Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 1 grudnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4010.349.2018.10.APA
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków udokumentowanych skanami faktur przechowywanymi w formie elektronicznej
Interpretacja indywidualna po wyroku sądu
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo:
1) ponownie rozpatruję sprawę Państwa wniosku z 25 października 2018 r. (data wpływu 30 października 2018 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...) z 17 lipca 2019 r., sygn. akt I SA/Wr 346/19 oraz wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego (...) z 9 czerwca 2022 r., sygn. akt II FSK 2799/19;
2) stwierdzam, że Państwa stanowisko dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków udokumentowanych skanami faktur przechowywanymi w formie elektronicznej (pytanie oznaczone we wniosku nr 4) jest prawidłowe.
Wniosek w zakresie podatku od towarów i usług (pytania oznaczone we wniosku nr 1, 2, 3) został rozpatrzony odrębnie.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
30 października 2018 r. wpłynął Państwa wniosek z 25 października 2018 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczył m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków udokumentowanych skanami faktur przechowywanymi w formie elektronicznej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca, Spółka z o.o. (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka nabywa towary i usługi dokumentowane fakturami, fakturami korygującymi, paragonami oraz innymi dokumentami otrzymywanymi od dostawców w formie papierowej (dalej: „Dokumenty zakupowe” lub „Dokumentacja zakupowa”) lub elektronicznej.
W związku z dużą skalą prowadzonej działalności. Spółka otrzymuje znaczne ilości Dokumentów zakupowych, w tym w szczególności faktur, których archiwizacja i przechowywanie wiąże się z wysokimi kosztami. W ramach planowanych działań mających na celu usprawnienie procesu archiwizacji i przechowywania dokumentów, Spółka planuje wdrożenie systemu umożliwiającego przechowywanie Dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej. W tym zakresie Spółka rozważa możliwość zlecenia procesu skanowania i przechowywania Dokumentów zakupowych przez wyspecjalizowany w tym zakresie podmiot zewnętrzny (dalej: „Usługodawca”) zgodnie z poniższą procedurą.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right