Podwyższanie kwalifikacji zawodowych pracowników – procedura postępowania
Podnoszeniem kwalifikacji zawodowych jest zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy oraz umiejętności przez pracownika z inicjatywy albo za zgodą pracodawcy. Związane z tym szczegółowe zasady i uprawnienia pracownika strony ustalają w umowie szkoleniowej, która musi uwzględniać jego prawa w tym zakresie przewidziane w Kodeksie pracy. Poniżej przedstawiamy – krok po kroku – procedurę postępowania pracodawcy w przypadku podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracownika.
Krok 1. Ustal, czy pracownik zamierza podnosić kwalifikacje zawodowe
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych może wynikać z inicjatywy pracodawcy, który zaproponuje pracownikowi udział w określonym przez niego rodzaju szkolenia. Możliwe jest także, że to pracownik złoży pracodawcy wniosek o wysłanie go na konkretne szkolenie.
Powinno ono być związane z aktualnie świadczoną pracą lub zadaniami, jakie pracownik będzie mógł wykonywać w przyszłości.