Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.71.2023.2.IG
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją programu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 lutego 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 20 lutego 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją programu.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 30 marca 2023 r. (wpływ 30 marca 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca
Opis zdarzenia przyszłego
A jest państwową osobą prawną w rozumieniu art. 9 pkt 14 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.). Według Polskiej Klasyfikacji Działalności Gospodarczej (PKD 2007), rodzaj przeważającej działalności (9104.Z) to - „Działalność ogrodów botanicznych i zoologicznych oraz obszarów i obiektów ochrony przyrody”.
A jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Do zadań ustawowych należy ochrona przyrody, a w szczególności: (...)
W procesie realizacji zadań, o których mowa w pkt 1-3, A dokonuje czynności sprzedaży materiałów i usług. Jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług w myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT. Wykonywane czynności są zarówno opodatkowane stawkami VAT, jak również korzystają ze zwolnień przedmiotowych, przewidzianych w art. 43 ustawy o VAT. A prowadzi samodzielną gospodarkę finansową, pokrywając z uzyskanych środków i pozyskanych przychodów wydatki na finansowanie zadań określonych w ustawie o ochronie przyrody.
A nie wykonuje działalności gospodarczej na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162), z ograniczeniami wynikającymi z ustawy o ochronie przyrody.
A uzyskuje przychody opodatkowane z następujących tytułów: Sprzedaży materiałów, takich jak: drewno, tusze zwierząt dziko żyjących, materiałów promocyjnych (foldery, przewodniki, książki o tematyce przyrodniczej, inne przedmioty z emblematem logo A). Sprzedaży usług, takich jak: bilety wstępu na szlak wodny, bilety wstępu do obiektów, w których znajdują się ekspozycje przyrodnicze, usługi przewodnika po terenie (...)dla grup zorganizowanych, dzierżawa gruntów na cele inne niż rolnicze, udostępnienia terenu (...) do biwakowania, udostępnienia pokoi gościnnych, najem obiektów na cele inne niż mieszkaniowe, A uzyskuje przychody zwolnione z następujących tytułów: Sprzedaż usług: dzierżawa gruntów rolnych na cele rolnicze, najem obiektów na cele mieszkaniowe.
Przychody niepodlegające opodatkowaniu: dotacje celowe z budżetu państwa oraz innych jednostek sektora finansów publicznych jak np.: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (…), Generalna Dyrekcja (...), środki UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, na działania określone w ustawie o ochronie przyrody.
Cel zakupu (powiązanie ze sprzedażą opodatkowaną)
A. ma możliwość wnioskowania do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dofinansowanie przedsięwzięć w formie dotacji w ramach projektu „...”. Celem programu jest powstrzymanie procesu utraty różnorodności biologicznej i krajobrazowej, odtworzenie i wzbogacenie zasobów przyrody oraz skuteczne zarządzanie gatunkami i siedliskami oraz wzmocnienie działań z zakresu edukacji ekologicznej służącej ochronie przyrody.
W ramach projektu planuje się dokonać:
1) Przystosowania częstotliwości analogowo-cyfrowej w celu dostosowania łączności A do standardów obowiązujących w jednostkach organizacyjnych (...). Z uwagi na ścisłą współpracę A z Regionalną Dyrekcją (…) w zakresie łączności do celów ochrony przeciwpożarowej, niezbędne będzie zakupienie radiotelefonów samochodowych - nasobnych oraz zmodernizowanie Punktu Alarmowo - Dyspozycyjnego.
2) Zakupu specjalistycznego samochodu patrolowo-gaśniczego z modułem gaśniczym. Przyczepy ze sprzętem ppoż., między innymi: pompa pływająca pompa szlamowa, węże gaśnicze, agregat prądotwórczy, hydronetki spalinowe, szpadle, tłumice, piłę spalinową. Przyczepy ze zbiornikiem na wodę oraz modułem gaśniczym przeznaczonym do zabezpieczenia pożarzyska jak również szybkiego natarcia. Z uwagi na rozległy teren (...), przyczepy stacjonowały będą w dwóch odległych lokalizacjach.
3) Zakup specjalistycznego drona z kamerą termowizyjną do celów lokalizowania pożarów oraz dozorowania pożarzysk.
4) Zakup specjalistycznej odzieży ochronnej (spodnie i kurtka), hełm, buty, gogle, rękawice, maska.
5) Zakup urządzenia mobilnego z oprogramowaniem „...”, oraz system „...” pozwalający lokalizować pojazdy A podczas trwania akcji bezpośredniej.
6) Zakup garaży podwójnych na zakupiony sprzęt.
7) Zakup Sprzętów takich jak: lance do gaszenia torfowisk, motopompa pływająca, mobilny maszt oświetleniowy akumulatorowy, agregat prądotwórczy, przenośny zbiornik na wodę.
8) Zakup tablic informacyjno-edukacyjnych z montażem przy głównych drogach dojazdowych do (....). Kampania promocyjna w mediach społecznościowych i wydawnictwach (...).
9) Operat ochrony ppoż.
Wykonywanie działań przeciwpożarowych ma bezpośrednie przełożenie na realizowanie przez A. celów ustawowych czyli działań ochronnych (....), zmierzających do zachowania różnorodności biologicznej, zasobów, tworów i składników przyrody nieożywionej i walorów krajobrazowych, przywrócenia właściwego stanu zasobów i składników przyrody oraz odtworzenie zniekształconych siedlisk przyrodniczych, siedlisk roślin, siedlisk zwierząt lub siedlisk grzybów. Monitoring przyrodniczy jak i działania edukacyjne są działaniami ustawowymi (...) (art. 8 pkt 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r. poz. 1098 ze zm.) na które jednostka otrzymuje dotacje celowe z Ministerstwa Klimatu i Środowiska.
Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego
Przedmiotem zapytania jest prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z programem „(…)”.
Celem programu jest:
1. Powstrzymanie procesu utraty różnorodności biologicznej i krajobrazowej, odtwarzanie i wzbogacanie zasobów przyrody oraz skuteczne zarządzanie gatunkami i siedliskami (w tym rozpoznanie pojawiających się zagrożeń);
2. Wzmocnienie działań z zakresu edukacji ekologicznej służących ochronie przyrody.
W złożonym wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej w części G użyto „roboczej” nazwy zdarzenia przyszłego. Natomiast w części I. pkt 76 wniosku użyto nazwy poprawnej to jest „(…)”.
Faktury za towary i usługi nabywane w związku z realizacją programu będą wystawiane na A.
Wszelkie nabywane towary i usługi w związku z realizacją projektu będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.
Działania podjęte ramach programu NFOŚiGW pozwolą na realizację zadań statutowych A, które służą ochronie przyrody z przeznaczeniem do realizacji zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej w celu podjęcia skutecznych działań prewencyjnych z jej zakresu. Podatek od towarów i usług stanowić będzie koszt kwalifikowalny w projekcie.
A nie ma możliwości odliczenia podatku od towarów i usług związanego z zakupami w ramach prowadzonego programu ochrony przeciwpożarowej dofinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki wodnej. A nie będzie prowadził w tym zakresie działalności opodatkowanej i nie będzie osiągał z tego tytułu przychodu opodatkowanego, gdyż realizowane zadania ochrony przeciwpożarowej związane są z działalnością statutową, tj. ochroną przyrody, a w szczególności z ochroną bioróżnorodności przyrodniczej przed pożarami niszczącymi zarówno ekosystemy leśne i nieleśne.
A nie jest jednostką ochrony przeciwpożarowej i nie świadczy usług ochrony przeciwpożarowej oznaczonych symbolem PKWiU 75.25.
Ponosząc koszty ochrony terenu określonego w ustawie o powołaniu A (…) wykonuje czynności, do których został powołany. Wobec powyższego (...) nie może odzyskać w żaden sposób kosztu podatku VAT poniesionego na realizację programu.
Zgodnie z art. 86 ust 1. Ustawy o podatku od towarów i usług, obniżenie kwoty podatku lub zwrot różnicy podatku należnego uzależnione jest od zakresu w jakim nabywane towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. A. nie będzie miała prawa do zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust.1 ustawy o VAT.
Pytanie
Czy A. będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięć finansowanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w zakresie: zakupu sprzętu i wyposażenia służącego do prowadzenia akcji ratunkowej, przeciwdziałania rozprzestrzeniania się żywiołu oraz usuwania jego skutków, a także stworzenia warunków do jego przetrzymywania; usuwania powstałych szkód i odtwarzania utraconych zasobów przyrodniczych oraz pełnionej przez nie funkcji; monitoringu w zakresie przeciwdziałania wystąpienia zjawisk klęskowych oraz usuwania ich skutków?
Państwa stanowisko w sprawie
Wydatki wynikające z realizacji programu priorytetowego „(…)”, finansowanych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, dotyczą ustawowej działalności (...) jaką jest prowadzenie działań związanych z ochroną przyrody zgodnie z art. 8b pkt 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r. nr 1098 ze zm.).
Intencją nabycia towarów jest ich wykorzystanie do celów ochrony zasobów przyrodniczych (...), monitoringu przyrodniczego i edukacji przyrodniczej. Cele te nie są związane ze sprzedażą opodatkowaną usług i dostaw, którą prowadzi A.
W ocenie Wnioskodawcy, jednostce prawo do odliczenia nie przysługuje, ponieważ zgodnie z intencją zakupu, służyć ma on wykonywaniu czynności niepodlegających podatkowi VAT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy:
W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.
Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, tj. m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Na mocy art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z ww. regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. W rozumieniu art. 15 ustawy, tylko podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady, status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że są Państwo czynnym podatnikiem podatku VAT. Do Państwa zadań ustawowych należy ochrona przyrody.
Mają Państwo możliwość wnioskowania do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dofinansowanie przedsięwzięć w formie dotacji. Celem programu jest powstrzymanie procesu utraty różnorodności biologicznej i krajobrazowej, odtwarzanie i wzbogacanie zasobów przyrody oraz skuteczne zarządzanie gatunkami i siedliskami (w tym rozpoznanie pojawiających się zagrożeń) oraz wzmocnienie działań z zakresu edukacji ekologicznej służących ochronie przyrody.
Wszelkie nabywane towary i usługi w związku z realizacją projektu będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.
Działania podjęte ramach programu NFOŚiGW pozwolą na realizację zadań statutowych A, które służą ochronie przyrody z przeznaczeniem do realizacji zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej w celu podjęcia skutecznych działań prewencyjnych z jej zakresu.
Państwa wątpliwości dotyczą kwestii, czy będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięć finansowanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w zakresie: zakupu sprzętu i wyposażenia służącego do prowadzenia akcji ratunkowej, przeciwdziałania rozprzestrzeniania się żywiołu oraz usuwania jego skutków, a także stworzenia warunków do jego przetrzymywania; usuwania powstałych szkód i odtwarzania utraconych zasobów przyrodniczych oraz pełnionej przez nie funkcji; monitoringu w zakresie przeciwdziałania wystąpienia zjawisk klęskowych oraz usuwania ich skutków.
Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku od towarów i usług w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W rozpatrywanej sprawie związek taki nie występuje. Jak bowiem wynika z opisu sprawy, nie będą Państwo prowadzili w tym zakresie działalności opodatkowanej i nie będą osiągali z tego tytułu przychodu opodatkowanego, gdyż realizowane zadania ochrony przeciwpożarowej związane są z działalnością statutową, tj. ochroną przyrody, a w szczególności z ochroną bioróżnorodności przyrodniczej przed pożarami niszczącymi zarówno ekosystemy leśne i nieleśne. Wszelkie nabywane towary i usługi w związku z realizacją zadania będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.
W konsekwencji, z uwagi na niespełnienie podstawowej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z zakupami towarów i usług w związku z realizacją programu. Jednocześnie nie będą mieli Państwo prawa do otrzymania z tego tytułu zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.
Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji indywidualnej.
Dodatkowo informuję, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczenia wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
‒Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
‒Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
‒ Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
‒w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
‒w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right