Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.212.2023.1.LK

Dotyczy braku prawa do odliczenia podatku od towarów i usług z faktur związanych z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 kwietnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 18 kwietnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku od towarów i usług z faktur związanych z realizacją projektu pn.: (…)”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Jesteście Państwo zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).

Planowana inwestycja (dalej: inwestycja, zadanie, projekt ) zakłada budowę wiaty rekreacyjnej na działkach nr 1 i nr 2 w (...) oraz zagospodarowanie terenu wokół Kina (...) w (...), w celu poprawy jakości oraz funkcjonalności przestrzeni publicznej dla działalności kulturalnej i rekreacyjnej.

Projekt przewiduje budowę wiaty - budynku w drewnianej konstrukcji z ażurową elewacją. Obiekt nie będzie posiadał pełnego zadaszenia, jedynie przekrycie ażurowe w postaci desek drewnianych. Planowana inwestycja obejmuje również zagospodarowanie obszaru wokół wiaty w zakresie: utwardzenia terenu z płyty betonowej, urządzenie zieleni tj. nasadzenia niskie i wysokie, wykonanie klombu z siedziskami, ustawienie donic wysokich, montaż dwóch stolików do gier plenerowych oraz czterech ławek (w obrębie wiaty). Zamierza się wykonanie robót przygotowawczych, podbudowy, wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej, humusowanie z obsianiem skarp, chodników wraz z krawężnikami i obrzeżami.

Na terenie obejmującym wiatę rekreacyjną wraz z zagospodarowanym terenem wokół Kina (...) w (...) nie będzie prowadzona działalność generująca dochody. Przewiduje się, że ww. inwestycja ma służyć przede wszystkim realizacji działań Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury w (...) takich jak: zajęcia plastyczne i muzyczne w plenerze, różnego rodzaju spotkania (towarzyskie, autorskie, itp.), zajęcia rekreacyjne, rozgrywki szachowe w plenerze, itp. Celem realizacji przedmiotowej inwestycji jest poprawa jakości życia mieszkańców gminy (...) poprzez wprowadzenie nowych funkcji pozwalających na ożywienie społeczne i kulturowe.

Ponadto, w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji wykonujecie Państwo zadania własne w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty obejmujące sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.).

Przewidujecie Państwo, że planowany projekt wpłynie pozytywnie na poprawę jakości życia mieszkańców poprzez zwiększenie dostępności infrastruktury społecznej, kulturalnej i rekreacyjnej oraz poprawę estetyki przestrzeni dzięki uporządkowaniu fragmentu przestrzeni publicznej w (...). Projekt będzie miał również pozytywny wpływ na wizerunek turystyczny miejscowości, z uwagi na poprawę estetyki oraz funkcjonalności przestrzeni terenu wokół Kina (...). Uporządkowany oraz zagospodarowany teren wraz z elementami małej infrastruktury będzie użytkowany w celach kulturalnych i rekreacyjnych przez mieszkańców gminy (...) w różnych grupach wiekowych.

W celu uzyskania dofinansowania realizacji inwestycji złożyliście Państwo wniosek w konkursie ogłoszonym w lutym 2022 r. przez Fundusz (...) - Lokalną Grupę Działania w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020, Poddziałanie 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”.

Projekt ma być realizowany jako refundacja poniesionych przez Państwo wydatków obejmujących realizację inwestycji. Nie przewidujecie Państwo wydatków na inspektora nadzoru. Faktury związane z zakupem towarów i usług w ramach realizacji inwestycji, objętej zakresem niniejszego wniosku, zostaną wystawione na Gminę.

Planujecie Państwo, że inwestycja zostanie zrealizowana do września 2023 r. Na obecnym etapie realizacji zadania, podpisaliście Państwo umowę z Urzędem Marszałkowskim Województwa (...) o dofinansowanie dla ww. inwestycji. Ponadto 3 lutego 2023 r. została podpisana umowa z wykonawcą projektu. Towary i usługi zakupione w ramach realizacji zadania będą wykorzystywane przez Państwo do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Ponieważ nie macie Państwo możliwości odliczenia podatku naliczonego od zakupu towarów i usług związanych z budową wiaty oraz zagospodarowaniem terenu przy Kinie (...) w (...), z tego względu występujecie Państwa do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o wydanie indywidualnej interpretacji. Jest ona niezbędnym załącznikiem w celu uznania poniesionego kosztu podatku VAT jako kosztu kwalifikowalnego w związku z opisanym powyżej przedsięwzięciem.

Pytanie

Czy w przedstawionych okolicznościach będziecie Państo mieli prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu pod nazwą „(...)”?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem, nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów związanych z realizacją projektu pod nazwą „(...)”.

