możliwości odzyskania poniesionego kosztu podatku naliczonego związanego z realizacją projektu. Wykonanie projektu służy realizacji zadań własnych Powiatu. Powiat wykonuje zadania publiczne na podstawie Ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. 2022 r. poz. 1526 ze zm.). Zadania Powiatu reguluje art. 4 ww. Ustawy. Przepis ten stanowi, iż „Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie: edukacji publicznej”  (art. 4 ust. 1 pkt 1).

Wydatki poniesione w ramach zadania będą wykorzystywane do działalności niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Wykonane w ramach przedmiotowego projektu zadania będą wyłącznie do celów edukacyjnych – co należy do zadań publicznych, przydzielonych powiatowi ww. ustawą, a realizowanych przez szkołę. Nie będą wykorzystywane do celów związanych z czynnościami opodatkowanymi podatkiem  od towarów i usług. Szkoła publiczna nie ma upoważnienia (prawnego, faktycznego)  do ustanawiania jakichkolwiek obowiązkowych opłat dla potrzeb realizacji zadań oświatowo -wychowawczych. Po zakończeniu realizacji projektu powstałe środki trwałe zostaną przekazane w nieodpłatne użytkowanie Zespołowi Szkół w „B” oraz Zespołowi Szkół Ogólnokształcących w „A”.

Pytanie

Czy w zadaniu pn. „(…)”, Powiat „A” ma możliwość obniżenia podatku należnego  o podatek naliczony?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, Powiatowi „A” wykonującemu zadanie publiczne  o charakterze ponadgminnym w zakresie edukacji publicznej nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w przypadku realizacji zadania pn. „(…)”, gdyż wydatki poniesione w ramach opisanego we wniosku zadania nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług [art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r.  poz. 1570 ze zm.)]. Korzystanie z efektów realizacji projektu będzie nieodpłatne.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi,  z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, a taki tu nie zachodzi.

Zasada ta wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego  o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących  te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa,  dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych  na podstawie umów cywilnoprawnych.

Interpretacja jest niezbędna do przedłożenia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa (…) przy złożeniu końcowego wniosku o płatność.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług  (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej ustawą:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi: suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu: nabycia towarów i usług.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, w oparciu o który:

Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy: transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Stosownie do art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Według art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Na mocy art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Jak stanowi art. 2 ust. 1 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym  (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 ze zm.):

Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o samorządzie powiatowym:

Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym  w zakresie edukacji publicznej.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itp., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). W tym tylko zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy. Oznacza to, że  w pozostałym zakresie np. zadań własnych nałożonych na nie, na podstawie odrębnych przepisów, jednostki samorządu terytorialnego nie występują jako podatnicy podatku VAT.

Z opisu sprawy wynika, że Powiat realizuje projekt pn. „(…)”.

Finansowe zakończenie realizacji projektu planowane jest na 30 listopada 2023 r. Projekt odnosi się do dążenia przez samorząd powiatowy do poprawy warunków kształcenia młodzieży. Głównym celem projektu jest „poprawa warunków edukacji ogólnokształcącej wspierającej umiejętności kluczowe uczniów na obszarze Powiatu „A” poprzez wyposażenie szkół ogólnokształcących”. Przedmiotem projektu jest wyposażenie infrastruktury kształcenia ogólnego w dwóch szkołach, dla których Powiat „A” jest organem prowadzącym, tj. Zespół Szkół „B” oraz Zespół Szkół Ogólnokształcących w „A”.  W skład Zespołu Szkół w „B” wchodzi (...), dla którego w ramach projektu zostanie zakupione wyposażenie pracowni biologicznej, komputerowej oraz wyposażenie do zajęć sportowych.

Dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących w „A” zostanie zakupione wyposażenie do zajęć sportowych.

Wyposażenie pracowni biologii w ZS w „B”: mikroskopy, multimedialne ilustracje przedmiotowe, preparaty mikroskopowe, programy multimedialne, modele anatomiczne.

Wyposażenie pracowni komputerowej w ZS w „B”: komputery, karty graficzne, monitory, portowe przełączniki z inteligentnym zarządzaniem, patchpanel, szafa rack, kable sieciowe, gniazda natynkowe.

Wyposażenie do zajęć sportowych w ZS w „B”: kotary i siatki grodzące na sektory, skrzynie gimnastyczne, materace gimnastyczne, trampoliny fitness, odskocznie gimnastyczne, drążki gimnastyczne, poręcze treningowe, materace asekuracyjne, bramki do piłki ręcznej, słupki do siatkówki, stoły do tenisa stołowego, atlas wielofunkcyjny, bieżnia elektryczna, rowerki treningowe, zestaw do skoku wzwyż, tablica punktowa elektroniczna, fotokomórka do pomiaru czasowego biegów, karcher do mycia tartanu.

Wyposażenie do zajęć sportowych w ZSO w „A”: drabinki gimnastyczne, zestawy do siatkówki, materace gimnastyczne, zestawy do koszykówki, skrzynia gimnastyczna

z wózkiem, kozioł gimnastyczny, odskocznia gimnastyczna, kotary i siatki grodzące na sektory.

Powiat „A” jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Powiat rozlicza podatek od towarów i usług wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi (wśród których jest Zespół Szkół w „B” oraz Zespół Szkół Ogólnokształcących w „A”), podlegającymi centralizacji rozliczeń podatku VAT.

Faktury dotyczące realizacji przedmiotowego projektu wystawiane są na Powiat „A”. Powiat nie posiada jednak prawnej możliwości odzyskania poniesionego kosztu podatku naliczonego związanego z realizacją projektu. Wykonanie projektu służy realizacji zadań własnych Powiatu. Powiat wykonuje zadania publiczne na podstawie Ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym. Zadania Powiatu reguluje art. 4 ww. Ustawy.

Przepis ten stanowi, iż „Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie: edukacji publicznej” (art. 4 ust. 1 pkt 1). Wydatki poniesione w ramach zadania będą wykorzystywane do działalności niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Wykonane w ramach przedmiotowego projektu zadania będą wyłącznie do celów edukacyjnych – co należy do zadań publicznych, przydzielonych powiatowi ww. ustawą, a realizowanych przez szkołę. Nie będą wykorzystywane do celów związanych z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług. Szkoła publiczna nie ma upoważnienia (prawnego, faktycznego) do ustanawiania jakichkolwiek obowiązkowych opłat dla potrzeb realizacji zadań oświatowo-wychowawczych. Po zakończeniu realizacji projektu powstałe środki trwałe zostaną przekazane w nieodpłatne użytkowanie Zespołowi Szkół w „B” oraz Zespołowi Szkół Ogólnokształcących w „A”.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą wskazania, czy Powiat ma możliwość obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją ww. zadania.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie są spełnione, ponieważ – jak wynika z opisu sprawy  wydatki poniesione w ramach zadania będą wykorzystywane do działalności niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym, ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki, warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług, Wnioskodawca nie ma – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakupy związane  z realizacją przedmiotowego projektu.

Podsumowując, Powiat nie ma możliwości obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją zadania pn. „(…)”.

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00