Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 9 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.202.2022.1.MG

Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania z zakresu edukacji ekologicznej.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania z zakresu edukacji ekologicznej pn. „...”.

Uzupełnili go Państwo pismem z 14 kwietnia 2022 r. (data wpływu 14 kwietnia 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Zespół Szkół ... będący jednostką budżetową Miasta A i od dnia 01 stycznia 2017 r. zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Nr … został objęty centralizacją rozliczeń podatku od towarów i usług. Miasto A jest miastem na prawach powiatu, definiowanym zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.), jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną oraz w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług posiada status czynnego podatnika tego podatku w odniesieniu do czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zespół Szkół ... będący jednostką budżetową Miasta A przygotowuje wniosek o dofinansowanie w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … (WFOŚiGW) zadania pn. „...” w ramach konkursu pn. „Nasze Ekologiczne Pracownie”. Realizacja projektu ma przyczynić się do wzrostu świadomości ekologicznej uczniów szkoły prowadzonej przez Miasto A. Projekt przewiduje zagospodarowanie terenu przyszkolnego, poprzez nasadzenie nowych roślin (drzewa, trawy, rośliny skalne, rośliny zielne, krzewy, kwiaty i byliny kwitnące, wabiące owady) przeprowadzenie prac pielęgnacyjnych na istniejących nasadzeniach oraz budowę zadaszonej altany ze stołami i ławkami do przeprowadzania lekcji na świeżym powietrzu. Planowany jest zakup tablic edukacyjnych o tematyce ekologicznej, który ma na celu wzbogacenie wiedzy uczniów o zagadnienia dotyczące form i sposobów ochrony przyrody, segregacji odpadów, rozkładzie odpadów w czasie. Planowane jest ustawienie domków dla owadów pożytecznych w ogrodzie takich jak: murarka ogrodowa, biedronki, złotooki, których zadaniem jest uzmysłowienie uczniom olbrzymiej roli owadów w przyrodzie, ich znaczenia dla życia i gospodarki człowieka.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00