Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29 sierpnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.469.2023.1.MŻ

W zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

21 sierpnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 21 sierpnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją Projektu pn. „(…)”.

Uzupełnili go Państwo – pismem z 25 sierpnia 2023 r. (wpływ 25 sierpnia 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

B S.A. (dalej jako „(B)”, „Wnioskodawca”), jest spółką akcyjną ze 100 % udziałem Skarbu Państwa.

B będzie partnerem projektu pn. „(…)” realizowanego z Funduszy  (…) na lata 2021-2027, którego partnerem Zarządzającym (podmiotem odpowiedzialnym za realizację projektu) jest (…) (dalej jako „Projekt”).

Stosownie do postanowień art. 50 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (dalej: ustawa wdrożeniowa) (Dz. U. poz. 1079), a także w nawiązaniu do Harmonogramu naboru wniosków o dofinansowanie dla Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (wersja nr (...) z 19 stycznia 2023 r.), zgodnie z którym ogłoszenie naboru w działaniu  (…) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027 nastąpiło w dniu 27 lutego br. i zakończy się w dniu 29 grudnia 2023 r.

B jako partner, będzie odpowiedzialna za realizację sektorowych programów promocji dla wybranych sektorów (m.in. kosmetycznego, meblarskiego, maszyn i urządzeń itd.).

Celem Projektu jest aktywizacja (…) do dywersyfikacji działalności eksportowej na rynki zagraniczne, w tym o wysokim potencjale importowym. Ponadto celem działania jest rozwój potencjału innowacyjnego i eksportowego polskich przedsiębiorstw, promocja sektorów o wysokim potencjale eksportowym i innowacyjnym, z uwzględnieniem przemysłów wysokiej techniki.

Według Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków projektu na lata 2021-2027 (pkt 9 Podrozdział 3.5), w celu uznania za koszt kwalifikowalny w projekcie podatku VAT, partner (B ) musi wystąpić i uzyskać indywidualną interpretację podatkową z Krajowej Informacji Skarbowej w sprawie możliwości odzyskania VAT. Cały tekst Wytycznych jest dostępny pod linkiem https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/112343/Wytyczne_dotyczace_kwalifikowalnosci_2021_2027.pdf.

Budżet całkowity przedmiotowego Projektu łącznie z podatkiem VAT wynosi co najmniej (…), przy czym poziom pomocy ze środków przyznany Wnioskodawcy wynosi (…) zł.

Wstępne terminy rozpoczęcia i zakończenia projektu to: 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2029 r.

Na fakturach jako nabywca usług i towarów przeznaczonych do realizacji Projektu będzie występować Wnioskodawca.

W ramach Projektu planowana jest realizacja następujących działań przez B: organizacja polskich stoisk narodowych na 71 wydarzeniach wystawienniczych w 12 krajach, organizacja w Polsce 32 misji przyjazdowych typu (…) dla zagranicznych kontrahentów i dziennikarzy, organizacja stref i spotkań B2B, briefingów prasowych, przygotowanie opracowań merytorycznych, materiałów promocyjnych (m.in. katalogów, filmów branżowych, kreatywnej oprawy audiowizualnej), działania medialne na rynkach perspektywicznych i oprawa PR dla realizowanych wydarzeń.

Wszelkie opłaty związane z organizacją wyżej opisanych czynności w ramach Projektu ponosić będzie B, która ze środków Projektu opłacać będzie koszty zakupu powierzchni wystawienniczych na targach, przeloty i transport oraz zakwaterowanie pracownikom B oraz uczestnikom misji przyjazdowych do wysokości kwot wskazanych na fakturach.

W ramach opisanego Projektu B nie wykonuje więc w związku z jego realizacją czynności opodatkowanych np. nie sprzedaje dalej usług, tzn. nie wystawia faktur za udział podmiotów w organizowanych przez B targach, czy też misjach.

Dlatego też podatku VAT od wykonywanych w ramach Projektu czynności B nie może odliczyć czyli tym samym nie stosuje art. 86 w zw. z art. 15 oraz art. 87 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r.

Wszystkie faktury opłacane ze środków pochodzących z tego Projektu przyporządkowywane będą do czynności wyłączonych z podatku VAT zarówno w obrocie krajowym, jak i międzynarodowym.

