Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.284.2023.2.MJ

Skutki podatkowe otrzymania świadczenia wdowiego z USA.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

13 marca 2023 r. wpłynął Pani wniosek z 12 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zwolnienia z opodatkowania świadczenia wdowiego otrzymywanego z USA.

Uzupełniła go Pani pismem z 5 maja 2023 r. (data wpływu 5 maja 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Zwróciła się Pani z prośbą o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej opodatkowania w Polsce świadczenia wdowiego otrzymywanego z USA od września 2016 r. do nadal.

Pani zmarły 20 sierpnia 2016 r. mąż, urodzony 17 marca 1934 r. w Polsce, oprócz polskiego, posiadał także obywatelstwo amerykańskie. Przez okres około 10 lat pracował w USA. Nabył tam prawa emerytalne dla siebie oraz świadczenie małżeńskie dla Pani, jako żony. Wyjeżdżała Pani do męża do USA kilkukrotnie. Otrzymała Pani tzw. zieloną kartę, ale z racji wieku i stanu zdrowia nie pracowała Pani. Zajmowała się Pani domem i pomagała Pani w opiece nad dziećmi nieżyjącego już syna, który mieszkał z rodziną w USA. Wkrótce po otrzymaniu przez męża emerytury, w 2000 r. wróciliście na stałe do Polski. Ma Pani wyłącznie polskie obywatelstwo, w Polsce jest Pani ośrodek interesów życiowych i w Polsce płaci Pani podatki. Obydwoje z mężem wypracowaliście też emeryturę z ZUS. Od kilkunastu lat jest Pani niepełnosprawna w stopniu znacznym i wymaga Pani stałej opieki i asysty osób trzecich.

Z chwilą śmierci męża, amerykańskie Social Security Administration przyznał Pani świadczenie wdowie (widow benefit), zawieszając jednocześnie wypłacanie świadczenia małżeńskiego. Otrzymane świadczenie wdowie jest przekazywane na rachunek bankowy w Banku (…). Od pierwszego przelewu świadczenia wdowiego, bank zaczął potrącać Pani zaliczkę na podatek dochodowy i składkę zdrowotną. Po jakimś czasie dowiedziała się Pani, że od amerykańskiego świadczenia wdowiego, podatek i składka zdrowotna nie powinny być potrącane. Jest to rodzaj świadczenia rodzinnego, które nie jest opodatkowane w USA, więc tym bardziej w Polsce.

Zadzwoniła więc Pani do banku z pytaniem, na jakiej podstawie bank potrąca Pani podatek i składkę do ZUS. W banku powiedziano Pani, że oni nie wiedzą jaki charakter ma to świadczenie, które otrzymuje Pani z USA i musi Pani dostarczyć zaświadczenie z Ambasady z nazwą tego świadczenia. Napisała Pani do Ambasady Amerykańskiej prośbę o wydanie stosownego zaświadczenia. Wkrótce otrzymała Pani Zaświadczenie, że Social Security Administration wypłaca Pani świadczenie wdowie, od którego amerykański podatek dochodowy nie jest potrącany. Kopię zaświadczenia załączyła Pani do pisma do banku, w którym poprosiła Pani o zaprzestanie potrąceń i zwrot nadpłaconych zaliczek, powołując się na art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz trzy przykłady indywidualnych interpretacji podatkowych, wydanych na korzyść podatnika przez polskie organy skarbowe w identycznych sprawach, czyli świadczenia wdowiego. Bank, pismem z 23 marca 2022 r, odmówił, argumentując, że Pani świadczenie wdowie jest traktowane jako renta rodzinna, od której, zgodnie z obowiązującymi przepisami jest pobierana składka zdrowotna i zaliczka na podatek oraz zasugerowano, żeby ponownie zwrócić się do zagranicznego organu rentowego o szczegóły świadczenia - rodzaj, podstawa wypłaty, czy jest to świadczenie emerytalno-rentowe czy rodzinne. Napisała Pani ponownie mail do Ambasady z prośbą o doprecyzowanie czy świadczenie wdowie, w kontekście amerykańskich przepisów jest świadczeniem emerytalno- rentowym czy świadczeniem rodzinnym. Niestety, otrzymała Pani jedynie krótką odpowiedź, że: "wystawianie zaświadczeń przez Biuro Świadczeń Federalnych nie jest wymagane przepisami, to jedynie ułatwienie i przysługa. Innych zaświadczeń nie wystawiamy. Interpretacja polskich przepisów podatkowych nie leży w naszych kompetencjach. Prosimy zwrócić się do polskich władz". W takiej sytuacji, pozostało Pani tylko wystąpić o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej dotyczącej opisanego stanu faktycznego od września 2016 roku do nadal, co niniejszym Pani czyni.

