Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 7 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.432.2023.2.WL

Podleganie opodatkowaniu podatkiem VAT sprzedaży działek oraz zwolnienie z opodatkowania podatkiem VAT ww. sprzedaży.

Interpretacja indywidualna

 – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów w części dotyczącej podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT sprzedaży działek nr 1 i nr 2 jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

13 czerwca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 13 czerwca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT sprzedaży działek nr 1 i nr 2 oraz zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT ww. sprzedaży.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismami z 21 lipca 2023 r. (data wpływu 24 lipca 2023 r.) oraz 2 sierpnia 2023 r. (data wpływu 2 sierpnia 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Miasto i Gmina ... jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. MiG ... jest właścicielem nieruchomości gruntowej, zabudowanej oznaczonej nr ewid. 3, położonej w obrębie ... (miasto), o powierzchni … ha (Bi) i nr 4 położonej w obrębie ... (miasto), o powierzchni … ha (Bi). Decyzją z dnia ... r. ... Wojewody ..., na podst. art. 5 ust 1 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. - przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32 poz. 191 ze zm.), stwierdził nieodpłatne nabycie na rzecz Gminy ... prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oznaczonej m.in. wymienionych działek. Działka o nr 3 zabudowana była w dniu przekazania i pozostaje nadal obiektami o funkcji niemieszkalnej - hydrofornia, a MiG ... posiadała w użytkowaniu obiekty i urządzenia znajdujące się na tej działce i ponosiła wszelkie koszty związane z ich utrzymaniem. Działka nr 4 jest od 2002 r. zabudowana budynkiem Szkoły Podstawowej i od 2020 r. działka ta jest przekazana w trwały zarząd ww. placówce oświatowej zarządzanej przez MiG .... Obecnie działka nr 3 położona jest w obszarze, na którym obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego zatwierdzony uchwałą Rady Miejskiej w ... Nr … z dnia … r. Zgodnie z ustaleniami przytoczonego planu miejscowego, znajduje się w terenach o następującym przeznaczeniu: Teren urządzeń infrastruktury technicznej- ujęcie wody (4W), Teren zabudowy usług oświaty (2Uo), Teren zabudowy usługowej (5U), Teren parkingu (3KS). Obecnie działka nr 4 położona jest w obszarze, na którym obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego zatwierdzony uchwałami Rady Miejskiej w ...Nr … z dnia … r. … z dnia … r. Zgodnie z ustaleniami przytoczonego planu miejscowego, znajduje się w terenach o następującym przeznaczeniu: Teren zabudowy usług oświaty (2Uo), Teren parkingu (3KS), Teren zabudowy usługowej (6U), Teren urządzeń infrastruktury technicznej- ujęcie wody (4W), Drogi lokalne (....). W 2023 r. z wyżej wymienionych nieruchomości planowane jest wydzielenie części niezabudowanej, która zostanie przeznaczona do sprzedaży. Teren zostanie objęty MPZP o przeznaczeniu: Teren zabudowy usługowej (6U) i Teren urządzeń infrastruktury technicznej - ujęcie wody (4W). Bezpośredni dojazd do nieruchomości odbywa się drogą publiczną. Działki wyposażone są w sieci: energię elektryczną, sieć wodociągową i gazową. Najbliższe otoczenie stanowi teren zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i wielorodzinnej.

Ponadto, ostatecznie w uzupełnieniu wniosku z 2 sierpnia 2023 r., na pytania Organu:

1)Czy został już dokonany podział działek nr 3 i nr 4? Jeżeli tak, to należy wskazać ile działek powstanie w wyniku wydzielenia gruntów z ww. działek i jaki jest numer geodezyjny/są numery geodezyjne działki/działek wydzielonej/wydzielonych z tych działek, która będzie/które będą przedmiotem sprzedaży?

