Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.891.2022.2.MN

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego dotyczącego części wodno-kanalizacyjnej opisanej inwestycji

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

23 grudnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 15 grudnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego dotyczącego części wodno-kanalizacyjnej opisanej inwestycji.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

W roku 2021 Gmina dokonała inwestycji polegającej na przebudowie ul. X. W ramach zadania wykonano nową nawierzchnię drogi oraz wykonano nową sieć wodociągową i kanalizacji sanitarnej. W szczególności wykonano: sieć wodociągową PE100 SDR17 PN10 o średnicy Del60 mm i długości 873,8 mb; sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej DN250 o długości 422,2 mb, DN200 o długości 534 mb, odgałęzienia kamionkowe i studnie rewizyjne; sieć kanalizacji tłocznej PE100 SDR17 PN10 o długości 483,2 mb; dwie przepompownie ścieków i inne urządzenia na sieci. Inwestycja została przyjęta na stan majątku Gminy dokumentami OT - przyjęcie środka trwałego w dniu 20.12.2021 - osobny dokument OT na część drogową i osobny na część wod-kan.

Gmina jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Tytułem opisanej wyżej inwestycji Gmina zapłaciła wykonawcy wynagrodzenie o łącznej wartości brutto 3.841.297,76 zł z czego kwota 2.052.276,50 zł dotyczy części wod-kan a kwota 1.789.021,26 części drogowej. Płatności odbywały się na podstawie faktur VAT wystawionych przez wykonawcę. Faktury zawierają jedną pozycję „Przebudowa ul. X” bez rozbicia na część drogową i wod-kan. Ustalenie wartości inwestycji w części drogowej i wod-kan i przyjęcie ich na stan majątku Gminy dokumentami OT w kwotach odpowiednio 1.789.021,26 zł i 2.052.276,50 zł nastąpiło na podstawie protokołów powykonawczych załączanych do faktur.

Wykonana w ramach inwestycji sieć wodno-kanalizacyjna wraz z przepompowniami zostanie wydzierżawiona odpłatnie spółce Z. Sp. z o.o. (dalej Z.), w której Gmina ma 100% udziałów. Tytułem umowy dzierżawy Gmina będzie obciążała Z. miesięcznymi opłatami, na które będą wystawiane faktury VAT. Umowa zostanie zawarta na okres 5 lat z możliwością przedłużenia na kolejne lata.

Wysokość czynszu będzie wynosiła 4276 zł miesięcznie brutto, przewidywany roczny obrót z tytułu dzierżawy sieci wod-kan wraz z przepompowniami wyniesie 51.312 zł brutto. Pobierany czynsz nie będzie znaczący dla budżetu Gminy, będzie to około 0,046% dochodów ogółem i 0,09% dochodów własnych. Kwota czynszu będzie stała. Wysokość czynszu uzależniona będzie od wartości inwestycji (poniesionych nakładów) i stopnia zużycia środka trwałego, skalkulowana będzie z uwzględnieniem poniesionych nakładów inwestycyjnych. Wysokość tych nakładów (koszty inwestycji na część wod-kan.) w bezpośredni sposób będzie miała wpływ na wysokość czynszu - jako iloczyn kosztu inwestycji i wskaźnika zużycia. Kalkulacja czynszu uwzględniać będzie 2 czynniki: koszty poniesionych nakładów i wskaźnik zużycia. Wskaźnik relacji czynszu do nakładów poniesionych na inwestycję wyniesie 0,025. Czynsz dzierżawny umożliwi zwrot wydatków poniesionych na inwestycję w części wod-kan wraz z przepompowniami po 40 latach. Dzierżawa przedmiotów inwestycji przebudowy drogi w części wod-kan będzie czynnością opodatkowaną VAT. Z. będzie wykorzystywał przedmioty dzierżawy do prowadzenia swojej działalności podstawowej tj. do odpłatnego dostarczania wody i odprowadzania ścieków. Gmina pozostanie właścicielem przedmiotów inwestycji, Z. będzie je jedynie odpłatnie użytkował. Gmina, ani żadne z jej jednostek organizacyjnych, po oddaniu w dzierżawę sieci wod-kan i przepompowni nie będzie korzystała z tej infrastruktury. Koszty utrzymania sieci ponosić będzie biorący w dzierżawę - spółka Z. Gmina ma możliwość odrębnego przyporządkowania wydatków związanych z realizacją inwestycji odrębnie do części drogowej i wod-kan.