Pytanie

Czy B będzie miała możliwość odzyskania podatku VAT w zakresie realizacji Projektu?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, realizując przedmiotowy Projekt pn. „(…)” realizowanego z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki na lata 2021-2027 nie działa ona w „charakterze czynnego podatnika VAT”, a nabywane towary lub usługi nie są wykorzystywane, nie służą do wykonywania czynności opodatkowanych.

B w ramach realizowanego Projektu nie wykonuje w związku z jego realizacją czynności opodatkowanych (np. nie sprzedaje dalej usług tzn. nie wystawia faktur za korzystanie przez MŚP z planowanych wydarzeń/targów i misji). Dlatego też podatku VAT od wykonywanych w ramach Projektu czynności, B nie będzie miała możliwości odliczyć i nie będzie mogła w związku z tym zastosować art. 86 w zw. z art. 15 oraz 87 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych - towary i usługi określone w Projekcie, z których nabyciem podatek zostanie naliczony, nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych B, a między nimi nie istnieje udokumentowany związek, o którym mowa w art. 86 ww. ustawy.

Projekt nie generuje i nie będzie generować żadnych przychodów, w związku z powyższym brak jest czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, nie powstanie sprzedaż opodatkowana (brak podatku należnego).

Nabyte towary i usługi w celu zrealizowania projektu nie będą miały związku z wykonywanymi przez Wnioskodawcę czynnościami opodatkowanymi (brak podatku naliczonego). Wszystkie zakupione towary (środki trwałe i wartości niematerialne i prawne) oraz usługi w ramach Projektu, którego dotyczy zapytanie, będą służyły celom aktywizacji (...) do dywersyfikacji działalności eksportowej na rynki zagraniczne, w tym o wysokim potencjalne importowym. B będzie ich właścicielem, będzie też ponosić niezbędne koszty pozwalające na prawidłowe funkcjonowanie usług wytworzonych w ramach Projektu, zaś za korzystanie z usług nie będą pobierane od grupy docelowej żadne opłaty.

Faktury dokumentujące nabycie towarów i usług w ramach projektu wystawiane będą na B.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi VAT (B) nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Tym samym ponoszenie wydatków, które nie są związane z działalnością opodatkowaną VAT powoduje, że podatnik nie ma prawa do odliczenia VAT od takich wydatków.

Biorąc pod uwagę opisany stan faktyczny B będzie działać jakby wykonywała wyłącznie czynności zwolnione, tj. nie będzie działać w charakterze czynnego podatnika VAT w części działalności dotyczącej Projektu lub też będzie dokonywać wydatków, z którymi związany jest zakaz obniżania podatku należnego o podatek VAT naliczony wynikający z faktur zakupu (krajowych, jak i zagranicznych), który będzie kosztem kwalifikowanym w realizowanym przez B w Projekcie.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570):

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

1) suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi;

2) w przypadku importu towarów - kwota podatku:

a) wynikająca z otrzymanego dokumentu celnego,

b) należnego, w przypadku, o którym mowa w art. 33a,

c) wynikająca z deklaracji importowej, w przypadku, o którym mowa w art. 33b,

d) wynikająca z decyzji, o których mowa w art. 33 ust. 2-3 i art. 34;

3)  zryczałtowany zwrot podatku, o którym mowa w art. 116 ust. 6;

4) kwota podatku należnego z tytułu:

a) świadczenia usług, dla którego zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 podatnikiem jest ich usługobiorca,

b) dostawy towarów, dla której zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 5 podatnikiem jest ich nabywca,

c) wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 9,

d) wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 11;

5) (uchylony;

6) różnica podatku, o której mowa w art. 30c ust. 2;

7) u podatnika, o którym mowa w art. 16, kwota stanowiąca równowartość 22% kwoty należnej z tytułu dostawy nowego środka transportu, nie wyższa jednak niż kwota podatku zawartego w fakturze stwierdzającej nabycie tego środka lub dokumencie celnym, albo podatku zapłaconego przez tego podatnika od wewnątrzwspólnotowego nabycia tego środka.

Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy:

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Powyższe wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno, tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Podkreślić należy, że aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Według zapisu art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Natomiast działalność gospodarcza – zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

Obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z opisu sprawy wynika, że jesteście Państwo spółką akcyjną (B) ze 100% udziałem Skarbu Państwa i będziecie partnerem Projektu pn. „(…)” realizowanego z Funduszy Europejskich dla (...) i na lata 2021-2027, którego partnerem Zarządzającym (podmiotem odpowiedzialnym za realizację Projektu) jest Ministerstwo (...). B, jako partner, będzie odpowiedzialna za realizację sektorowych programów promocji dla wybranych sektorów (m.in. kosmetycznego, meblarskiego, maszyn i urządzeń itd.).

Celem Projektu jest aktywizacja (...) do dywersyfikacji działalności eksportowej na rynki zagraniczne, w tym o wysokim potencjale importowym oraz rozwój potencjału innowacyjnego i eksportowego polskich przedsiębiorstw, promocja sektorów o wysokim potencjale eksportowym i innowacyjnym, z uwzględnieniem przemysłu wysokiej techniki.  

W ramach Projektu planowana jest realizacja następujących działań przez B: organizacja polskich stoisk narodowych na 71 wydarzeniach wystawienniczych w 12 krajach, organizacja w Polsce 32 misji przyjazdowych typu (...) dla zagranicznych kontrahentów i dziennikarzy, organizacja stref i spotkań B2B, briefingów prasowych, przygotowanie opracowań merytorycznych, materiałów promocyjnych (m.in. katalogów, filmów branżowych, kreatywnej oprawy audiowizualnej), działania medialne na rynkach perspektywicznych i oprawa PR dla realizowanych wydarzeń.

Wszystkie zakupione towary (środki trwałe i wartości niematerialne i prawne) oraz usługi w ramach Projektu będą służyły celom aktywizacji (...) do dywersyfikacji działalności eksportowej na rynki zagraniczne, w tym o wysokim potencjalne importowym. B będzie ich właścicielem, będzie też ponosić niezbędne koszty pozwalające na prawidłowe funkcjonowanie usług wytworzonych w ramach Projektu, zaś za korzystanie z usług nie będą pobierane od grupy docelowej żadne opłaty.

Projekt nie generuje i nie będzie generować żadnych przychodów, nie powstanie sprzedaż opodatkowana (brak podatku należnego). Nabyte towary i usługi w celu zrealizowania Projektu nie będą miały związku z wykonywanymi przez Państwa czynnościami opodatkowanymi. Wszystkie faktury opłacane ze środków pochodzących z tego Projektu przyporządkowywane będą do czynności wyłączonych z podatku VAT zarówno w obrocie krajowym, jak i międzynarodowym.

Na fakturach jako nabywca usług i towarów przeznaczonych do realizacji Projektu będzie występować B. Wstępne terminy rozpoczęcia i zakończenia Projektu to: 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2029 r.

Państwa wątpliwości dotyczą kwestii prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych.

W omawianej sprawie warunek ten nie jest spełniony, gdyż – jak wskazaliście Państwo jednoznacznie w opisie sprawy –  nabyte w celu zrealizowania Projektu towary i usługi nie będą miały związku z wykonywanymi przez Państwa czynnościami opodatkowanymi. B będzie właścicielem wszystkich zakupionych w ramach Projektu towarów i usługi, a korzystanie z usług nie będą pobierane od grupy docelowej żadne opłaty.

Zatem należy zgodzić się Państwem, że B nie będzie miała prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku VAT naliczonego w związku z realizacją Projektu pn. „(…)”. Jednocześnie B nie będzie miała prawa do zwrotu różnicy podatku VAT na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, B nie będzie miała prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją opisanego Projektu, ponieważ wydatki związane z jego realizacją nie będą służyły Państwu do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Państwa stanowisko w zakresie braku prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją opisanego projektu uznaję za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie Państwu pomocne przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku oraz własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Zaznaczam także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Ponoszą Państwo ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, niniejsza interpretacja została wydana na podstawie okoliczności sprawy, z których wynika, że towary i usługi nabyte w ramach planowanego Projektu nie będą służyły do wykonania przez Państwa czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Powyższe przyjęto jako element opisu sprawy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00