Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19 grudnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.618.2022.1.OS
Brak prawa do odliczenia podatku VAT.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
25 października 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 25 października 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług, w związku z realizacją zadania pn.: „… ".
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Powiat .. jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Powiat … realizuje projekt pn. „…”, który uzyskał dofinansowanie w ramach naboru ..., Osi priorytetowej 4 – „…”, Działanie 4.3 – „…”, Poddziałanie 4.3.1 – „…”, Schemat A Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020. Projekt realizowany jest przez Powiat … na podstawie umowy Nr …, ze zm. Finansowe zakończenie realizacji projektu planowane jest na 30.11.2022 r. Inwestycja dotyczy kompleksowej modernizacji energetycznej dwóch budynków Zespołu Szkół w … (budynku szkoły oraz budynku warsztatów szkolnych), którego organem prowadzącym jest Powiat ... Celem ogólnym projektu jest „…”, natomiast celem szczegółowym „…”. Projekt prowadzi do obniżenia zużycia energii pierwotnej w budynkach publicznych, zmniejszenia zapotrzebowania na ciepło, efektu ekologicznego jakim jest spadek emisji gazów cieplarnianych do atmosfery w wyniku redukcji emisji CO2, ograniczenia zmian klimatu oraz do obniżenia kosztów utrzymania obiektów objętych zakresem działania.
Realizacja projektu była konieczna z uwagi na stale wzrastające wymagania ochrony środowiska (konieczność zachowania jego dobrego stanu), a także wysokie ceny energii cieplnej i elektrycznej. Budynki Zespołu Szkół w … pochodzą z lat 60-tych ubiegłego wieku. Przez niewystarczające doinwestowanie charakteryzują się dużymi stratami ciepła, co podnosi koszty utrzymania obiektów oraz nie pozwala na docelowe wykorzystanie zgodne z potrzebami placówki szkolnej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right