Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 7 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.18.2023.2.AC
Wysokość wydatków stosownie do art. 26h ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ustala się na podstawie faktur wystawionych przez podatnika podatku od towarów i usług niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku. W opisanej sytuacji nie został spełniony warunek udokumentowania wydatku. Tym samym wskazany w nocie korygującej podmiot nie będzie miał prawa do ulgi termomodernizacyjnej mimo poniesionych przez siebie wydatków i posiadania faktury z notą korygującą. Zatem nie będzie Pani uprawiona do złożenia korekty zeznania podatkowego za 2021 r. uwzględniającej poniesiony przez Panią wydatek na zakup i montaż paneli fotowoltaicznych w ramach ulgi termomodernizacyjnej.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 stycznia 2023 r. wpłynął Pana wniosek z dnia 7 stycznia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości odliczenia wydatków w ramach ulgi termomodernizacyjnej. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem 12 stycznia 2023 r. (wpływ 12 stycznia 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Budynek jednorodzinny w którym mieszka Pani z mężem jest Państwa własnością od kilku lat. Został przekazany Pani i mężowi darowizną (aktem notarialnym) przez Pani teściów. Do momentu zakupu instalacji fotowoltaicznej nie była dokonana zmiana właściciela licznika do poboru energii elektrycznej (właścicielem licznika był teść). W roku 2021 razem z mężem założyła Pani instalację fotowoltaiczną. Pokryliście Państwo wszelkie koszty materiałów i montażu.
Początkowo faktura zakupu była wystawiona wyłącznie na dane teścia, co błędnie odzwierciedlało stan faktyczny, ponieważ to Pani i mąż są właścicielami paneli fotowoltaicznych (dlatego nie zdążyliście Państwo dopełnić formalności, aby dokonać odliczenia w zeznaniu rocznym za 2021 r.) w roku 2022 rozstrzygnęli Państwo ten problem. Do faktury zakupu została wystawiona nota korygująca. Teraz dokumentacja w sposób prawidłowy obrazuje stan faktyczny, czyli nabywcami instalacji fotowoltaicznej są: C.J., T.J. i Pani.
Budynek, w którym dokonano ww. przedsięwzięcia jest istniejącym budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym w rozumieniu art. 3 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Wydatki na instalację fotowoltaiczną są wydatkami ponoszonymi z majątku wspólnego małżonków. W roku, w którym zamierza Pani skorzystać z ulgi termoizolacyjnej (2021 r.) – uzyskała Pani dochody opodatkowane według skali podatkowej.
Wydatki zostały poniesione w związku z realizacją przedsięwzięcia termoizolacyjnego w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r o wspieraniu termoizolacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków. Przedsięwzięcie opisane we wniosku zostanie zakończone w okresie 3 lat, licząc od końca roku podatkowego w którym poniesiono pierwszy wydatek na ten cel. Posiadana przez Panią faktura została wystawiona przez czynnego podatnika VAT. Poniesione wydatki zostały w kwocie 3.000,00 zł sfinansowane przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i zwrócone na konto 30 czerwca 2022 r. (jako ulgę termoizolacyjną planuje Pani odliczyć wyłącznie kwotę, która nie została sfinansowana). Wydatki na ww. cel nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodu ani odliczone od przychodu w rozumieniu ordynacji podatkowej. Kwota odliczenia nie przekroczy 53.000,00 zł (uwzględniając zrealizowane i odliczone w poprzednich latach). Suma wydatków poniesionych na ww. instalację fotowoltaiczną znalazła pokrycie w Pani dochodzie w roku, w którym dokonano przedsięwzięcia. W wyniku montażu instalacji nie została zmieniona konstrukcja budynku mieszkalnego jednorodzinnego. Przedsięwzięcie zostanie zakończone w ciągu 3 lat licząc od końca roku, w którym został poniesiony pierwszy wydatek. Poniesiony wydatek/przeprowadzona modernizacja wpłynęła pozytywnie na środowisko - zmniejszyło się zużycie węgla i prądu potrzebnych do ogrzania budynku mieszkalnego.
Uzupełnienie stanu faktycznego
Posiada Pani nieograniczony obowiązek podatkowy.
