Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21 czerwca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.302.2023.1.AR

Możliwość odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pod nazwą „.... ”.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

8 maja 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 8 maja 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pod nazwą „.... ”. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina zamierza zrealizować inwestycje polegające na przebudowie sieci wodociągowej w R. i w Z. oraz budowie oczyszczalni ścieków przy Szkole Podstawowej w Z.

Zakres zadań opisanych powyżej mieści się w zakresie zadań własnych gminy – art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.). Wybudowana sieć wodociągowa zostanie przekazana przez Gminę w administrowanie Zakładowi Komunalnemu Gminy (ZKGR), który z jej wykorzystaniem będzie dostarczał wodę do odbiorców i obciążał ich za zużytą wodę (wystawiał będzie faktury VAT). Wystawcą faktur będzie Zakład Komunalny Gminy, a sprzedawcą będzie Gmina. Zakład Komunalny Gminy podlega scentralizowanym rozliczeniom na gruncie VAT razem z Gminą.

Z planowanych do wybudowania sieci wodociągowych nie będą zaopatrywane w wodę obiekty Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych gminy, które mają siedzibę na terenie Gminy.

Właścicielem wybudowanych sieci wodociągowych pozostanie Gmina, natomiast Zakład Komunalny Gminy będzie prowadził jej bieżącą eksploatację, przeprowadzał wszelkie naprawy oraz konserwację.

Szkoła Podstawowa w Z. przy której wybudowana zostanie oczyszczalnia ścieków nie wynajmuje pomieszczeń i nie ma z tego tytułu dochodów, wyłącznie bezpłatnie udostępniania pomieszczenia na potrzeby edukacyjne – czynności nieopodatkowane. Po zakończeniu inwestycji właścicielem oczyszczalni ścieków przy Szkole Podstawowej w Z. będzie Gmina.

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 280), Gmina dokonała centralizacji podatku VAT od października 2016 r.

Opisane we wniosku o interpretację inwestycje, to jest: a) sieć wodociągowa w R. i w Z. oraz b) oczyszczalnia ścieków przy Szkole Podstawowej w Z., to dwie odrębne inwestycje, w związku z którymi ponoszone koszty będą dokumentowane odrębnymi fakturami VAT. W związku z tym Gmina ma możliwość odrębnego przypisania wydatków do inwestycji a) i odrębnego przypisania wydatków do inwestycji b).

Gmina, działając poprzez scentralizowany z nią na gruncie VAT Zakład Komunalny Gminy, prowadzi działalność gospodarczą polegającą na odpłatnym świadczeniu usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz mieszkańców i firm z terenu Gminy. Działalność ta podlega opodatkowaniu VAT, a podatek należny z tego tytułu jest ujmowany w scentralizowanym rozliczeniu VAT Gminy.

Oczyszczalnia ścieków przy Szkole Podstawowej w Z. związana jest tylko z tym obiektem i będzie służyć celom wyłącznie szkoły, co oznacza, że nie będzie służyć do świadczenia usług na rzecz indywidualnych mieszkańców/firm z terenu Gminy.

Gmina otrzyma pomoc w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 dla zadania inwestycyjnego pod nazwą .....

Do wniosku o płatność Gmina jako beneficjent załączyć musi oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT.

Stosując się do instrukcji wypełnienia wniosku o płatność na operacje typu Gospodarka wodnościekowa, w ramach poddziałania Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, wnioskodawca powinien wystąpić do organu upoważnionego przez Ministra Finansów (dyrektora właściwej izby skarbowej) o wydanie interpretacji indywidualnej w sprawie braku możliwości odzyskania VAT, którą należy złożyć wraz z wnioskiem o płatność – formularz ORDN-IN, art. 14 b § 7 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacji podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.).

Pytanie

Czy Gmina w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pod nazwą „….” współfinansowanego z PROW na lata 2014-2020 ma możliwość odzyskania podatku VAT.

Państwa stanowisko w sprawie

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Sieć wodociągowa w R. i w Z. wybudowana w ramach realizowanego projektu będzie służyła wykonywaniu czynności opodatkowanych i w tym zakresie Gmina będzie miała możliwość wykorzystania wybudowanej sieci do wykonywania czynności opodatkowanych i do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na zrealizowanie przedmiotowej inwestycji, albowiem towary i usługi, które zostaną nabyte przy udziale środków unijnych posłużą czynnościom opodatkowanym.

Oczyszczalnia ścieków wybudowana przy Szkole Podstawowej w Z. w ramach realizowanego projektu nie będzie służyła wykonywaniu czynności opodatkowanych i w tym zakresie Gmina nie będzie miała możliwości odliczenia podatku od towarów i usług od poniesionych wydatków na zrealizowanie przedmiotowej inwestycji, albowiem towary i usługi, które zostaną nabyte przy udziale środków unijnych, nie posłużą czynnościom opodatkowanym – nie wystąpi żaden podatek należny związany bezpośrednio z eksploatacją i wykorzystaniem tej inwestycji.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług

(t.j. Dz.U. z 2022r., poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT.

