Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 6 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.319.2023.1.EW
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży energii elektrycznej osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej na stacjach ładowania pojazdów elektrycznych przy użyciu kasy rejestrującej.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
31 maja 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 20 maja 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży energii elektrycznej osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej na stacjach ładowania pojazdów elektrycznych przy użyciu kasy rejestrującej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Zostali Państwo wpisani do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem (…) w dniu 3 stycznia 2020 r. Przedmiotem działalności prowadzonej przez Państwa jest m.in. 43.21.Z. „Wykonanie instalacji elektrycznych”.
Planują Państwo w ramach przyszłej działalności wprowadzić usługę polegającą na uruchomieniu, prowadzeniu stacji ładowania samochodów elektrycznych, tzw. stacje szybkiego ładowania. Planowane lokalizacje stacji obejmować będą samodzielne punkty ładowania, jak i miejsca ładowania samochodów zlokalizowane w innych obiektach użyteczności publicznej, takie jak przykładowo sklepy wielkopowierzchniowe, hotele, czy galerie handlowe.
W ramach usługi realizowanej przez Państwo udostępniona zostaje klientowi szybka ładowarka samochodowa, jak również zapewniony zostaje przepływ energii elektrycznej o odpowiednich parametrach do pojazdu objętego procedurą ładowania. W razie potrzeby oferujecie Państwo również możliwość skorzystania w formie zdalnej ze wsparcia dla procedury ładowania samochodu elektrycznego z wykorzystaniem szybkiej stacji ładowania.
Proces ładowania realizowany będzie co do zasady automatycznie. Celem realizacji powyższego, udostępniona będzie dla Klientów specjalna aplikacja pozwalająca na wybór rodzaju ładowania, zabezpieczenie elektroniczne środków pieniężnych, rozliczenie transakcji, jak i opcjonalnie wysyłkę dokumentów potwierdzających wykonanie transakcji.
Jak zostało wskazane w zdaniach poprzedzających, proces ładowania samochodu elektrycznego inicjowany będzie przez Klienta z wykorzystaniem aplikacji. Wykorzystanie aplikacji elektronicznej możliwe będzie w ramach uprzedniej rejestracji, gdzie według wybranej formy Klient otrzyma na mail podsumowanie transakcji wraz z możliwą fakturą VAT. Natomiast proponowane będzie również tankowanie bez formalnej rejestracji.
Spółka klasyfikuje planowane do wdrożenia usługi pod kodem PKWiU 35.14.10.0., jako „Usługi związane z handlem energią elektryczną”.
Pytanie
Czy oferując usługę stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych sklasyfikowaną pod kodem PKWiU 2015 – „Usługi związane z handlem energią elektryczną” mogą Państwo korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej na kasie fiskalnej?
Państwa stanowisko w sprawie
Ustawodawca w art. 5 ust. 1 pkt 1 p.t.u. stanowi, iż: „Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają:
1)odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju”.
Jednocześnie należy zaznaczyć, że dostawa towarów została zdefiniowana przez ustawodawcę w art. 7 ust. 1 pkt 2 p.t.u. zgodnie z którą: „Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, w tym również: (...) wydanie towarów na podstawie umowy dzierżawy, najmu, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze zawartej na czas określony lub umowy sprzedaży na warunkach odroczonej płatności, jeżeli umowa przewiduje, że w następstwie normalnych zdarzeń przewidzianych tą umową lub z chwilą zapłaty ostatniej raty prawo własności zostanie przeniesione”.
Kontynuując powyższe należy wskazać, że obok dostawy towarów przedmiotem zainteresowania podatkiem od towarów i usług jest właśnie świadczenie usług. Zgodnie z art. 8 ust. 1 p.t.u.: „Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...)”. Podsumowując, zarówno dostawa, jak i świadczenie usług może dotyczyć również energii elektrycznej, więc możliwość obrotu, opodatkowania tego rodzaju usług nie powinna budzić najmniejszych wątpliwości.