Pani zapytanie dotyczy zarówno materiału jak i montażu („dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej”). Prace termoizolacyjne wpłynęły na poprawę efektywności energetycznej budynku mieszkalnego. Uzyskano oszczędność energii oraz obniżono koszty związane z ogrzewaniem. Zmniejszy się zużycie nośników energii potrzebnych do ogrzania budynku. Tym bardziej, że w kolejnym roku zamierza Pani zakupić pompę ciepła. Budynek został wzniesiony w latach 70-tych (ok. 1970 – taki zapis widnieje w akcie notarialnym). Budynek był oddany do użytkowania od roku ok. 1970.
Faktury VAT wystawione zostały (…) 2021 r. i (…) 2021 r. Nota korygująca do powyższych faktur została wystawiona (…) 2022 r.
Wydatek był realizacją przedsięwzięcia termoizolacyjnego. Wydatek znajduje się w załączniku do rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wykazu rodzajów materiałów budowlanych, urządzeń i usług związanych z realizacją przedsięwzięć termomodernizacyjnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2489), w części 1 materiały budowlane i urządzenia w pkt. 13) ogniwo fotowoltaiczne wraz z osprzętem; oraz w pkt 2 usługi w pkt. 13) montaż instalacji fotowoltaicznej;
Wydatki nie były odliczone od przychodu na podstawie ustawy o ryczałcie ani uwzględnione przez Panią w związku z korzystaniem z ulg podatkowych w rozumieniu Ordynacji podatkowej.
Pytanie
Czy w związku z dopełnieniem formalności i posiadaniem przez Panią faktury (zmienionej notą korygującą) obrazującej prawidłowy stan faktyczny, może Pani odliczyć wydatki poniesione na instalację fotowoltaiczną jako ulgę termoizolacyjną (termomodernizacyjną)?
Pani stanowisko w sprawie
Może Pani odliczyć ulgę termoizolacyjną (termomodernizacyjną), ponieważ jest właścicielem budynku jednorodzinnego oraz poniosła wydatki związane z zakupem i montażem instalacji fotowoltaicznej oraz posiada fakturę z notą korygującą. Może Pani dokonać korekty zeznania za rok 2021.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 26h ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):
Podatnik będący właścicielem lub współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego ma prawo odliczyć od podstawy obliczenia podatku, ustalonej zgodnie z art. 26 ust. 1 lub art. 30c ust. 2, wydatki poniesione w roku podatkowym na materiały budowlane, urządzenia i usługi, związane z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w tym budynku, określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 10, które zostanie zakończone w okresie 3 kolejnych lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek.
Stosownie do art. 5a pkt 18b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Ilekroć w ustawie jest mowa o: budynku mieszkalnym jednorodzinnym - oznacza to budynek mieszkalny jednorodzinny w rozumieniu art. 3 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333, z późn. zm.)
W świetle art. 3 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o: budynku mieszkalnym jednorodzinnym – należy przez to rozumieć budynek wolno stojący albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, służący zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, stanowiący konstrukcyjnie samodzielną całość, w którym dopuszcza się wydzielenie nie więcej niż dwóch lokali mieszkalnych albo jednego lokalu mieszkalnego i lokalu użytkowego o powierzchni całkowitej nieprzekraczającej 30% powierzchni całkowitej budynku.
Art. 5a pkt 18c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazuje, że:
Ilekroć w ustawie jest mowa o: przedsięwzięciu termomodernizacyjnym - oznacza to przedsięwzięcie termomodernizacyjne w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Zgodnie z art. 26h ust. 10:
Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw klimatu, ministrem właściwym do spraw gospodarki oraz ministrem właściwym do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wykaz rodzajów materiałów budowlanych, urządzeń i usług związanych z realizacją przedsięwzięć termomodernizacyjnych, o których mowa w ust. 1, mając na uwadze zapewnienie poprawy efektywności energetycznej przedsięwzięć termomodernizacyjnych oraz ich wpływ na poprawę jakości powietrza.
Ulga termomodernizacyjna dotyczy wydatków ściśle związanych z termomodernizacją istniejącego budynku, w efekcie których zaoszczędzona jest energia potrzebna do ogrzania budynku mieszkalnego.
Jak wynika z art. 26h ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Kwota odliczenia nie może przekroczyć 53 000 zł w odniesieniu do wszystkich realizowanych przedsięwzięć termomodernizacyjnych w poszczególnych budynkach, których podatnik jest właścicielem lub współwłaścicielem.
Z kolei art. 26h ust. 3 powołanej ustawy stanowi:
Wysokość wydatków ustala się na podstawie faktur wystawionych przez podatnika podatku od towarów i usług niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku.