2)Czy nabycie przez Państwa działek nr 3 i nr 4 nastąpiło w ramach transakcji opodatkowanych, zwolnionych czy niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT i czy transakcje te zostały udokumentowane fakturą/fakturami z wykazaną kwotą podatku VAT?

3)Czy działki nr 3 i nr 4 od momentu ich nabycia wykorzystywane były przez Państwa Gminę wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku od towarów i usług? Jeżeli tak, to jaką działalność zwolnioną z opodatkowania podatkiem VAT, do której wykorzystywane były ww. działki, wykonywała Państwa Gmina - należy podać podstawę prawną zwolnienia?

4)Czy działka wydzielona/działki wydzielone z działek nr 3 i nr 4 do dnia sprzedaży będzie wykorzystywana/będą wykorzystywane przez Państwa Gminę wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku od towarów i usług? Jeżeli tak, to jaką działalność zwolnioną z opodatkowania podatkiem VAT, do której wykorzystywane były/będą ww. działki, wykonywała Państwa Gmina - należy podać podstawę prawną zwolnienia?

5)Czy na dzień planowanej sprzedaży działka wydzielona/działki wydzielone z ww. działek nr 3 i nr 4 będzie niezabudowana/będą niezabudowane?

6)Czy na dzień planowanej sprzedaży wydzielonej działki/wydzielonych działek z działek nr 3 i nr 4, wskazane we wniosku przeznaczenie tej działki/tych działek zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Państwa Gminy nie ulegnie zmianie?

7)Jeżeli w wyniku wydzielenia z działek nr 3 i nr 4 powstanie więcej niż jedna działka (i posiada/posiadają one obecnie odrębny nr ewidencyjny) należy wskazać, która działka jest objęta pytaniem nr 1 we wniosku, a która działka/które działki jest/są objęte zakresem pytania nr 2 we wniosku?

8)W związku z podaną informacją, iż działki wyposażone są w sieci: energię elektryczną, sieć wodociągową i gazową należy jednoznacznie wskazać, czy ww. sieci będą znajdować się na wydzielonej działce/wydzielonych działkach, objętych zakresem pytań?

9)Czy ww. sieci energii elektrycznej, wodociągowa i gazowa, są budowlami w rozumieniu przepisów art. 3 pkt 3 ww. ustawy Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.)?

Jeśli odpowiedź na pytanie nr 9 będzie twierdząca, to należy wskazać:

10)Czy ww. budowle są trwale związane z gruntem?

11)Czy z tytułu nabycia ww. budowli Państwa Gminie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony?

12)Czy nastąpiło pierwsze zasiedlenie ww. budowli w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o podatku od towarów i usług? Jeżeli tak, to należy wskazać dokładną datę.

13)Kiedy nastąpiło zajęcie do używania ww. budowli? Należy wskazać dokładną datę.

14)W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie nr 12 należy wskazać w wyniku jakich czynności nastąpiło pierwsze zasiedlenie budowli?

15)Czy pomiędzy pierwszym zasiedleniem ww. budowli a ich dostawą upłynie okres dłuższy niż 2 lata?

16)Czy ww. budowle były/są wykorzystywane przez Państwa Gminę wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku od towarów i usług? Jeżeli tak, to jaką działalność zwolnioną z opodatkowania podatkiem VAT, do której wykorzystywane były/są ww. budowle, wykonywała Państwa Gmina– należy podać podstawę prawną zwolnienia?

17)Czy Państwa Gmina ponosiła nakłady na ulepszenie ww. budowli w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, w stosunku do których przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego?

18)W jakim okresie Państwa Gmina ponosiła wydatki na ulepszenie ww. budowli?

19)Jeżeli Państwa Gmina ponosiła wydatki na ulepszenie ww. budowli, to czy wydatki te były wyższe niż 30% wartości początkowej ww. budowli?