Uzupełnienie

Wniosek dotyczy stanu faktycznego, zdarzenia teraźniejszego.

Świadczenie wdowie, otrzymywane przez Panią z USA, jest w Pani ocenie świadczeniem przyznanym na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Na stronie Social Security Administration jest wykaz wszystkich świadczeń wypłacanych przez SSA. Świadczenie dla wdów i wdowców znajduje się w rozdziale o Świadczeniach dla rodziny. A przecież jest tam też dział Świadczenia emerytalne dla wdów i wdowców. To są dwa różne świadczenia według Pani. Jest to świadczenie, o które po śmierci współmałżonka mogą ubiegać się nie wszyscy ale tylko ci, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji materialnej po śmierci męża czy żony, mają co najmniej 60 lat, mają co najmniej 50 lat i są osobami z kwalifikującymi się niepełnosprawnościami. I Pani jest taką osobą. O rentę zaś czy emeryturę po zmarłym mogą ubiegać się takie osoby, które wypracowały własną emeryturę. Pani nie pracowała w USA i nie wypracowała tam żadnej emerytury ani renty. SSA wypłaca różnorakie świadczenia uprawnionym osobom: renty, emerytury, zasiłki, renty rodzinne, zasiłki pogrzebowe, zasiłki na przetrwanie, świadczenia wdowie, świadczenia małżeńskie, ale Ambasada wszystkim zainteresowanym wysyła jednakowe zaświadczenia o pobieranym świadczeniu wdowim, że zostały one przyznane na podstawie amerykańskich przepisów emerytalno-rentowych ale to tylko nazewnictwo, szablon powielany automatycznie, bez zagłębiania się w to jak to odczyta polskie prawo podatkowe. Prosiła Pani mailowo Ambasadę o doprecyzowanie tej kwestii, ale odpisano Pani, że innych zaświadczeń ambasada nie wysyła i że to tylko przysługa z ich strony bo oni w ogóle nie muszą takich zaświadczeń wysyłać. Zresztą gdyby w zaświadczeniu było napisane, że świadczenie wdowie jest przyznawane w oparciu o amerykańskie przepisy o zasiłkach rodzinnych, nie musiałaby Pani prosić KIS o rozstrzygnięcie jak zakwalifikować Pani świadczenie. Do swojego wniosku załącza Pani przykłady spraw identycznych jak Pani i interpretacje były zawsze pozytywne dla podatnika.

Pytanie

Czy świadczenie wdowie (widow benefit) wypłacane Pani od września 2016 r. do nadal, przez Zarząd Ubezpieczeń Społecznych USA (Social Security Administration), stanowi przychód wolny od podatku dochodowym od osób fizycznych na postawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i nie należy go wykazywać w zeznaniu rocznym?

Pani stanowisko w sprawie

Świadczenie wdowie wypłacane Pani od września 2016 r. do nadal, przez Zarząd Ubezpieczeń Społecznych USA (Social Security Administration), w Pani ocenie, jest świadczeniem rodzinnym, które w żaden sposób nie jest związane i uzależnione od nabycia przez Panią uprawnień emerytalno-rentowych. Nie wypracowała Pani w USA ani emerytury, ani renty. Świadczenie wdowie przyznane zostało Pani na podstawie amerykańskich przepisów o świadczeniach rodzinnych, w związku z trudną sytuacją życiową w jakiej Pani się znalazła po śmierci męża. Od tego rodzaju świadczeń amerykański federalny podatek dochodowy nie jest potrącany. Na oficjalnej stronie Amerykańskiej Ambasady można znaleźć informacje o rodzajach przyznawanych świadczeń w przypadku śmierci członka rodziny: "O świadczenie po śmierci osoby ubezpieczonej w USA mogą ubiegać się następujące osoby: wdowa lub wdowiec w wieku minimum lat 60 lub 50 (w przypadku całkowitej i długotrwałej niezdolności do pracy)". W Pani ocenie, jako takie, jest wolne od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Brak jest także podstaw do odprowadzania składki zdrowotnej od świadczenia wdowiego, a także brak obowiązku uwzględniania tego świadczenia w zeznaniu rocznym. Polskie organy podatkowe wielokrotnie wypowiadały się w tej sprawie, przyznając rację podatnikom. Według Pani, Pani świadczenie, tak jak w niżej przytoczonych interpretacjach, powinno być zwolnione z podatku i składki na ubezpieczenie zdrowotne. To samo świadczenie powinno być tak samo traktowane przez wszystkie urzędy podatkowe, bez względu na to w jakim mieście mieści się właściwy urząd skarbowy.

Poniżej przykłady indywidualnych interpretacji podatkowych wydanych w sprawie podatku od świadczenia wdowiego z USA:

1. sygn. 0115-KDIT2.4011.429.2020.2.RS,

2. sygn. 0112-KDIL2-1.4011.436.2020.2.KB,

3. sygn. 0114-KDIP2-1.4011.472.2022.2.PP,

4. sygn. 0112-KDIL2-1.4011.639.2020.1.MKA.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Na podstawie art. 3 ust. 1a ww. ustawy:

Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub

2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

Według art. 3 ust. 2a ww. ustawy:

Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

Z art. 4a ww. ustawy wynika, że:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Opodatkowanie świadczenia w świetle Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania

Z uwagi na fakt, że świadczenie wypłacane jest ze Stanów Zjednoczonych Ameryki w niniejszej sprawie znajdą zastosowanie postanowienia Umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, podpisanej w Waszyngtonie dnia 8 października 1974 r. (Dz. U. z 1976 r. Nr 31 poz. 178).

Przy czym, powyższa Umowa nie zawiera odrębnego artykułu dotyczącego opodatkowania świadczeń rodzinnych. Oznacza to, że dochód ten podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z postanowieniami art. 5 ww. Umowy („Ogólne zasady opodatkowania”).

W myśl art. 5 ust. 1 ww. Umowy:

Osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie może być opodatkowana przez drugie Umawiające się Państwo z tytułu dochodu pochodzącego ze źródeł drugiego Umawiającego się Państwa i tylko z tytułu takiego dochodu, zgodnie ze wszystkimi ograniczeniami zawartymi w niniejszej Umowie.

Przepis art. 5 ust. 2 cyt. Umowy stanowi, że:

Postanowienia niniejszej Umowy nie będą w żaden sposób stwarzały ograniczenia wobec wyłączeń, zwolnień, zmniejszeń, zaliczeń lub innych przywilejów, przyznanych obecnie lub w przyszłości przez:

a)prawo jednego z Umawiających się Państw przy określeniu podatków pobieranych przez to Umawiające się Państwo lub

b)przez każdą inną umowę zawartą pomiędzy Umawiającymi się Państwami.

Stosownie do art. 5 ust. 3 Umowy:

Bez względu na postanowienia niniejszej Umowy, z wyłączeniem ustępu 4, Umawiające się Państwo może opodatkować obywatela tego Umawiającego się Państwa lub osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w tym Umawiającym się Państwie (zgodnie z zasadami artkułu 4, tak jakby niniejsza Umowa nie weszła w życie.

Z przywołanych powyżej przepisów wynika, że Polska ma prawo opodatkować dochód uzyskany z tytułu świadczenia rodzinnego wypłacanego ze Stanów Zjednoczonych osobie mającej miejsce zamieszkania na terytorium Polski.