W dalszej kolejności należy zaznaczyć, że podmiot dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, względnie rolników ryczałtowych obowiązany jest ewidencjonować sprzedaż z wykorzystaniem kasy fiskalnej. Powyższe stanowisko znajduje potwierdzenie w regulacji w postaci postanowienia ustawowego, a mianowicie w art. 111 ust. 1 p.t.u.: „Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących”.
Warto zaznaczyć, że wskazany przepis stanowi o istnieniu zasady, w stosunku do której ustawodawca wprowadził nieliczne wyjątki, o których stanowi natomiast art. 111 ust. 8 p.t.u., zgodnie z którym: „Minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, wdrodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa Zatem zasadą jest rejestrowanie transakcji sprzedaży realizowanej na rzecz osób fizycznych względnie rolników ryczałtowych za pomocą kasy fiskalnej”.
Jak zostało wskazane w zdaniach poprzedzających, ustawodawca dopuścił możliwość stosowania zwolnień każdorazowo określonych w Rozporządzeniu, które w niniejszej sprawie zostało wydane w dniu 22 grudnia 2021 r. Zgodnie z przedmiotowym Rozporządzeniem, a zasadniczo z § 2 ust. 1 Rozporządzenia: „Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2023 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia”. Natomiast analiza zapisów załącznika do Rozporządzenia prowadzi do wniosku, iż zwolnione z obowiązku rejestrowania za pomocą kasy fiskalnej są następującego rodzaju czynności oznaczone symbolem PKWiU 35 „Energia elektryczna, paliwa gazowe, para wodna, gorąca woda i powietrze do układów kanalizacyjnych.
W dalszej kolejności należy zaznaczyć, że pewnym ograniczeniem zakresu zwolnienia są zapisy zawarte w § 4 Rozporządzenia, którego analiza prowadzi do wniosku, iż rzeczone postanowienie nie zawiera zapisów odnoszących się w najmniejszym stopniu do dostawy energii elektrycznej, ani świadczenia usługi umożliwiającej ładowanie pojazdów elektrycznych.
Zatem należy stwierdzić, że Państwo, świadcząc usługę ładowania samochodów elektrycznych, nie będą wyłączeni z możliwości skorzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej, na podstawie § 4 Rozporządzenia, ponieważ dostawa ta nie została wymieniona w tym przepisie.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
Stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy:
Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.
W myśl art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Działalność gospodarcza, w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy:
Obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z art. 111 ust. 1 ustawy.
Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy:
Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Wskazany wyżej przepis art. 111 ust. 1 ustawy, określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń lub dokonywanych dostaw. Jeżeli nabywcą danej usługi lub danego towaru jest podmiot inny niż wymieniony w art. 111 ust. 1, to taka sprzedaż w ogóle nie jest objęta obowiązkiem ewidencjonowania jej przy użyciu kasy rejestrującej.
Stosownie do art. 2 pkt 22 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.
Na mocy delegacji ustawowej zawartej w art. 111 ust. 8 ustawy:
Minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa (…).
Kwestie dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących niektórych czynności i niektórych grup podatników oraz terminów rozpoczęcia prowadzenia tej ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących od 1 stycznia 2022 r. reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2021 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (t. j. Dz. U.
z 2021 r., poz. 2442 ze zm.), zwane dalej rozporządzeniem.
Zgodnie z § 1 rozporządzenia:
Rozporządzenie określa zwolnienia na czas określony niektórych grup podatników i niektórych czynności z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących, zwanego dalej ,,ewidencjonowaniem”, oraz warunki korzystania ze zwolnienia.
Stosownie do § 2 ust. 1 rozporządzenia:
Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2023 r. czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.
W myśl § 2 ust. 2 rozporządzenia:
W odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku.
W załączniku do rozporządzenia, stanowiącym wykaz czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania, w poz. 2 wskazano:
PKWiU 35. Energia elektryczna, paliwa gazowe, para wodna, gorąca woda i powietrze do układów klimatyzacyjnych.
Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem przedmiotowym, tzn. że dotyczy wykonywania konkretnych czynności.
Zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w przepisach § 2 i § 3
ww. rozporządzenia nie stosuje się w przypadku dostawy towarów i usług, które zostały wymienione w § 4.
Stosownie do § 4 ust. 1 rozporządzenia:
Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i § 3, nie stosuje się
w przypadku:
a) gazu płynnego,
b) części do silników (CN 8409 91 00 i 8409 99 00),
c) silników do napędu pojazdów i motocykli, silników spalinowych tłokowych z zapłonem iskrowym i samoczynnym do różnego rodzaju jednostek, w tym motocykli (CN 8407 i 8408),
d) nadwozi do pojazdów silnikowych (CN 8707),
e) przyczep i naczep (CN 8716 10, 8716 31 00, ex 8716 39, 8716 40 00); kontenerów (CN 8609 00),
f) części przyczep, naczep i pozostałych pojazdów bez napędu mechanicznego (CN 8716 90),
g) części i akcesoriów do pojazdów silnikowych (CN 8708 i 9401 90 80), z wyłączeniem motocykli, to jest do: ciągników; pojazdów silnikowych do przewozu dziesięciu lub więcej osób z kierowcą; samochodów i pozostałych pojazdów silnikowych przeznaczonych zasadniczo do przewozu osób, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi; pojazdów silnikowych do transportu towarów; pojazdów silnikowych specjalnego przeznaczenia, innych niż te zasadniczo przeznaczone do przewozu osób lub towarów, w szczególności: pojazdów pogotowia technicznego, dźwigów samochodowych, pojazdów strażackich, betoniarek samochodowych, zamiatarek, polewaczek, przewoźnych warsztatów, ruchomych stacji radiologicznych,
h) komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych oraz silników elektrycznych, prądnic
i transformatorów (PKWiU ex 26 i ex 27.11),
i) sprzętu fotograficznego, z wyłączeniem części i akcesoriów do sprzętu i wyposażenia fotograficznego (PKWiU ex 26.70.1),
j) wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, których dostawa nie może korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwanej dalej ,,ustawą'',
k) zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych,
l) wyrobów przeznaczonych do użycia, oferowanych na sprzedaż lub używanych jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol CN,
m) wyrobów tytoniowych (CN 2401, 2402, 2403), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,
n) napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2%, napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5% (bez względu na kod CN), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,
o) perfum i wód toaletowych (CN 3303 00 10, 3303 00 90), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów;
a) przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji, z wyłączeniem przewozów wymienionych w poz. 15 i 16 załącznika do rozporządzenia,
b) taksówek (PKWiU 49.32.11.0), z wyłączeniem wynajmu samochodów osobowych z kierowcą,
c) naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów, w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania i regenerowania,
d) w zakresie wymiany opon lub kół dla pojazdów silnikowych oraz motorowerów,
e) w zakresie badań i przeglądów technicznych pojazdów,
f) w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów, z wyłączeniem usług świadczonych przez osoby wymienione w poz. 48 załącznika do rozporządzenia,
g) prawniczych, z wyłączeniem usług określonych w poz. 27 załącznika do rozporządzenia,
h) doradztwa podatkowego,
i) związanych z wyżywieniem (PKWiU ex 56.10, PKWiU 56.21, PKWiU ex 56.29, PKWiU ex 56.30), wyłącznie:
– świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz
– usług przygotowywania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering),
j) fryzjerskich, kosmetycznych i kosmetologicznych,
k) kulturalnych i rozrywkowych - wyłącznie w zakresie wstępu na przedstawienia cyrkowe,
l) związanych z rozrywką i rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu do wesołych miasteczek, parków rozrywki, na dyskoteki, sale taneczne,
m) mycia, czyszczenia samochodów i podobnych usług (PKWiU 45.20.30.0), w tym przy użyciu urządzeń obsługiwanych przez klienta, które w systemie bezobsługowym przyjmują należność
w bilonie lub banknotach, lub innej formie (bezgotówkowej).
