Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.520.2022.2.KP
Możliwość zwolnienia usług polegających na wynajmie apartamentu w systemie dobowym z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
28 października 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 24 października 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zwolnienia usług polegających na wynajmie apartamentu w systemie dobowym z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Uzupełniliście go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 16 grudnia 2022 r. (wpływ 23 grudnia 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Jesteście Państwo czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Przeważającym rodzajem zgłoszonej działalności jest działalność określona w PKD 55.20.Z, tj. Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania.
Państwa działalność polega na wynajmie apartamentów w systemie dobowym.
Obecnie część płatności za usługi najmu apartamentów na doby przyjmujecie Państwo na konto bankowe, za pośrednictwem portali internetowych A. i B. dokonując rezerwacji na Państwa stronie internetowej, płatności można też dokonać za pośrednictwem platformy (…). Nie jest wykluczone, że w przyszłości zostaną dołączone również inne portale tego typu. Korzystacie Państwo także z terminala i przyjmujecie gotówkę.
W przypadku portalu A. jak i B. schemat transakcji wygląda następująco: klienci rezerwują pokój i za pomocą portalu opłacają usługę przelewem do podmiotu A. lub B. W ciągu kilku dni od przyjazdu gościa do pokoju otrzymujecie Państwo przelew od portalu A. lub B. na swoje konto bankowe. Podmiot A. i B. obciąża Państwa prowizją za usługę, na podstawie odrębnej faktury. Portale mogą dokonywać zbiorczych, okresowych przelewów, jeżeli do każdego przelewu będzie sporządzona odrębna specyfikacja usług, objętych tym przelewem.
Opisane we wniosku usługi, polegające na wynajmie pokoi w systemie dobowym, klasyfikujecie Państwo w PKWiU 2008 jako 55.20.19.0 - pozostałe usługi obiektów noclegowych turystycznych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania bez obsługi.
Z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłaty przez portale jednoznacznie wynika, których konkretnie czynności dotyczą dane wpłaty.
Rozpoczęliście również wynajmowanie pokoi bez pośrednictwa portali typu A. lub B., co będzie wiązało się z uzyskaniem wynagrodzenia bezpośrednio od gościa. W takiej sytuacji zastanawiacie się Państwo, czy i kiedy będziecie mieli obowiązek zastosowania kasy rejestrującej, gdyż goście będą w wielu przypadkach dokonywali płatności przelewem bezpośrednio na Państwa rachunek, z opisem jakiej usługi przelew dotyczy lub dokonają płatności za pomocą karty płatniczej.
Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego
Dokonujecie i będziecie Państwo dokonywać sprzedaży usług polegających na wynajmie apartamentów w systemie dobowym na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.
Pytania
1)Czy wpłaty dokonywane przez gości apartamentów za pośrednictwem portali typu A. oraz B., które przekazują Państwu należne kwoty przelewem na Państwa rachunek z opisem jakich usług należność dotyczy, powinny być obowiązkowo ewidencjonowane w podatkowej kasie rejestrującej?
2)Czy i w jaki sposób ewidencjonować w kasie rejestrującej dla celów podatku VAT usługę, gdy gość apartamentu dokona wpłaty przelewem bezpośrednio na Państwa konto bankowe z opisem usługi, której wpłata dotyczy?
Państwa stanowisko w sprawie
Ad 1
Państwa zdaniem, kwoty wpłacane na jego rachunek przez portale korzystają ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania w kasie fiskalnej ustalonego w poz. 37 załącznika do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 grudnia 2021 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. 2021 r. poz. 2442; dalej jako rozporządzenie).
Zgodnie z art. 111 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm., dalej ustawa o VAT), podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Państwa gośćmi będą co do zasady osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, a ograniczona grupa to przedsiębiorcy. Zatem sprzedaż usług osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej wiązałaby się z obowiązkiem rejestracji obrotów i kwot podatku VAT za pomocą kasy rejestrującej.
Jednakże zgodnie z powołanym rozporządzeniem przewidziane zostały przypadki, w których nie ma obowiązku stosowania kas fiskalnych. W związku ze zwolnieniem określonym w poz. 37 załącznika do powołanego rozporządzenia, świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych korzysta ze zwolnienia z obowiązku stosowania kas fiskalnych, jeżeli świadczący usługę otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła.
Zatem Państwa zdaniem wpłaty przelewem, otrzymane za pośrednictwem portali rezerwacyjnych, korzystają ze zwolnienia od obowiązku ewidencji za pomocą kasy rejestrującej, gdy z dowodów dokumentujących zapłatę wynika, jakiej czynności otrzymana wpłata dotyczyła.