Prawo to wynika z zapisu art. 5 ust. 3 Umowy, zgodnie z którym:

Państwu rezydencji przysługuje pełne prawo do opodatkowania dochodów osoby mającej na jego terytorium miejsce zamieszkania.

Zgodnie z postanowieniami Umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu świadczenie małżeńskie otrzymywane przez Panią z USA podlega opodatkowaniu w Polsce.

Opodatkowanie świadczenia w Polsce w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

Zgodnie z generalną zasadą wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z treści powyższego przepisu wynika, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych, zawartym w tej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2018 r.:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Z kolei stosownie do treści art. 11 ust. 1 ustawy w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r.:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Natomiast z treści art. 12 ust. 7 cyt. ustawy wynika, że:

Przez emeryturę lub rentę rozumie się łączną kwotę świadczeń emerytalnych i rentowych, w tym kwoty emerytur kapitałowych wypłacanych na podstawie ustawy o emeryturach kapitałowych, wraz ze wzrostami i dodatkami, z wyłączeniem dodatków rodzinnych i pielęgnacyjnych oraz dodatków dla sierot zupełnych do rent rodzinnych.

Zwolnienie z opodatkowania świadczenia rodzinnego z USA

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym do 31 marca 2016 r.:

Wolne od podatku dochodowego są świadczenia rodzinne otrzymane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, dodatki rodzinne i pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekunów otrzymane na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, świadczenia pieniężne otrzymane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów oraz zasiłki porodowe otrzymane na podstawie odrębnych przepisów.

Natomiast art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym od 1 kwietnia 2016 r., stanowi, że:

Wolne od podatku dochodowego są świadczenia rodzinne otrzymane na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, dodatki rodzinne i pielęgnacyjne, zasiłki dla opiekunów otrzymane na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, świadczenia pieniężne otrzymane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów, zasiłki porodowe otrzymane na podstawie odrębnych przepisów oraz świadczenie wychowawcze otrzymane na podstawie przepisów o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.

Przedstawiła Pani informacje, z których wynika, że:

1.jest Pani emerytką mieszkającą w Polsce;

2.według Pani opinii otrzymuje Pani ze Stanów Zjednoczonych Ameryki świadczenie wdowie, które według przepisów obowiązujących w Stanach Zjednoczonych Ameryki, jest świadczeniem rodzinnym.

W sytuacji gdy – jak wskazała Pani w opisie stanu faktycznego – świadczenie wdowie jest świadczeniem przyznanym na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych obowiązujących w Stanach Zjednoczonych Ameryki – to jest ono w Polsce zwolnione z zapłaty podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, począwszy od 2016 r. do teraz, nie była i nie jest Pani zobowiązana do wykazywania ww. świadczenia w zeznaniach rocznych za ww. lata.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

W przedmiotowej interpretacji nie dokonano kwalifikacji otrzymywanego przez Panią świadczenia jako świadczenia rodzinnego, bowiem informacja ta jest elementem stanu faktycznego.

Przedmiotem interpretacji jest wyłącznie obowiązek opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych (zastosowanie zwolnienia) i wykazania w zeznaniu rocznym otrzymanych świadczeń ze Stanów Zjednoczonych Ameryki. Natomiast nie dokonano oceny własnego stanowiska w kwestii obowiązku odprowadzania składek zdrowotnych od ww. świadczeń, gdyż nie było to przedmiotem zapytania, ponadto kwestia ta nie dotyczy interpretacji przepisów prawa podatkowego.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Odnosząc się do przywołanych przez Panią interpretacji indywidualnych – zauważyć należy, że stanowią one rozstrzygnięcia w konkretnych sprawach, osadzonych w określonych stanach faktycznych oraz prawnych i tylko do nich się odnoszą, w związku z tym nie mają mocy powszechnie obowiązującego prawa.

W konsekwencji, nie mogą wpływać na ocenę prawidłowości przedmiotowej kwestii.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Pani sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i musi się Pani zastosować do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00