Pytanie

Czy Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie podatku VAT dotyczącego części wodno-kanalizacyjnej opisanej inwestycji, jeśli przedmioty tej inwestycji zostaną przekazane odpłatnie do użytkowania spółce prawa handlowego Z. Sp. z o.o. na podstawie umowy dzierżawy?

Państwa stanowisko w sprawie

Zgodnie z art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Gmina jest czynnym podatnikiem VAT. Towary tj. sieci wodne i kanalizacyjne, studzienki, przepompownie i inne urządzenia na sieci zostaną odpłatnie wydzierżawione spółce wodno-kanalizacyjnej Z. Tytułem dzierżawy Gmina pobierać będzie od Z. umowne, miesięczne opłaty. Dzierżawa ta opodatkowana będzie podatkiem VAT. Przedmioty umowy będą więc wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych w związku z powyższym Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi na towary (sieć wod-kan) będące przedmiotem umowy dzierżawy.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą. W myśl tego przepisu:

w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z powyższych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją podatnika wykonującego określone czynności, z którymi łączą się skutki podatkowoprawne, było wykonywanie czynności opodatkowanych.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Podkreślić należy, że aby podmiot mógł skorzystać z prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Jak stanowi art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Jak wynika z art. 693 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 ze zm.):

Przez umowę dzierżawy wydzierżawiający zobowiązuje się oddać dzierżawcy rzecz do używania i pobierania pożytków przez czas oznaczony lub nieoznaczony, a dzierżawca zobowiązuje się płacić wydzierżawiającemu umówiony czynsz.

Dzierżawa jest więc umową dwustronnie zobowiązującą i wzajemną, odpowiednikiem świadczenia wydzierżawiającego, polegającego na oddaniu rzeczy do używania, jest świadczenie dzierżawcy, polegające na płaceniu umówionego czynszu. Z powyższego wynika, że umówiony między stronami czynsz jest wynagrodzeniem za możliwość korzystania z cudzej rzeczy i stanowi świadczenie wzajemne należne za używanie przedmiotu dzierżawy przez dzierżawcę.

Należy nadmienić, że w świetle art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 ze zm.):

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

W myśl art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Jak stanowi art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym:

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz.

Z opisu sprawy wynika, że Gmina w roku 2021 Gmina w związku z prowadzoną inwestycją wykonała nową nawierzchnię drogi oraz nową sieć wodociągową i kanalizacji sanitarnej. W szczególności wykonano: sieć wodociągową, sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej, odgałęzienia kamionkowe i studnie rewizyjne, sieć kanalizacji tłocznej, dwie przepompownie ścieków i inne urządzenia na sieci. Inwestycja została przyjęta na stan majątku Gminy dokumentami OT w dniu 20.12.2021 - osobny dokument OT na część drogową i osobny na część wod-kan.

Gmina jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Tytułem opisanej wyżej inwestycji zapłaciła wykonawcy wynagrodzenie o łącznej wartości brutto 3.841.297,76 zł z czego kwota 2.052.276,50 zł dotyczy części wod-kan a kwota 1.789.021,26 części drogowej. Płatności odbywały się na podstawie faktur VAT wystawionych przez wykonawcę. Faktury zawierają jedną pozycję bez rozbicia na część drogową i wod-kan. Ustalenie wartości w części drogowej i wod-kan oraz przyjęcie ich na stan majątku Gminy dokumentami OT nastąpiło na podstawie protokołów powykonawczych załączanych do faktur.

