Porada
Jak postępować w przypadku likwidacji części środka trwałego i zaksięgowania jako koszt nowej przystawki do maszyny rolniczej
PROBLEM
Podatnik wykonujący usługi rolnicze zakupił w 2014 r. maszynę sieczkarnię, która w wyposażeniu miała przystawkę. Na fakturze zakupowej widniała jedna kwota za całość zakupu. Maszyna wraz z przystawką została wprowadzona do środków trwałych jako jeden środek trwały i amortyzowana została stawką w wysokości 14%. We wrześniu 2018 r. przystawka została uszkodzona całkowicie. Podatnik złożył dokumenty do ubezpieczyciela i zakupił nową przystawkę w grudniu 2018 r. W styczniu 2019 r. otrzymał odszkodowanie, które ujęto w przychodach podatnika. Czy podatnik powinien zlikwidować część środka we wrześniu 2018 r. i w grudniu 2018 r. podwyższyć wartość środka po zakupie nowej przystawki, czy powinien nową przystawkę potraktować jako część wymienną (remont) i zaksięgować jednorazowo w koszty?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right