Porada
Jak rozliczyć ulgę dla seniora w przypadku pracującego emeryta
Pracownik osiągnął wiek emerytalny (65 lat) w grudniu 2021 r. Z dniem 28 stycznia 2022 r. pracownik rozwiązał umowę o pracę z powody przejścia na emeryturę. W trakcie zatrudnienia nie złożył u pracodawcy wniosku o stosowanie ulgi dla pracujących seniorów. W styczniu 2022 r. pracownik złożył do ZUS wniosek o naliczenie emerytury. Z dniem 01.02.2022 r. pracownik podjął zatrudnienie. Do ZUS został zgłoszony jako pracownik pobierający świadczenie emerytalne. W związku z tym, że w trakcie roku podatkowego pracownik nie korzystał z "ulgi dla seniora", zamierza stosowną ulgę rozliczyć w zeznaniu rocznym za 2022 r. Pierwszy wpływ emerytury na konto pracownik otrzymał w dniu 18 lutego 2022 r. Czy wszystkie przychody ze stosunku pracy otrzymane przed pierwszym wpływem emerytury na konto pracownika podlegają zwolnieniu od podatku w ramach "ulgi dla seniora", czy tylko przychody otrzymane do dnia 27 stycznia?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right