Wykonana w ramach inwestycji sieć wodno-kanalizacyjna wraz z przepompowniami zostanie wydzierżawiona odpłatnie spółce Z. Sp. z o.o. (dalej Z.), w której Gmina ma 100% udziałów. Tytułem umowy dzierżawy Gmina będzie obciążała Z. miesięcznymi opłatami, na które będą wystawiane faktury VAT. Umowa zostanie zawarta na okres 5 lat z możliwością przedłużenia. Wysokość czynszu będzie wynosiła 4276 zł miesięcznie brutto, a przewidywany roczny obrót z tytułu dzierżawy sieci wod-kan wraz z przepompowniami wyniesie 51.312 zł brutto. Koszty utrzymania sieci ponosić będzie biorący w dzierżawę - spółka Z. Kwota czynszu będzie stała, a jego wysokość uzależniona od wartości inwestycji (poniesionych nakładów) i stopnia zużycia środka trwałego, skalkulowana będzie z uwzględnieniem poniesionych nakładów inwestycyjnych. Wysokość tych nakładów (koszty inwestycji na część wod-kan) w bezpośredni sposób będzie miała wpływ na wysokość czynszu - jako iloczyn kosztu inwestycji i wskaźnika zużycia. Kalkulacja czynszu uwzględniać będzie 2 czynniki: koszty poniesionych nakładów i wskaźnik zużycia. Wskaźnik relacji czynszu do nakładów poniesionych na inwestycję wyniesie 0,025. Zatem, roczny czynsz dzierżawny będzie stanowił 2,5% wartości inwestycji w części wod-kan. Czynsz dzierżawny umożliwi zwrot wydatków poniesionych na tę część inwestycji po 40 latach. Dzierżawa przedmiotów inwestycji w zakresie sieci wod-kan będzie czynnością opodatkowaną VAT. Z. będzie wykorzystywał przedmioty dzierżawy do prowadzenia swojej działalności podstawowej tj. do odpłatnego dostarczania wody i odprowadzania ścieków. Gmina pozostanie właścicielem przedmiotów inwestycji, Z. będzie je jedynie odpłatnie użytkował. Gmina, ani żadne z jej jednostek organizacyjnych, po oddaniu w dzierżawę sieci wod-kan i przepompowni nie będzie korzystała z tej infrastruktury.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego, Państwa wątpliwości dotyczą kwestii prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu wykonania sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej, jeśli przedmioty tej inwestycji zostaną przekazane odpłatnie do użytkowania spółce prawa handlowego na podstawie umowy dzierżawy.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, w celu dokonania oceny możliwości skorzystania z prawa do odliczenia, na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, w każdym przypadku należy rozstrzygnąć, czy towary i usługi, przy zakupie których naliczono VAT:

-zostały nabyte przez podatnika tego podatku oraz

-będą wykorzystywane do wykonywania czynnościami opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Wobec powyższego należy stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie będą spełnione przesłanki, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, warunkujące prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony. Są Państwo bowiem czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, a wydatki ponoszone w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji w części dotyczącej sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej są/będą związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług, tj. odpłatnym udostępnianiem (wydzierżawieniem) przez Państwa powstałej infrastruktury, podlegającym opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającym ze zwolnienia od tego podatku.

Zatem Państwu przysługuje/będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie podatku VAT dotyczącego sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej opisanej inwestycji, z uwzględnieniem ograniczeń wskazanych w art. 88 ustawy.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem Państwa wniosku (zapytania). Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być rozpatrzone.

Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, jak również w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, niniejsza interpretacja traci swoją ważność.

W tym miejscu organ interpretacyjny zastrzega, że gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie ustalone, że wysokość czynszu dzierżawnego odbiega od realiów rynkowych, czy też uniemożliwia zwrot poniesionych nakładów inwestycyjnych i jest skalkulowana na zbyt niskim poziomie lub też, że Infrastruktura zrealizowana w ramach Inwestycji nie jest wykorzystywana wyłącznie do czynności opodatkowanych (np. służy również do realizacji zadań własnych Gminy) lub umowa dzierżawy zostanie rozwiązana, interpretacja nie wywoła skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00