Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4011.206.2022.2.PD
Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego (ulga na powrót).
Interpretacja indywidualna
– stanowisko nieprawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
26 lutego 2022 r. wpłynął Pani wniosek z 26 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 26 kwietnia 2022 r. (wpływ 26 kwietnia 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
W 2022 roku Wnioskodawczyni zachęcona wyprowadzeniem ulgi na powrót postanowiła wrócić do kraju po 4 latach pracy za granicą. Decyzję podjęła w oparciu o informacje na stronie Ministerstwa Finansów oraz po konsultacji z urzędnikami w celu upewnienia się, że spełnia kryteria otrzymania ww. Ulgi. Dodatkowo w celu wyliczenia pensji netto korzystała z kalkulatora na stronie Ministerstwa Finansów.
Wnioskodawczyni wskazuje, że w styczniu na różnych portalach internetowych pojawiły się informacje, że zasady przyznawania ulgi zostały zmienione. Na stronie Ministerstwa Finansów nadal widniała jednak informacja, w której odwołuje się do art. 3 ust. 1 i 1a ustawy PIT. Ponieważ w 2021 roku Wnioskodawczyni nadal była rezydentem podatkowym za granicą otrzymała informacje, że będzie się kwalifikowała do ulgi na powrót. Wnioskodawczyni wskazuje, że w związku z nowymi publikacjami urzędnicy nie są pewni czy ulga będzie przyznana i rekomendują wstrzymanie się z aplikowaniem o nią do 2023 kiedy to być może interpretacja tego zapisu zostanie doprecyzowana. Nie jest bowiem do końca jasne czy fizyczna zmiana miejsca zamieszkania przed 31.12.2021 jest czynnikiem dyskwalifikującym do otrzymania ulgi. W poprzednim bowiem zapisie mowa była o rezydencji podatkowej w rozumieniu art. 3 ust 1 i 1a ustawy o PIT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right