20)Jeżeli odpowiedź na pytanie nr 17 i 19 jest twierdząca, to należy wskazać:

a)Kiedy nastąpiło oddanie do użytkowania ww. budowli po ulepszeniu?

b)Czy ulepszenia stanowiły „przebudowę” rozumianą jako dokonanie istotnych zmian przeprowadzonych w celu zmiany wykorzystania ww. budowli lub w celu znaczącej zmiany warunków zasiedlenia?

c)Czy po ulepszeniu miało miejsce pierwsze zasiedlenie ww. budowli?

d)Jeżeli miało miejsce pierwsze zasiedlenie ww. budowli po ulepszeniu, to należy wskazać kiedy to nastąpiło (należy podać dzień, miesiąc i rok)?

e)Czy pomiędzy pierwszym zasiedleniem ww. budowli po ulepszeniu, a sprzedażą upłynie okres dłuższy niż 2 lata?

f)Czy ulepszone ww. budowle były wykorzystywane przez Państwa Gminę wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku VAT?

wskazali Państwo:

„Uzupełnienie:

1)Podział działek 3 i 4 nie został jeszcze dokonany, ale jest na etapie projektu podziału nieruchomości, w którym widnieją sugerowane nowe numery działek powstałych po podziale, i tak z działki 3 zostaną wydzielone 2 działki m.in. działka 2 przeznaczona do sprzedaży oraz z działki 4 zostanie wydzielonych 3 działki m.in. działka 1 przeznaczona do sprzedaży. Nowopowstałe działki 2 oraz 1 są przedmiotem niniejszego wniosku o wydanie interpretacji.

2)Nabycie działek 3 i 4 nastąpiło w ramach transakcji niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT i te transakcje nie zostały udokumentowane fakturą / fakturami z wykazaną kwotą podatku VAT.

3)Działka 3 od momentu jej nabycia wykorzystywana była na cele działalności bez prawa do korzystania ze zwolnienia od podatku od towarów i usług (hydrofornia).

Działka 4 od momentu jej nabycia wykorzystywana była na cele niepodlegające podatkowi od towarów i usług (szkoła podstawowa).

4)Nowopowstałe działki 1 i 2 do dnia sprzedaży będą wykorzystywane na cele niepodlegające podatkowi VAT.

5)Na dzień planowanej sprzedaży nowopowstałe działki 1 i 2 będą niezabudowane.

6)Wskutek podziału nieruchomości i powstania działek o nowej numeracji, nie ulega zmianie przeznaczenia nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

7)Obydwie nowopowstałe działki 1 i 2 są objęte pytaniem 1 jak i 2 wniosku.

8)Po podziale, sieci infrastruktury energetycznej, wodociągowej i kanalizacyjnej będą się znajdowały na wydzielonych i przeznaczonych do sprzedaży nowopowstałych działkach.

9)Urządzenia energetyczne, sieci wodociągowe, kanalizacyjne są obiektami liniowymi w rozumieniu ustawy Prawo budowlane. Obiekty liniowe stanowią rodzaj obiektów budowlanych, których cechą charakterystyczną jest długość. Obiektem budowlanym jest zgodnie z art. 3 pkt 1 ustawy Prawo budowlane (budynek, budowla bądź obiekt małej architektury), wraz z instalacjami zapewniającymi możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, wzniesiony z użyciem wyrobów budowlanych. Przepisy Prawa budowlanego wymieniają zatem trzy rodzaje obiektów budowlanych, tj. budynek, budowlę oraz obiekt małej architektury. Skoro sieć energetyczna, kanalizacyjna, wodociągowa nie jest budynkiem, a nie jest. Sieć nie jest obiektem małej architektury, pozostała ostatnia kategoria - budowla. W szczególności należy uwzględnić, czy do powstania obiektu zastosowano technikę, która mieści się w pojęciu robót budowlanych, czy obiekt ten został wykonany z materiałów, które można uznać za wyroby budowlane, jak również cel powstania obiektu. Jednocześnie należy mieć na uwadze, że w przepisach Pb nie zdefiniowano poszczególnych obiektów zaliczanych do budowli, tzn. brak jest legalnych definicji czy szczegółowych opisów przykładowych budowli z art. 3 pkt 3 Pb. W konsekwencji każdy obiekt, który mieści się w językowym znaczeniu użytych w art. 3 pkt 3 Prawa bud. wyrażeń, stanowi budowlę, o której mowa w tym przepisie.

