Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 16 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.224.2022.4.AP

WIS USŁUGA – artystyczne wykonanie przez Wnioskodawcę roli w filmie reklamowym realizowanym na potrzeby kampanii reklamowej

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r., poz. 2651, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową, i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r., poz. 931, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia – brak daty sporządzenia wniosku (data wpływu 3 listopada 2022 r.), uzupełnionego pismami z dnia: brak daty sporządzenia (data wpływu 20 grudnia 2022 r.), z dnia 29 grudnia 2022 r. (data wpływu 29 grudnia 2022 r.) oraz z dnia 31 stycznia 2023 r. (data wpływu 31 stycznia 2023 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa – artystyczne wykonanie przez Wnioskodawcę roli w filmie reklamowym realizowanym na potrzeby kampanii reklamowej

Opis usługi: Wnioskodawca bierze udział w filmie reklamowym realizowanym na potrzeby kampanii reklamowej. Zgodnie z treścią umowy Wnioskodawca występuje jako Aktor przygotowując i wykonując artystycznie powierzoną mu rolę. W ramach przedmiotowej usługi Wnioskodawca realizuje rolę aktorską polegającą na odegraniu reakcji mimicznych według scenariusza i wytycznych reżysera. Odegranie roli aktorskiej przez Wnioskodawcę stanowi przejaw działalności twórczej oraz ma indywidualny charakter.

Wnioskodawca udziela producentowi licencji wyłącznej na korzystanie i dysponowanie prawami do artystycznego wykonania i wizerunku w ramach kampanii reklamowej.

Film reklamowy, w którym Wnioskodawca odgrywa rolę aktorską posiada oryginalny, twórczy charakter – w żadnej innej reklamie nie wykorzystano takiego samego scenariusza, zestawu postaci, sytuacji. Ponadto, statystycznie mało prawdopodobne jest sporządzenie w przyszłości takiego samego filmu reklamowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00