Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 6 grudnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.607.2022.2.ASZ

Brak prawa do obniżenia podatku należnego, zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego w odniesieniu do faktury, która dokumentuje transakcję, o której mowa w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o VAT.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

29 sierpnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 25 sierpnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy: braku prawa do obniżenia podatku należnego, zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego w odniesieniu do faktury, która dokumentuje transakcję, o której mowa w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o VAT.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 16 listopada 2022 r. (data wpływu 16 listopada 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest jednostką samorządu terytorialnego (gminą). Gmina jest założycielem spółki Przedsiębiorstwo G. z siedzibą w R. (numer KRS: xxx), zwana dalej Spółką, posiadając 100% jej udziałów. Podmiot ten powstał w dniu 31 grudnia 2015 r. (data wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS) w wyniku przekształcenia samorządowego zakładu budżetowego pod nazwą Zakład G.

W dniu 25 czerwca 2015 r. Rada Miejska w R. na podstawie art. 6 i nast. ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 2011 r. nr 45 poz.236 ze zm.) podjęła uchwałę nr xx ws. likwidacji samorządowego zakładu budżetowego w celu zawiązania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, natomiast w dniu 17 listopada 2015 r. Aktem notarialnym Gmina zawiązała ww. spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (Akt przekształcenia samorządowego zakładu budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością oraz akt założycielski spółki z ograniczoną odpowiedzialnością). Stosownie do treści ww. aktu notarialnego Gmina wniosła do Spółki w formie aportu m.in. obiekty sieci kanalizacji deszczowej jako mienie likwidowanego samorządowego zakładu budżetowego. Powyższe nastąpiło w trybie art. 22 i art. 23 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej, zgodnie z którymi to przepisami organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może, w drodze uchwały, zdecydować o likwidacji samorządowego zakładu budżetowego w celu zawiązania spółki akcyjnej albo spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przez wniesienie na pokrycie kapitału spółki wkładu w postaci mienia samorządowego zakładu budżetowego pozostałego po jego likwidacji. Składniki mienia samorządowego zakładu budżetowego przekształconego w spółkę stają się majątkiem spółki. Spółka powstała w wyniku przekształcenia wstępuje we wszystkie prawa i obowiązki związane z działalnością samorządowego zakładu budżetowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00