Zgodnie natomiast z art. 26h ust. 4 ww. ustawy:
Jeżeli poniesione wydatki były opodatkowane podatkiem od towarów i usług, za kwotę wydatku uważa się wydatek wraz z podatkiem od towarów i usług, o ile podatek ten nie został odliczony na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług.
Według art. 26h ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Odliczeniu nie podlegają wydatki w części, w jakiej zostały:
1)sfinansowane (dofinansowane) ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej lub zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie;
2)zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym lub uwzględnione przez podatnika w związku z korzystaniem z ulg podatkowych w rozumieniu Ordynacji podatkowej.
Na podstawie art. 26h ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Odliczenia dokonuje się w zeznaniu za rok podatkowy, w którym poniesiono wydatki.
Ponadto art. 26h ust. 7 cytowanej ustawy wskazuje, że:
Kwota odliczenia nieznajdująca pokrycia w rocznym dochodzie podatnika podlega odliczeniu w kolejnych latach, nie dłużej jednak niż przez 6 lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek.
Następnie art. 26h ust. 8 ww. ustawy stanowi:
Podatnik, który po roku, w którym dokonał odliczeń, otrzymał zwrot odliczonych wydatków na realizację przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, jest obowiązany doliczyć odpowiednio kwoty poprzednio odliczone do dochodu za rok podatkowy, w którym otrzymał ten zwrot.
Art. 26h ust. 9 ww. ustawy wskazuje, że:
W przypadku niezrealizowania przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w terminie, o którym mowa w ust. 1, podatnik dolicza kwoty poprzednio odliczone do dochodu za rok podatkowy, w którym upłynął ten termin.
Wątpliwość Pani budzi kwestia możliwości skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej w zeznaniu za 2021 r. w sytuacji, gdy faktury na zakup i montaż paneli fotowoltaicznych pierwotnie zostały wystawione (…) 2021 r. i (…) 2021 r. na dane Pani teścia, a następnie notą korygującą (…) 2022 r., dokonano korekty danych nabywcy na fakturach wskazując jako nabywców Panią, Pani męża i teścia.
Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że jest Pani wraz z mężem właścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego przekazanego w drodze darowizny przez teściów. W 2021 r. razem z mężem założyła Pani instalację fotowoltaiczną. Faktury zostały wystawione na Pani teścia (…) 2021 r. i (…) 2021 r. Zostały skorygowane notą korygującą (…) 2022 r. i wystawione na dane Pani, Pani męża i teścia.
Kwestią do uzgodnienia jest czy zmiana wskazanego na fakturze VAT podmiotu (nabywcy) dokonana na podstawie noty korygującej, o której mowa w art. 106k ustawy VAT stanowi przesłankę uniemożliwiającą zastosowanie ulgi termomodernizacyjnej, o której mowa w art. 26h ustawy PIT w związku z poniesionymi przez ten podmiot wydatkami związanymi z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego.
Zgodnie z art. 26h ust. 3 ustawy PIT wysokość wydatków związanych z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego ustala się na podstawie faktur wystawionych przez podatnika podatku od towarów i usług niekorzystającego ze zwolnienia z tego podatku.
Kwestię ustalenia wysokość ww. wydatków ustawa PIT wiąże zatem z wystawionymi przez podatnika podatku od towarów i usług fakturami. W pierwszej kolejności ustalenia wymaga zatem, czy na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług istnieje możliwość zmiany/dodania podmiotu (nabywcy) pierwotnie wskazanego w fakturze VAT, przy pomocy noty korygującej wystawianej przez nabywcę, czy też w takiej sytuacji wymagana jest faktura korygująca wystawiana przez sprzedawcę. Zagadnienie w zakresie podatku od towarów i usług jest zatem zagadnieniem wstępnym dla prawidłowego określenia skutków podatkowych na gruncie ustawy PIT w zakresie możliwości zastosowania ulgi termomodernizacyjnej w związku z poniesionymi wydatkami.
Zgodnie z art. 106j ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.):
W przypadku gdy po wystawieniu faktury stwierdzono pomyłkę w jakiejkolwiek pozycji faktury - podatnik wystawia fakturę korygującą.
