Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 26-11-2024
TEMATY:
Porada aktualna na dzień 26-11-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2023-05-18

Czy pracodawca powinien doliczyć kwotę grupowego ubezpieczenia do podstawy opodatkowania, jeśli obejmuje ono świadczenia dla pracowników a koszt ubezpieczenia jest w całości pokrywany przez pracodawcę

PROBLEM

Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą zatrudnia powyżej 20 osób. 1 kwietnia 2023 r. podpisał grupowe ubezpieczenie dla swoich pracowników, które obejmuje m.in śmierć ubezpieczonego oraz małżonka, nieszczęśliwe wypadki, śmierć najbliższych, uszczerbki na zdrowiu, leczenia szpitalne. Czy pracodawca jest zobowiązany do doliczenia na liście płac kwoty 60 zł (kwota ubezpieczenia dla 1 osoby) i wliczenia wskazanej wyżej kwoty do podstawy opodatkowania? Nadmienię, że opłatę za grupowe ubezpieczenie w całości będzie pokrywał pracodawca.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00