Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.798.2022.2.JG

Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 62.01.11.0.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

2 grudnia 2022 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – 6 marca 2023 r. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca od 16 lutego 2022 roku prowadzi w Polsce jednoosobową działalność gospodarczą pracując jako programista. W 2021 roku Wnioskodawca nie prowadził działalności, 2022 roku limit 2 000 000 euro nie został przekroczony. Wnioskodawca jest zarejestrowany w CEIDG pod numerem NIP: (...) i numerem REGON: (...), pod kodami PKD: 62.01.Z, 62.03.Z, 62.09.Z, 63.11.Z, 63.99.Z. Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym. Wybraną formą opodatkowania jest ryczałt ewidencjonowany. W odniesieniu do działalności Wnioskodawcy nie ma negatywnych przesłanek wynikających z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Przepisy prawa nakładają na Wnioskodawcę obowiązek samodzielnego weryfikowania numeru PKWiU dla celów podatkowych. Wnioskodawca planuje realizację usług, które można sklasyfikować jako: PKWiU 62.01.11.0 - Usługi związane z projektowaniem, programowaniem i rozwojem oprogramowania.

W najbliższym czasie Wnioskodawca będzie świadczył usługi związane z wdrożeniem zautomatyzowanego systemu księgowego i planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) w ramach platformy (...). Najnowsza wersja systemu jest zamieszczona w usłudze (...), która umożliwia użytkownikom dostęp do Danych Systemu przez Internet z dowolnego miejsca na świecie. Dostęp do bazy danych systemu uzyskuje się za pomocą zwykłej przeglądarki użytkownika.

Podstawowym celem wdrażania systemu ERP konieczna jest modyfikacja oraz dopasowanie funkcjonalności podstawowego systemu ERP (...) do indywidualnych zapotrzebowań konkretnego użytkownika uwzględniając specyfikę jego działalności w celu umożliwienia realizacji codziennych operacji biznesowych mających ukazywać stan zasobów przedsiębiorstwa w każdym momencie czasu i wdrożenie systemu ERP tak, aby system był funkcjonalny w środowisku informatycznym klienta. Hosting systemu i zarządzanie bazą danych jest prowadzone przez (...) w zakresie hostingu systemu i bazy danych wykraczają poza zakres usług Wnioskodawcy. W ramach projektu wdrażania nie dokonuje się:

konsultowania w zakresie biznes administrowania;

konsultowania w zakresie zmian ewidencji zasobów i biznes procesów przedsiębiorstwa;

konsultowania w innych zakresach dotyczących prowadzenia działalności oraz funkcjonowania przedsiębiorstwa.

O ile podstawowym celem wdrożenia systemu ERP jest optymalizacja zarządzania przedsiębiorstwem i planowania jego zasobów w celu osiągania konkretnej przewagi, to w każdym razie określenie głównego celu korzystania oprogramowania i kryteriów jego sukcesu wykracza poza granice usług Wnioskodawcy i nie jest przez Wnioskodawcę realizowane.

W ramach projektu wdrażania wykonywane są prace i działania bezpośrednio powiązane z wdrażanym komputerowym systemem informacyjnym. Można więc powiedzieć, że w ramach usługi wdrożenia systemu ERP wykonuje się zaprojektowanie modyfikacji, przesyłanie utworzonej dokumentacji do programisty w celu zaprogramowania modyfikacji, ręczne testowanie zaprogramowanej modyfikacji poprzez porównanie oczekiwanego wyniku z rzeczywistym, a także migracja danych ze starego systemu do nowego.

Ostatecznym rezultatem procesu wdrażania jest uruchomienie modyfikowanej systemu i wykorzystanie go przez Klienta do prowadzenia działalności.

Uzupełnienie wniosku

System ERP to skomplikowany program wykorzystywany przez przedsiębiorstwa do rozliczania i planowania swoich zasobów. Pomimo już stworzonego programu podstawowego klienci wymagają opracowania modyfikacji, które uwzględniają wszystkie niuanse ich procesów biznesowych. Oznacza to, że należy wprowadzić zmiany w kodzie programu systemu lub opracować nowe części (moduły) systemu, aby spełnić wymagania klienta.

