comment
Porada
Porada
aktualna
na dzień 26-11-2024
Porada
aktualna
na dzień 26-11-2024
Data publikacji: 2023-05-18
Czy pracodawca powinien doliczyć kwotę grupowego ubezpieczenia do podstawy opodatkowania, jeśli obejmuje ono świadczenia dla pracowników a koszt ubezpieczenia jest w całości pokrywany przez pracodawcę
PROBLEM
Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą zatrudnia powyżej 20 osób. 1 kwietnia 2023 r. podpisał grupowe ubezpieczenie dla swoich pracowników, które obejmuje m.in śmierć ubezpieczonego oraz małżonka, nieszczęśliwe wypadki, śmierć najbliższych, uszczerbki na zdrowiu, leczenia szpitalne. Czy pracodawca jest zobowiązany do doliczenia na liście płac kwoty 60 zł (kwota ubezpieczenia dla 1 osoby) i wliczenia wskazanej wyżej kwoty do podstawy opodatkowania? Nadmienię, że opłatę za grupowe ubezpieczenie w całości będzie pokrywał pracodawca.
Pozostało 81% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka