Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.143.2023.2.AKR

Ulga termomodernizacyjna - fotowoltaika.

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

20 lutego 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 14 lutego 2023 r. r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zastosowania ulgi termomodernizacyjnej. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 28 marca 2023 r. (wpływ 30 marca 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

W roku 1985 zamieszkał Pan wraz z rodziną w nowo wybudowanym budynku jednorodzinnym. W drugiej połowie lat 1980-tych przepisał Pan nieruchomość na syna (…), który w tym czasie wyjechał za granicę (jak wówczas wielu to zrobiło). W związku z tym, że syn postanowił zostać na dłużej za granicą (mieszka tam do chwili obecnej ), udzielił Panu pełno­mocnictwa do zarządzania jego nieruchomością wraz z scedowaniem na Pana obowiązków związanych z jej utrzymaniem; płaceniem wszelkich opłat, przeprowadzaniem remontów oraz wprowadzaniem modernizacji na Pana koszt.

Na przestrzeni tych lat wykonał Pan wiele niezbędnych prac, w tym ostatnio w celu zaoszczędzenia na kosztach energii elektrycznej zlecił Pan na własny koszt zainstalowanie paneli fotowoltaicznych.

Zaznacza Pan, że z tytułu tej inwestycji nie korzystał Pan z żadnej pomocy od instytucji zewnętrznych. Ponadto rozlicza się Pan z swoich dochodów dwoma dokumentami, tj. PIT-37 dot. dochodów z emerytury oraz PIT-28 dot. dochodów z najmu.

Doprecyzowanie opisu sprawy

W odpowiedzi na pytania:

1)czy wydatki, związane z montażem paneli fotowoltaicznych, zostały poniesione w związku z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków;

2)na czym polega związek ww. wydatków z przedsięwzięciem termomodernizacyjnym określonym w ustawie, o której mowa w pkt 4;

3)czy faktura dokumentująca poniesione wydatki została wystawiona na Pana nazwisko przez podatnika podatku od towarów i usług, niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku (tj. przez podatnika VAT czynnego);

4)jaka jest data sprzedaży określona na fakturze;

5)czy opisane we wniosku wydatki, które chciałby Pan odliczyć w ramach ulgi termomodernizacyjnej nie zostaną:

a)zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, odliczone od przychodu na podstawie ustawy o ryczałcie lub uwzględnione przez Pana w związku z korzystaniem z ulg podatkowych w rozumieniu Ordynacji podatkowej.

b)zwrócone Panu w jakiejkolwiek innej formie;

6)czy kwota odliczenia nie przekroczy 53 000 zł (uwzględniając zrealizowane już i odliczone od podstawy obliczenia podatku przez Pana przedsięwzięcia termomodernizacyjne w ubiegłych latach);

7)czy przedsięwzięcie termomodernizacyjne opisane we wniosku zostanie zakończone w okresie 3 kolejnych lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym został poniesiony pierwszy wydatek na ten cel;

8)czy zostanie przeniesiona na Pana własność lub współwłasność budynku jednorodzinnego, na którym zostały zainstalowane panele fotowoltaiczne? Jeśli tak, to należy podać kiedy?

wskazał Pan:

1)wydatek związany z zrealizowanym montażem paneli fotowoltaicznych o mocy 6,3 KW (F-ra nr …) spowodował zmniejszenie zapotrzebowania na gaz dla potrzeb ogrzewania budynku jednorodzinnego wraz z ogrzewaniem wody. Dzięki własnej produkcji energii elektr. można było zastosować ogrzewanie elektryczne (grzejniki), zmniejszające tym samym zapotrzebowanie na gaz. Powyższa inwestycja, Pana zdaniem, spełnia wymogi w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.,

2)nie dotyczy w związku z odpowiedzią w pkt 1,

3)faktura dokumentująca poniesione wydatki została wystawiona przez znaną w okolicy, firmę, posiadającą nr NIP: (…). Faktura nr (…) z 23 lutego 2022 r. załączona do pisma z 14 lutego 2023 r. została wystawiona z uwzględnieniem naliczenia VAT-u za usługę, więc to potwierdza, że wystawca faktury jest czynnym podatnikiem VAT,

4)23 lutego 2022 r. jest datą sprzedaży, okr. na fakturze,

5)wydatki nie zostaną odliczone od przychodów, które rozlicza Pan w ramach PIT-28 z tytułu najmu. Nie będą zwrócone, bo nie zabiegał Pan o pomoc (dopłatę) dla tej inwestycji.

6)Jak to wynika z faktury z 23 lutego 2022 r. koszty, które poniósł Pan z tytułu inwestycji nie przekroczą 53 000 zł, bo zapłacił Pan 29 400 zł (z VATem),

7)Inwestycja termomodernizacyjna została zakończona, łącznie z odbiorem, przez inwestora w I kw. 2022 r., tj. do 23.02.2022 r.,

8)Jak to opisał Pan w piśmie z 14 lutego 2023 r. budynek był własnością Pana i pańskiej małżonki (…), następnie został przepisany na Państwa syna (…), który od drugiej połowy lat 80-tych mieszka za granicą, a Państwo zgodnie z upoważnieniami, załączonymi do ww. pisma z 14 lutego 2023 r. od początku, po zakończeniu budowy, dalej mieszkają w tym budynku i pokrywają Państwo wszystkie wydatki z jego utrzymaniem, łącznie z inwestycjami, zgodnie z upoważnieniami, załączonymi do pisma z 14 lutego 2023 r.

Pytania

Czy będzie Pan mógł te koszta odliczyć w swoich zeznaniach podatkowych? Czy będzie Pan mógł odliczyć poniesione koszta z obu tych dochodów czy tylko z jednego, który Pan wybierze?

Pana stanowisko w sprawie

Uważa Pan, że ma Pan prawo odliczyć określone koszty, zgodnie z ordynacją podatkową, z PIT-37.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 26h ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Podatnik będący właścicielem lub współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego ma prawo odliczyć od podstawy obliczenia podatku, ustalonej zgodnie z art. 26 ust. 1 lub art. 30c ust. 2, wydatki poniesione w roku podatkowym na materiały budowlane, urządzenia i usługi, związane z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w tym budynku, określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 10, które zostanie zakończone w okresie 3 kolejnych lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek.

W myśl ww. przepisu adresatami ulgi termomodernizacyjnej są podatnicy podatku dochodowego opłacający podatek według skali podatkowej, 19% stawki podatku oraz opłacający ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, będący właścicielami lub współwłaścicielami jednorodzinnych budynków mieszkalnych, ponoszący wydatki na realizację przedsięwzięć termomodernizacyjnych. Ponadto, odliczenie przysługuje pod warunkiem zakończenia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w okresie do 3 kolejnych lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek.

Zgodnie z art. 5a pkt 18b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Ilekroć w ustawie jest mowa o budynku mieszkalnym jednorodzinnym - oznacza to budynek mieszkalny jednorodzinny w rozumieniu art. 3 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.).

Zgodnie z art. 3 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o budynku mieszkalnym jednorodzinnym - należy przez to rozumieć budynek wolno stojący albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, służący zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, stanowiący konstrukcyjnie samodzielną całość, w którym dopuszcza się wydzielenie nie więcej niż dwóch lokali mieszkalnych albo jednego lokalu mieszkalnego i lokalu użytkowego o powierzchni całkowitej nieprzekraczającej 30% powierzchni całkowitej budynku.

Z kolei art. 5a pkt 18c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazuje że:

Ilekroć w ustawie jest mowa o przedsięwzięciu termomodernizacyjnym - oznacza to przedsięwzięcie termomodernizacyjne w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.

W myśl art. 2 pkt 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 438 ze zm.):

Użyte w ustawie określenia oznaczają przedsięwzięcia termomodernizacyjne - przedsięwzięcia, których przedmiotem jest:

a)ulepszenie, w wyniku którego następuje zmniejszenie zapotrzebowania na energię dostarczaną na potrzeby ogrzewania i podgrzewania wody użytkowej oraz ogrzewania do budynków mieszkalnych, budynków zbiorowego zamieszkania oraz budynków stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego służących do wykonywania przez nie zadań publicznych,

b)ulepszenie, w wyniku którego następuje zmniejszenie strat energii pierwotnej w lokalnych sieciach ciepłowniczych oraz zasilających je lokalnych źródłach ciepła, jeżeli budynki wymienione w lit. a, do których dostarczana jest z tych sieci energia, spełniają wymagania w zakresie oszczędności energii, określone w przepisach prawa budowlanego, lub zostały podjęte działania mające na celu zmniejszenie zużycia energii dostarczanej do tych budynków,

c)wykonanie przyłącza technicznego do scentralizowanego źródła ciepła, w związku z likwidacją lokalnego źródła ciepła, w wyniku czego następuje zmniejszenie kosztów pozyskania ciepła dostarczanego do budynków wymienionych w lit. a,

d)całkowita lub częściowa zamiana źródeł energii na źródła odnawialne lub zastosowanie wysokosprawnej kogeneracji.

Katalog wydatków podlegających odliczeniu znajduje się w załączniku do rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wykazu rodzajów materiałów budowlanych, urządzeń i usług związanych z realizacją przedsięwzięć termomodernizacyjnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 273 ze zm.).

Wśród nich wymienia się m.in. wydatki na nabycie ogniwa fotowoltaicznego wraz z osprzętem (pkt 1 ppkt 13 załącznika), a także montaż instalacji fotowoltaicznej (pkt 2 ppkt 13 załącznika).

Analiza powyższych przepisów oraz załącznika do wskazanego wyżej rozporządzenia zawierającego wykaz rodzajów materiałów, urządzeń i usług, na które przysługuje ulga prowadzi do wniosku, że wskazana ulga dotyczy wydatków ściśle związanych z termomodernizacją istniejącego budynku, poniesionych na jego docieplenie i modernizację systemu grzewczego.

W myśl art. 26h ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Kwota odliczenia nie może przekroczyć 53 000 zł w odniesieniu do wszystkich realizowanych przedsięwzięć termomodernizacyjnych w poszczególnych budynkach, których podatnik jest właścicielem lub współwłaścicielem.

Stosownie do art. 26h ust. 3 ww. ustawy:

Wysokość wydatków ustala się na podstawie faktur wystawionych przez podatnika podatku od towarów i usług niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku.

W myśl art. 26h ust. 4 ww. ustawy:

Jeżeli poniesione wydatki były opodatkowane podatkiem od towarów i usług, za kwotę wydatku uważa się wydatek wraz z podatkiem od towarów i usług, o ile podatek ten nie został odliczony na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług. Za datę poniesienia wydatku uważa się dzień wystawienia faktury.

Natomiast, zgodnie z art. 26h ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Odliczeniu nie podlegają wydatki w części, w jakiej zostały:

1)sfinansowane (dofinansowane) ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej lub zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie;

2)zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym lub uwzględnione przez podatnika w związku z korzystaniem z ulg podatkowych w rozumieniu Ordynacji podatkowej.

Powyższa regulacja wskazuje na brak możliwości odliczenia wydatków, których podatnik nie poniósł, gdyż zostały mu zrefinansowane (zwrócone). Odliczeniu podlegają te wydatki, których ciężar ekonomiczny ponosi podatnik (uszczuplają jego majątek). Nie ma także możliwości odliczenia wydatków, które w jakiejkolwiek formie pomniejszyły już zobowiązanie podatkowe podatnika.

Stosownie do art. 26h ust. 6 ww. ustawy:

Odliczenia dokonuje się w zeznaniu za rok podatkowy, w którym poniesiono wydatki.

W myśl art. 26h ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Kwota odliczenia nieznajdująca pokrycia w rocznym dochodzie podatnika podlega odliczeniu w kolejnych latach, nie dłużej jednak niż przez 6 lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek.

Zgodnie z art. 26h ust. 8 ww. ustawy:

Podatnik, który po roku, w którym dokonał odliczeń, otrzymał zwrot odliczonych wydatków na realizację przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, jest obowiązany doliczyć odpowiednio kwoty poprzednio odliczone do dochodu za rok podatkowy, w którym otrzymał ten zwrot.

W myśl art. 26h ust. 9 ww. ustawy:

W przypadku niezrealizowania przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w terminie, o którym mowa w ust. 1, podatnik dolicza kwoty poprzednio odliczone do dochodu za rok podatkowy, w którym upłynął ten termin.

Reasumując, podatnik będący właścicielem lub współwłaścicielem istniejącego budynku mieszkalnego jednorodzinnego ma prawo odliczyć od podstawy obliczenia podatku, wydatki poniesione w roku podatkowym na materiały budowlane, urządzenia i usługi, związane z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w tym budynku, które zostanie zakończone w okresie 3 kolejnych lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek. Kwota odliczenia nie może przekroczyć 53 000 zł w odniesieniu do wszystkich realizowanych przedsięwzięć termomodernizacyjnych w poszczególnych budynkach, których podatnik jest właścicielem lub współwłaścicielem. Każdy ze współwłaścicieli ma prawo odliczyć całość poniesionych przez siebie wydatków. Wysokość wydatków ustala się na podstawie faktur wystawionych przez podatnika podatku od towarów i usług niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku. Katalog wydatków podlegających odliczeniu znajduje się w załączniku do rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie określenia wykazu rodzajów materiałów budowlanych, urządzeń i usług związanych z realizacją przedsięwzięć termomodernizacyjnych i wyłącznie w zakresie tych wydatków, podatnikowi przysługuje ulga termomodernizacyjna. Jednakże odliczeniu nie podlegają wydatki w części, w jakiej zostały:

-sfinansowane (dofinansowane) ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej lub zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie;

-zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym lub uwzględnione przez podatnika w związku z korzystaniem z ulg podatkowych w rozumieniu Ordynacji podatkowej.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że w roku 1985 zamieszkał Pan wraz z rodziną w nowo wybudowanym budynku jednorodzinnym. W drugiej połowie lat 80-tych przepisał Pan nieruchomość na syna, który w tym czasie wyjechał za granicę. W związku z tym, że syn postanowił zostać na dłużej za granicą (mieszka tam do chwili obecnej ), udzielił Panu pełno­mocnictwa do zarządzania jego nieruchomością wraz z scedowaniem na Pana obowiązków związanych z jej utrzymaniem; płaceniem wszelkich opłat, przeprowadzaniem remontów oraz wprowadzaniem modernizacji na Pana koszt.

Na przestrzeni tych lat wykonał Pan wiele niezbędnych prac, w tym ostatnio w celu zaoszczędzenia na kosztach energii elektrycznej zlecił Pan na własny koszt zainstalowanie paneli fotowoltaicznych. Z tytułu tej inwestycji nie korzystał Pan z żadnej pomocy od instytucji zewnętrznych. Powyższa inwestycja spełnia wymogi w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków. 23 lutego 2022 r. jest datą sprzedaży, określoną na fakturze. Wydatki nie zostaną odliczone od przychodów, które rozlicza Pan w ramach PIT-28 z tytułu najmu. Wydatki nie będą zwrócone, bo nie zabiegał Pan o pomoc (dopłatę) dla tej inwestycji. Koszty, które poniósł Pan z tytułu inwestycji nie przekroczą 53 000 zł, bo zapłacił Pan 29 400 zł (z VATem). Inwestycja termomodernizacyjna została zakończona, łącznie z odbiorem, przez inwestora w I kw. 2022 r., tj. do 23.02.2022 r.,

W związku z powyższym powziął Pan wątpliwość czy może Pan odliczyć od dochodu koszty poniesione na wykonanie instalacji fotowoltaicznej.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis sprawy oraz powołane przepisy prawa, stwierdzić należy, że nie spełnia Pan podstawowego warunku od którego ustawodawca uzależnia prawo do analizowanej ulgi jakim jest bycie właścicielem lub współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego, w którym prowadzono przedsięwzięcie termomodernizacyjne. Wskazał Pan, że wprawdzie poniósł w 2022 r. wydatki na przedsięwzięcie termomodernizacyjne i posiada Pan fakturę wystawioną 23 lutego 2022 r., jednakże właścicielem przedmiotowej nieruchomości od drugiej połowy lat 80-tych jest Pana syn. Posiada Pan jedynie pełnomocnictwo udzielone Panu przez syna do zarządzania jego nieruchomością wraz z scedowaniem na Pana obowiązków związanych z jej utrzymaniem; płaceniem wszelkich opłat, przeprowadzaniem remontów oraz wprowadzaniem modernizacji na Pana koszt.Nie jest to jednak tożsame z byciem właścicielem lub współwłaścicielem nieruchomości.

Zatem, nie ma Pan możliwości odliczenia, w ramach ulgi termomodernizacyjnej, wskazanej w art. 26h ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wydatków poniesionych na zakup i montaż instalacji fotowoltaicznej.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Nadmienia się, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, wyczerpujący opis stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) winien wynikać z wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, a nie z dołączonych do niego dokumentów. W związku z tym załączone przez Pana do wniosku dokumenty nie były przedmiotem merytorycznej analizy.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00