Realizowane przez Państwo czynności, w ramach realizacji projektu są ogólnodostępne, publiczne i nieodpłatne. Zatem Państwa zdaniem w przedmiotowej sprawie nie znajdzie zastosowania art. 86. ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały bowiem sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a.nabycia towarów i usług,

b.dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego. Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług.

W myśl art. 15 ust. 6 ww. ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ww. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty (art. 7 ust. 1 cyt. ustawy o samorządzie gminnym). Miedzy innymi zadania własne obejmują sprawy w zakresie kultury fizycznej i turystyki, w tym m.in. terenów rekreacyjnych (art. 7 ust. 1 pkt 10 ww. ustawy).

Obecnie jesteście Państwo w trakcie realizacji projektu dotyczącego „(...)”. Ponoszone w ramach realizacji projektu wydatki mają w szczególności na celu poprawę jakości życia mieszkańców gminy (...) poprzez zwiększenie dostępności infrastruktury społecznej, kulturalnej i rekreacyjnej oraz poprawę estetyki przestrzeni dzięki uporządkowaniu fragmentu przestrzeni publicznej w (...).

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności generujących podatek należny.

W analizowanej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie zostaną spełnione. Nabyte w ramach projektu towary i usługi nie będą bowiem wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Oznacza to, że nie będziecie Państwo ponosili wydatków w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Reasumując, nie będziecie mieli Państwo prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu pod nazwą „(...)”.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiliście Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą. W świetle tego przepisu:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a) nabycia towarów i usług,

b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usług.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, a więc takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na zakres prawa do odliczenia w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady, status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

 Działalność gospodarcza, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy:

Obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanego przepisu wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami od towarów i usług, w związku z realizacją zadań, do których zostały powołane. Swoje zadania realizują bowiem jako podmioty prawa publicznego. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności. Działania o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie, odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Stosownie do art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.):

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów

Jak stanowi art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym:

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych.

Z okoliczności sprawy wynika, że jesteście Państwo zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Planowana inwestycja zakłada budowę wiaty rekreacyjnej na działkach nr 1 i nr 2 w (...) oraz zagospodarowanie terenu wokół Kina (...) w (...), w celu poprawy jakości oraz funkcjonalności przestrzeni publicznej dla działalności kulturalnej i rekreacyjnej. Na terenie obejmującym wiatę rekreacyjną wraz z zagospodarowanym terenem wokół Kina (...) w (...) nie będzie prowadzona działalność generująca dochody. Przewiduje się, że ww. inwestycja ma służyć przede wszystkim realizacji działań Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury w (...) takich jak: zajęcia plastyczne i muzyczne w plenerze, różnego rodzaju spotkania (towarzyskie, autorskie, itp.), zajęcia rekreacyjne, rozgrywki szachowe w plenerze, itp. Ponadto, w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji wykonujecie Państwo zadania własne w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty obejmujące sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym. W celu uzyskania dofinansowania realizacji inwestycji złożyliście Państwo wniosek w konkursie ogłoszonym w lutym 2022 r. przez Fundusz (...) - Lokalną Grupę Działania w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020, Poddziałanie 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”. Faktury związane z zakupem towarów i usług w ramach realizacji inwestycji, objętej zakresem niniejszego wniosku, zostaną wystawione na Gminę. Towary i usługi zakupione w ramach realizacji zadania będą wykorzystywane przez Państwo do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Państwa wątpliwości dotyczą prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków poniesionych na realizację projektu pn.: „(…).

Jak wyżej wskazano, w myśl art. 86 ust. 1 ustawy w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje zatem wówczas, gdy zostaną spełnione dwa warunki: odliczenia tego dokonuje czynny podatnik podatku VAT, a nabyte towary i usługi, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Odnosząc powyższe do okoliczności niniejszej sprawy, należy wskazać, że warunki o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy nie będą spełnione. Realizowany projekt związany jest z wykonywaniem przez Państwa zadań własnych, a ponoszone z tego tytułu wydatki na towary i usługi nabyte w ramach realizacji projektu nie będą wykorzystywane przez Państwa do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Mając na względzie powyższe stwierdzić należy, że w odniesieniu do realizacji projektu pn.: (…) nie będziecie mieli Państwo prawa do odliczenia podatku od towarów i usług związanych z realizacją projektu.  

Dodatkowe informacje

Zauważyć należy, iż pojęcie „kosztu kwalifikowanego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Państwu przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym. Tym samym nie odnieśliśmy się do tego czy podatek VAT jest kosztem kwalifikowanym.

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i musicie się Państwo zastosować do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00