Proces, który obejmuje cały cykl opracowywania modyfikacji związane z projektowaniem i rozwojem oprogramowania w celu spełnienia wymagań klienta, nazywany jest procesem wdrożenia systemu ERP.

Wnioskodawca zaznacza, że w ramach działalności gospodarczej nie tworzy oprogramowania, kodu systemu (nie programuje).

W momencie składania wniosku Wnioskodawca planował zmianę roli na projektach (od 2023 roku) w celu rozszerzenia zakresu świadczonych usług. W związku z tym wniosek należy traktować jako prośbę dotyczącą przyszłego zdarzenia. W ramach swojej działalności Wnioskodawca planuje realizować (od 2023 roku):

Identyfikacja, analiza i modelowanie procesów biznesowych z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi;

Dokumentowanie potrzeb klienta (lub ich problemów);

Zbieranie wymagań oraz uzgadnianie z klientem wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych systemu;

Przygotowanie propozycji rozwiązań z zakresu architektury biznesowej na podstawie dokonanej analizy;

Prezentacja danych związanych z wybranymi funkcjonalnościami;

Przekładanie wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych na funkcje systemów informatycznych, algorytmy, wyrażenia systemowe;

Budowanie scenariuszy realizacji wymagań oraz ich weryfikacja;

Szacowanie pracochłonności analizy, definiowanie celów, produktów oraz zadań analizy;

Udział w spotkania projektowych;

Tworzenie dokumentacji biznesowej oraz technicznej systemów informatycznych klienta;

Dokonuje się modyfikacji istniejącego programu oraz tworzenie programów dla nowych części systemu zgodnie z wymaganiami i specyfiką działalności klienta;

Wprowadzanie zmian w istniejącej aplikacji, a także zaprojektowanie strukturę i zawartość stron internetowych interfejsu użytkownika i bazy danych dla nowych części systemu zgodnie z wymaganiami i specyfiką działalności klienta.

Pytanie

Czy przychody, które pochodzą z usług wdrażania zautomatyzowanego systemu księgowego i planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) w platformie (...) sklasyfikowanych jako: PKWiU 62.01.11.0 (Usługi związane z projektowaniem, programowaniem i rozwojem oprogramowania), powinny być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych?

Pana stanowisko w sprawie

Do wykonywanej działalności nie będą miały zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1993, z późn. zm.). Wnioskodawca nie uzyskuje innych dochodów podlegających opodatkowaniu. Działalność Wnioskodawcy będzie spełniać warunki definicji działalności usługowej w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Przychód osiągnięty w 2022 r. nie przekroczył limitu określonego w art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W myśl art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

12% przychodów ze świadczenia usług związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” PKWiU 62.01.2 – art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b;

8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8 (art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a).

Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu – o czym stanowi art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.

Możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne: Użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Biorąc pod uwagę powyższy opis działalności, w ocenie Wnioskodawcy działalność mieszcząca się w klasyfikacji 62.01.11.0 nie może być rozumiana jako mieszcząca się w grupowaniu 62.01.1, jako że działalność która będzie faktycznie prowadzona nie obejmuje programowania, a obejmuje projektowanie, testowanie i prototypowanie nowych elementów interfejsu i systemu, ulepszanie istniejącego interfejsu, modyfikowanie istniejącego programu oraz tworzenie programów dla nowych części systemu zgodnie z wymaganiami i specyfiką działalności klienta, wprowadzanie zmian w istniejącej systemu, a także zaprojektowanie strukturę i zawartość stron internetowych interfejsu użytkownika i bazy danych dla nowych części systemu zgodnie z wymaganiami i specyfiką działalności klienta.

Ponadto Wnioskodawca uważa za prawidłowe i uzasadnione zastosowanie stawki ryczałtu w stawce 8,5% do przeszłych i przyszłych przychodów z działalności związanej projektowaniem, programowaniem i rozwojem oprogramowania sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 62.01.11.0. Takie stanowisko jest zgodne z pismem 0114-KDIP2-2.4011.204.2022.2.ASK, ponieważ opisany w interpretacji stan faktyczny jest bliźniaczo podobny.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.),

ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy,

opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne,

użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ust. 1 ww. ustawy.