10)Tak, sieci są trwale związane z gruntem.

11)Z tytułu nabycia ww. sieci nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony.

16)Ww. sieci na działce 3 od momentu ich nabycia wykorzystywane były na cele działalności bez prawa do korzystania ze zwolnienia od podatku od towarów i usług (hydrofornia).

Ww. sieci na działce 4 od momentu ich nabycia wykorzystywane były na cele niepodlegające podatkowi od towarów i usług (szkoła podstawowa).

17)Gmina nie ponosiła nakładów na ulepszenie ww. sieci.

18)Nie dotyczy

19)Nie dotyczy

20)Nie dotyczy”.

Pytanie

Czy sprzedaż nowo wydzielonych działek 1 i 2 podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?

Państwa stanowisko w sprawie

Gmina stoi na stanowisku, że sprzedaż podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, oraz że może skorzystać ze zwolnienia z art. 43 ustawy o podatku od towarów i usług.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:

Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Art. 7 ust. 1 ustawy stanowi:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Stosownie do art. 2 pkt 22 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży - rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Zatem zgodnie z powołanymi przepisami, grunty spełniają definicję towaru wynikającą z art. 2 pkt 6 ustawy, a ich sprzedaż jest traktowana jako czynność odpłatnej dostawy towarów.

Nie każda czynność stanowiąca dostawę towarów, w rozumieniu art. 7 ustawy, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, ponieważ aby dana czynność podlegała opodatkowaniu tym podatkiem, musi być wykonana przez podmiot, który w związku z jej wykonaniem jest podatnikiem podatku od towarów i usług.

Pojęcia „podatnik” i „działalność gospodarcza”, na potrzeby podatku od towarów i usług, zostały określone w art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy.

Według zapisu art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak stanowi art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zwanej dalej „Dyrektywą 2006/112/WE”, zgodnie z którym:

Krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże w przypadku gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

W każdych okolicznościach podmioty prawa publicznego są uważane za podatników w związku z czynnościami określonymi w załączniku I, chyba że niewielka skala tych działań sprawia, że mogą być one pominięte.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). Bowiem tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Z treści wniosku wynika, że jesteście Państwo czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT oraz właścicielem nowopowstałych działek nr 1 i nr 2. Działka nr 2 przeznaczona do sprzedaży zostanie wydzielona z działki nr 3 oraz działka nr 1 przeznaczona do sprzedaży zostanie wydzielona z działki nr 4. Po podziale, sieci infrastruktury energetycznej, wodociągowej i kanalizacyjnej będą się znajdowały na wydzielonych i przeznaczonych do sprzedaży nowopowstałych działkach.

Należy zauważyć, że dostawa wskazanych przez Państwa we wniosku działek nr 1 i nr 2 będzie niewątpliwie czynnością cywilnoprawną (nie publicznoprawną), nie będzie wykonywana w ramach zadań publicznych. W odniesieniu do dostawy działek nr 1 i nr 2 nie będą Państwo działali jako organ władzy publicznej, o którym mowa w art. 15 ust. 6 ustawy. Dokonując odpłatnego zbycia działek objętych wnioskiem będziecie Państwo działali jako podatnik w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy prowadzący działalność gospodarczą w myśl art. 15 ust. 2 ustawy. Zatem transakcja sprzedaży działek nr 1 i nr 2 będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy.

W związku z powyższym Państwa stanowisko uznałem za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem Państwa wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa – rozpatrzone.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT sprzedaży działek nr 1 i nr 2, natomiast w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT ww. sprzedaży wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00