Z opisu sprawy wynika, że planują Państwo w ramach przyszłej działalności wprowadzić usługę polegającą na uruchomieniu, prowadzeniu stacji ładowania samochodów elektrycznych, tzw. stacje szybkiego ładowania. Planowane lokalizacje stacji obejmować będą samodzielne punkty ładowania, jak i miejsca ładowania samochodów zlokalizowane w innych obiektach użyteczności publicznej, takie jak przykładowo sklepy wielkopowierzchniowe, hotele, czy galerie handlowe.
W ramach usługi realizowanej przez Państwa udostępniona zostaje klientowi szybka ładowarka samochodowa, jak również zapewniony zostaje przepływ energii elektrycznej o odpowiednich parametrach do pojazdu objętego procedurą ładowania. W razie potrzeby oferujecie Państwo również możliwość skorzystania w formie zdalnej ze wsparcia dla procedury ładowania samochodu elektrycznego z wykorzystaniem szybkiej stacji ładowania.
Proces ładowania realizowany będzie co do zasady automatycznie. Celem realizacji powyższego udostępniona będzie dla Klientów specjalna aplikacja pozwalająca na wybór rodzaju ładowania, zabezpieczenie elektronicznie środków pieniężnych, rozliczenie transakcji, jak i opcjonalnie wysyłkę dokumentów potwierdzających wykonanie transakcji.
Klasyfikują Państwo planowane do wdrożenia usługi pod kodem PKWiU 35.14.10.0., jako „Usługi związane z handlem energią elektryczną”.
Państwa wątpliwości dotyczą kwestii ustalenia, czy w opisanej sytuacji, mogą Państwo skorzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej na kasie fiskalnej.
Odnosząc się do Państwa wątpliwości należy zauważyć, że z tytułu sprzedaży energii elektrycznej do ładowania samochodów elektrycznych nie będą Państwo wyłączeni z prawa do korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej na podstawie § 4 rozporządzenia, ponieważ dostawa ta nie została wymieniona w tym przepisie.
Mając na uwadze opis sprawy oraz przytoczone przepisy prawa należy stwierdzić, że sprzedaż energii elektrycznej na stacjach szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych będzie spełniała kryteria zawarte w pozycji 2 załącznika do rozporządzenia. Jak wynika z opisu sprawy będą Państwo dokonywać sprzedaży czynności zawartych w grupowaniu PKWiU 35.14.10.0 jako „Usługi związane z handlem energią elektryczną”, które nie zostały wymienione w § 4 rozporządzenia.
Zatem, w związku ze sprzedażą energii elektrycznej osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej na stacjach ładowania pojazdów elektrycznych, sklasyfikowanej pod symbolem PKWiU 35.14.10.0 – nie będą Państwo mieli obowiązku ewidencjonowania tej sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej, ponieważ na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia, w związku z poz. 2 załącznika do rozporządzenia będą Państwo mieli prawo do zastosowania zwolnienia do ww. dostawy.
W konsekwencji Państwa stanowisko uznano za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Zaznacza się, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadkuzmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Zaznaczyć w tym miejscu należy, że interpretację w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży energii elektrycznej osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej na stacjach ładowania pojazdów elektrycznych przy użyciu kasy rejestrującej oparto na podanej przez Państwa klasyfikacji PKWiU wskazanej w opisie sprawy.
Zwrócić należy uwagę, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem Państwa wniosku (zapytania). Inne kwestie wynikające z opisu sprawy, które nie zostały objęte pytaniem, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – w wydanej interpretacji rozpatrzone. Dotyczy to w szczególności wskazania czy sprzedaż energii elektrycznej w ramach stacji ładowania pojazdów elektrycznych stanowi świadczenie usług czy dostawę towarów.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA),
albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right