Usługi świadczone przez Państwa polegają na świadczeniu usług krótkotrwałego zakwaterowania, polegających na wynajmie pokoi osobom fizycznym, zaś przelewy otrzymywane na Państwa konto pozwalają na dokładne przyporządkowanie kwot do konkretnych, świadczonych usług. Nie ma przy tym znaczenia fakt, iż pieniądze wpływają na Państwa konto za pośrednictwem portali, a nie bezpośrednio od gości. Również bez znaczenia pozostaje fakt, iż portale mogą dokonywać zbiorczych, okresowych przelewów, jeżeli do każdego przelewu będzie sporządzona odrębna specyfikacja usług, objętych tym przelewem. W tych opisanych przypadkach, w których płatność dokonana przez gości zostanie przekazana przez portale na Państwa konto bankowe, nie będziecie Państwo zobowiązani do ewidencjonowani sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej.
Ad 2
Generalna zasada przewiduje, zgodnie z art. 111 ustawy o VAT, że podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Jednakże zgodnie z powołanym rozporządzeniem przewidziane zostały przypadki, w których nie ma obowiązku stosowania kas fiskalnych.
Państwa zdaniem nie będziecie mieć jednak obowiązku ewidencjonowania na kasie fiskalnej; wynagrodzeń, które zostaną wpłacone przez gościa apartamentu przelewem bezpośrednio na Państwa konto bankowe, jeżeli z dokumentacji, a w tym dowodu zapłaty będzie jednoznacznie wynikało, jakiej konkretnie czynności dotyczyła dana wpłata na konto.
Podstawą powołanego zwolnienia od obowiązku rejestracji obrotu i kwot podatku za pomocą kasy jest również w tym przypadku zapis z poz. 37 załącznika do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 grudnia 2021 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. 2021 r. poz. 2442; dalej jako rozporządzenie).
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.) zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
Natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ww. ustawy:
Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).
Z tak szeroko sformułowanej definicji wynika, że przez świadczenie usług należy rozumieć przede wszystkim określone zachowanie się podatnika na rzecz innego podmiotu, które wynika z dwustronnego stosunku zobowiązaniowego, zakładającego istnienie podmiotu będącego odbiorcą (nabywca usługi), jak również podmiotu świadczącego usługę. Przy czym, o ile dane zachowanie podatnika mieści się w ustawowej definicji świadczenia usług, to – co do zasady – niezbędnym elementem do uznania tego zachowania za czynność podlegającą opodatkowaniu jest spełnienie przesłanki odpłatności (wynagrodzenia za usługę).
Stosownie do art. 2 pkt 22 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.
Obowiązek stosowania kas rejestrujących wynika bezpośrednio z art. 111 ustawy.
Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy:
Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Powyższy przepis określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń.
Na mocy art. 111 ust. 8 ustawy:
Minister właściwy do spraw finansów publicznych, może zwolnić w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1 oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa (…).
Kwestie dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących niektórych czynności i niektórych grup podatników oraz terminów rozpoczęcia prowadzenia tej ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2021 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2021 r. poz. 2442 ze zm.), zwane dalej rozporządzeniem.
Zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących zostało określone w § 2 i § 3 ww. rozporządzenia.
Powyższe zwolnienia wskazują na dwojakiego rodzaju zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kas rejestrujących, mianowicie zwolnienie dla określonych grup podatników (zwolnienie podmiotowe) i zwolnienie dla konkretnych czynności (zwolnienie przedmiotowe).
Stosownie do § 2 ust. 1 rozporządzenia:
Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2023 r. czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.
Zgodnie z § 2 ust. 2 rozporządzenia:
W odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku.
W poz. 37 tego załącznika wymieniono:
Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli świadczący usługę otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła.
Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem przedmiotowym z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej, tj. dotyczy przedmiotu działalności.
Jednocześnie w § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia został wymieniony katalog usług, do których nie stosuje się zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania wskazanych w § 2 i § 3 rozporządzenia.
I tak, zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia:
Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i § 3, nie stosuje się w przypadku świadczenia usług:
a) przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji, z wyłączeniem przewozów wymienionych w poz. 15 i 16 załącznika do rozporządzenia,
b) taksówek (PKWiU 49.32.11.0), z wyłączeniem wynajmu samochodów osobowych z kierowcą,
c) naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów, w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania i regenerowania,
d) w zakresie wymiany opon lub kół dla pojazdów silnikowych oraz motorowerów,
e) w zakresie badań i przeglądów technicznych pojazdów,
f) w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów, z wyłączeniem usług świadczonych przez osoby wymienione w poz. 48 załącznika do rozporządzenia,
g) prawniczych, z wyłączeniem usług określonych w poz. 27 załącznika do rozporządzenia,
h) doradztwa podatkowego,
i) związanych z wyżywieniem (PKWiU ex 56.10, PKWiU 56.21, PKWiU ex 56.29, PKWiU ex 56.30), wyłącznie:
- świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz
- usług przygotowywania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering),
j) fryzjerskich, kosmetycznych i kosmetologicznych,
k) kulturalnych i rozrywkowych - wyłącznie w zakresie wstępu na przedstawienia cyrkowe,
l) związanych z rozrywką i rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu do wesołych miasteczek, parków rozrywki, na dyskoteki, sale taneczne.