Według art. 106j ust. 2 ww. ustawy:
2. Faktura korygująca powinna zawierać:
1) (uchylony)
2) numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
2a) numer identyfikujący w Krajowym Systemie e-Faktur fakturę, której dotyczy faktura korygująca - w przypadku faktury korygującej w postaci faktury ustrukturyzowanej;
3) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
a) określone w art. 106e ust. 1 pkt 1-5,
b) nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych korektą;
4) (uchylony)
5) jeżeli korekta wpływa na zmianę podstawy opodatkowania lub kwoty podatku należnego - odpowiednio kwotę korekty podstawy opodatkowania lub kwotę korekty podatku należnego z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku i sprzedaży zwolnionej;
6) w przypadkach innych niż wskazane w pkt 5 - prawidłową treść korygowanych pozycji.
Natomiast w myśl art. 106k ww. ustawy:
1. Nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę zawierającą pomyłki, z wyjątkiem pomyłek w zakresie danych określonych w art. 106e ust. 1 pkt 8-15, może wystawić fakturę nazywaną notą korygującą.
2. Faktura, o której mowa w ust. 1, wymaga akceptacji wystawcy faktury.
3. Faktura, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać:
1) wyrazy "NOTA KORYGUJĄCA";
2) numer kolejny i datę jej wystawienia;
3) imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy i numer za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku, a także numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej;
4) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura, o której mowa w ust. 1, określone w art. 106e ust. 1 pkt 1-6;
5) wskazanie treści korygowanej informacji oraz treści prawidłowej.
4. Przepisy ust. 1-3 nie naruszają przepisów dotyczących wystawiania faktur korygujących.
Prawidłowo wystawiona faktura powinna zawierać prawidłowe dane rzeczywistego nabywcy towarów (usług). W takich okolicznościach skorygowanie błędu polegającego na nieprawidłowym wskazaniu danych nabywcy powinno nastąpić – zgodnie z art. 106j ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku od towarów i usług - poprzez wystawienie faktury korygującej, zawierającej dane określone w art. 106j ust. 2 ustawy, w szczególności wskazującej jako przyczynę korekty błędne określenie danych nabywcy oraz prawidłową treść korygowanych pozycji, czyli prawidłowe dane nabywcy.
Możliwość korygowania faktur poprzez wystawienie przez nabywcę not korygujących dotyczy jedynie pomyłek w elementach danych nabywcy, czyli np. błąd w nazwisku, imieniu, nazwie, adresie lub numerze identyfikacyjnym czy też oznaczeniu towaru lub usługi. Wystawienie noty korygującej nie może prowadzić do zmiany podmiotu będącego stroną danej transakcji. Jedynym sposobem naprawienia błędu polegającego na błędnym wskazaniu na fakturze nabywcy, jest wystawienie faktury korygującej przez sprzedawcę. Korygowanie faktury w tym zakresie należy do obowiązków wystawcy faktury (sprzedawcy), który koryguje fakturę pierwotną wystawiając fakturę korygującą.
W przedstawionym stanie faktycznym nie chodzi o pomyłkę. Jej istotą jest całkowita zmiana podmiotu na inny jako stronę transakcji.
Zatem, nie może Pani jako nabywca dokonać korekty podmiotu wskazanego na fakturach VAT przy pomocy noty korygującej. Korekty takiej dokonuje sprzedawca poprzez wystawienie faktury korygującej.
Z uwagi na fakt, że wysokość ww. wydatków – stosownie do art. 26h ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – ustala się na podstawie faktur wystawionych przez podatnika podatku od towarów i usług niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku, to należy uznać, że w opisanej sytuacji nie został spełniony warunek udokumentowania wydatku. Tym samym wskazany w nocie korygującej podmiot nie będzie miał prawa do ulgi termomodernizacyjnej mimo poniesionych przez siebie wydatków i posiadania faktury z notą korygującą.
Zatem nie będzie Pani uprawiona do złożenia korekty zeznania podatkowego za 2021 r. uwzględniającej poniesiony przez Panią wydatek na zakup i montaż paneli fotowoltaicznych w ramach ulgi termomodernizacyjnej.
W konsekwencji powyższego, Pani stanowisko należało uznać za nieprawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dacie zaistnienia zdarzenia.
Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Wskazać należy, że przedmiotem niniejszej interpretacji jest wyłącznie możliwość skorzystania przez Panią z ulgi termomodernizacyjnej w zakresie wskazanego we wniosku przedsięwzięcia. Przedmiotem analizy nie była natomiast kwestia prawidłowości sposobu wystawienia faktury, noty korygującej i sposobu dokonania płatności. Te elementy przyjęto jako niepodlegające analizie elementy opisu tła faktycznego. Wskazać należy, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy – Ordynacja podatkowa jest sam przepis prawa.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
‒Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
‒Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
‒Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…).
Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
‒w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
‒w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right