Jak stanowi art. 9 ust. 1 ww. ustawy,

sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1) – art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b;

8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8 (art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a).

W tym miejscu wyjaśnić należy, że ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu – o czym stanowi art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.

Ponadto zauważyć należy, iż możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne,

użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Pokreślić należy, że wyjaśnienia do PKWiU 2015, wydane przez Główny Urząd Statystyczny, dla „usług związanych z oprogramowaniem” zawierają następującą charakterystykę: „podklasa 62.01 - usługi związane z oprogramowaniem” obejmuje: pisanie, modyfikowanie, badanie, dokumentowanie i wspomaganie oprogramowania, włączając pisanie zleceń sterujących programami dla użytkowników.

W podklasie tej znajduje się kategoria 62.01.1 - Usługi związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych, która obejmuje dwa poniższe grupowania:

PKWiU 62.01.11.0 - Usługi związane z projektowaniem, programowaniem i rozwojem oprogramowania;

PKWiU 62.01.12.0 - Usługi związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych.

Grupowanie PKWiU 62.01.11.0 - Usługi związane z projektowaniem, programowaniem i rozwojem oprogramowania obejmuje usługi związane z projektowaniem struktury i/lub zapisu kodu komputera, włączając uaktualnianie i wstawki korekcyjne, niezbędne do tworzenia i/lub wdrożenia aplikacji programowej, takie jak:

projektowanie struktury i zawartości stron internetowych i/lub zapisu kodu komputerowego, niezbędnego do tworzenia i/lub wdrożenia stron internetowych,

projektowanie struktury i zawartości bazy danych i/lub zapisu kodu komputerowego, niezbędnego do tworzenia i/lub wdrożenia bazy danych (magazynu danych),

projektowanie struktury i zapisu kodu komputerowego niezbędnego do zaprojektowania i rozwinięcia aplikacji programowej na życzenie klienta, inne niż programowanie stron internetowych, baz danych lub zintegrowanych pakietów programowych,

wykonanie aplikacji na indywidualne zamówienie, łączenie w całość, przystosowanie (modyfikowanie, konfigurowanie itp.) i instalowanie istniejącej aplikacji tak, aby była funkcjonalna w środowisku informatycznym klienta.

Przepis art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w przypadku PKWiU ex 62.01.1 wskazuje na związek świadczonych usług z oprogramowaniem, nie zawężając tych czynności wyłącznie do kwestii programowania. Okoliczność, że wykonywana przez Pana działalność nie będzie polegała na programowaniu nie jest wystarczającą przesłanką do uznania braku związku świadczonych usług z oprogramowaniem.

We wniosku wskazał Pan m.in., że będzie świadczył usługi związane z wdrożeniem zautomatyzowanego systemu księgowego i planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) w ramach platformy (...). Usługi te to cały cykl opracowywania modyfikacji związane z projektowaniem i rozwojem oprogramowania w celu spełnienia wymagań klienta. Ponadto w ramach swojej działalności planuje Pan m.in. realizować (od 2023 roku): modyfikację istniejącego programu oraz tworzenie programów dla nowych części systemu zgodnie z wymaganiami i specyfiką działalności klienta; wprowadzanie zmian w istniejącej aplikacji, a także zaprojektowanie struktury i zawartość stron internetowych interfejsu użytkownika i bazy danych dla nowych części systemu zgodnie z wymaganiami i specyfiką działalności klienta.

Mając na względzie powołane wyżej przepisy, treść wniosku oraz wyjaśnienia do PKWiU, świadczone przez Pana usługi związane są z oprogramowaniem. Tym samym usługi jakie Pan świadczy/będzie świadczyć objęte są dyspozycją art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b omawianej ustawy, a zatem przychód uzyskany przez Pana z tytułu tych usług powinien zostać opodatkowany stawką ryczałtu w wysokości 12%.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna jest wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego klasyfikowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00