W przepisie tym wskazano, że

w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a cyt. ustawy,

kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że

w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy,

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki,

tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go dla tej czynności za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy o VAT,

podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalnośc gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Jak wynika z art. 15 ust. 2 ustawy,

działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników,także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 15 ust. 6 ustawy,

nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). Bowiem tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 40 ze zm.),

gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym,

do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 tej ustawy,

zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz.

Z informacji zawartych we wniosku wynika, że będziecie Państwo realizować zadanie inwestycyjne pod nazwą „….”. Są to dwie odrębne inwestycje, w związku z którymi ponoszone koszty będą dokumentowane odrębnymi fakturami VAT. Gmina ma możliwość odrębnego przypisania wydatków do poszczególnych inwestycji.

W pierwszej kolejności Państwa wątpliwości dotyczą możliwości odzyskania podatku VAT z tytułu budowy sieci wodociągowej w R. i w Z.

Właścicielem wybudowanych sieci wodociągowych pozostanie Gmina, natomiast Zakład Komunalny Gminy będzie prowadził jej bieżącą eksploatację, przeprowadzał wszelkie naprawy oraz konserwacje.

Gmina, działając poprzez scentralizowany z nią na gruncie VAT Zakład Komunalny, prowadzi działalność gospodarczą polegającą na odpłatnym świadczeniu usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz mieszkańców i firm z terenu Gminy. Działalność ta podlega opodatkowaniu VAT, a podatek należny z tego tytułu jest ujmowany w rozliczeniu VAT Gminy.

Z planowanych do wybudowania sieci wodociągowych nie będą zaopatrywane w wodę obiekty Urzędu Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych, które mają siedzibę na terenie Gminy.

Sieć wodociągowa w R. i w Z. wybudowana w ramach realizowanego projektu oraz nabyte w związku z jej budową przy udziale środków unijnych towary i usługi będą służyły wykonywaniu czynności opodatkowanych.

W analizowanym przypadku będziecie Państwo występować w roli podatnika w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy, a przedmiotowa sieć wodociągowa w R. i w Z. – jak wskazano we wniosku – będzie wykorzystywana do odpłatnego świadczeniu usług dostarczania wody na rzecz mieszkańców i firm z terenu Gminy.

Zatem, mając na uwadze wskazane wyżej okoliczności sprawy oraz przywołane przepisy prawa należy stwierdzić, że będziecie mieli Państwo możliwość odzyskania podatku VAT w trybie art. 86 ust. 1 ustawy przez jego odliczenie, w tym także prawo do zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ustawy o VAT od wydatków inwestycyjnych dotyczących budowy sieci wodociągowej w R. i Z. Prawo to będzie Państwu przysługiwało pod warunkiem niezaistnienia przesłanek negatywnych z art. 88 ustawy.

Kolejne Państwa wątpliwości dotyczą możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania inwestycyjnego polegającego na budowie oczyszczalni ścieków przy Szkole Podstawowej w Z.

Z opisu sprawy wynika, że oczyszczalnia ścieków będąca własnością Gminy związana jest tylko z tym obiektem i będzie służyć celom wyłącznie tej szkoły, co oznacza, że nie będzie służyć do świadczenia usług na rzecz indywidualnych mieszkańców/firm z terenu Gminy.

Szkoła Podstawowa w Z. przy której wybudowana zostanie oczyszczalnia nie wynajmuje pomieszczeń i nie ma z tego tytułu dochodów, wyłącznie bezpłatnie udostępniania pomieszczenia na potrzeby edukacyjne – czynności nieopodatkowane.

Wybudowana w ramach realizowanego projektu oczyszczalnia nie będzie służyła wykonywaniu czynności opodatkowanych. Towary i usługi, które zostaną nabyte przy udziale środków unijnych w związku z jej budową, nie posłużą czynnościom opodatkowanym.

Biorąc pod uwagę powyższe, nie będziecie Państwo realizować żadnych zadań z zakresu działalności gospodarczej w odniesieniu do ww. oczyszczalni, a zatem w opisanej sytuacji brak jest związku efektów inwestycji oraz dokonanych nabyć towarów i usług nią związanych z czynnościami dającymi prawo do odliczenia podatku VAT.

Z uwagi na powyższe nie będziecie Państwo mieli możliwości odzyskania podatku od towarów i usług z tytułu budowy oczyszczalni ścieków przy Szkole Podstawowej w Z. w trybie art. 86 ust. 1 ustawy przez jego odliczenie, w tym także prawa do zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ustawy o VAT.

W związku z poniesionymi wydatkami na budowę oczyszczalni ścieków przy Szkole Podstawowej w Z., nie będziecie mieli Państwo również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 80 ze zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. W związku z tym, że nie spełniają Państwo tego warunku, nie będą mieli Państwo możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

Tym samym Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem stanu faktycznego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Należy nadmienić, że kryterium kwalifikowalności wydatków w ramach rozliczeń dotyczących wykorzystywanych środków pomocowych Unii Europejskiej (w tym kwalifikowalności podatku od towarów i usług), nie jest zagadnieniem regulowanym przez przepisy prawa podatkowego. Określenie kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem w ramach programu operacyjnego, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 225 ze zm.), należy do zadań instytucji zarządzającej, która na podstawie art. 25 ust. 1 ww. ustawy, odpowiada za prawidłową realizację programu operacyjnego. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej,

przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej,

przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w..... Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00