Zatem aby mogli Państwo skorzystać z prawa do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 w związku z poz. 37 załącznika muszą łącznie zostać spełnione następujące warunki:
‒zapłata za usługi następuje w całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem),
‒z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła,
‒przedmiotem świadczenia nie są usługi wymienione w § 4 rozporządzenia do których nie stosuje się zwolnień.
Niespełnienie któregokolwiek z wymaganych warunków oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia na podstawie ww. przepisu z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Państwa wątpliwości dotyczą kwestii, czy wpłaty dokonywane przez gości apartamentów za pośrednictwem portali typu A. oraz B., które przekazują Państwu należne kwoty przelewem na Państwa rachunek z opisem jakich usług należność dotyczy, powinny być obowiązkowo ewidencjonowane w podatkowej kasie rejestrującej oraz czy i w jaki sposób ewidencjonować w kasie rejestrującej dla celów podatku VAT usługę, gdy gość apartamentu dokona wpłaty przelewem bezpośrednio na Państwa konto bankowe z opisem usługi, której wpłata dotyczy.
Jak wynika z opisu sprawy, za świadczone usługi polegające na wynajmie apartamentów w systemie dobowym obecnie przyjmujecie Państwo zapłatę na konto bankowe, za pośrednictwem portali internetowych A. i B. dokonując rezerwacji na Państwa stronie internetowej, płatności można też dokonać za pośrednictwem platformy (…). Nie jest wykluczone, że w przyszłości zostaną dołączone również inne portale tego typu.
W przypadku portalu A. jak i B. schemat transakcji wygląda następująco: klienci rezerwują pokój i za pomocą portalu opłacają usługę przelewem do podmiotu A. lub B. W ciągu kilku dni od przyjazdu gościa otrzymujecie Państwo przelew od portalu A. lub B. na swoje konto bankowe. Podmiot A. i B. obciąża Państwa prowizją za usługę, na podstawie odrębnej faktury. Portale mogą dokonywać zbiorczych, okresowych przelewów, jeżeli do każdego przelewu będzie sporządzona odrębna specyfikacja usług, objętych tym przelewem. W przypadku, kiedy goście będą sami rezerwować u Państwa pokoje, w wielu przypadkach będą dokonywali płatności przelewem bezpośrednio na Państwa rachunek, z opisem jakiej usługi przelew dotyczy.
Zatem z powyższych okoliczności wynika, że będziecie Państwo posiadać dowody umożliwiające zidentyfikowanie transakcji, których dotyczy zapłata, a ponieważ płatności za świadczone przez Państwa usługi w opisany powyżej sposób będą dokonywane w całości przelewem bankowym na Państwa konto, to zostaną spełnione przesłanki pozwalające uznać, że płatności zostaną dokonane za pośrednictwem banku.
W świetle przywołanych przepisów i przedstawionych okoliczności sprawy należy stwierdzić, że skoro przedmiotem Państwa świadczenia nie są usługi wymienione w § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia, do których nie stosuje się zwolnień z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej oraz zapłata za usługi najmu apartamentu w systemie dobowym w całości następować będzie na rachunek bankowy, a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynikać będzie jakiej konkretnie czynności dotyczyła, to na podstawie § 2 ust. 1 w związku z poz. 37 załącznika do rozporządzenia będziecie mogli Państwo w obu opisanych przypadkach korzystać ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej (do 31 grudnia 2023 r.).
Dodatkowe informacje
Zaznaczenia wymaga, że Organ podatkowy jest ściśle związany z przedstawionym we wniosku opisem stanu faktycznego. Ponosicie Państwo ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem Państwa wniosku (pytania). Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy w szczególności czy będziecie Państwo mogli korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej, w sytuacji gdy goście hotelowi dokonają zapłaty na miejscu gotówką oraz gdy dojdzie do zapłaty za pośrednictwem karty płatniczej przy użyciu terminala, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa – rozpatrzone.
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
-Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
-Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
-Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
‒ w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
‒ w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA),
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right