Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 9 listopada 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.537.2022.3.MGO
Usługi edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym nie korzystają ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy o podatku od towarów i usług.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
22 lipca 2022 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku dla usług świadczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy o VAT. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 25 października 2022 r. (wpływ 25 października 2022 r.) oraz pismem z 2 listopada 2022 r. (wpływ 7 listopada 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:
Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności specjalizuje się w pozaszkolnych formach edukacji w postaci zajęć edukacyjnych z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym opartych na zabawie poprzez wykorzystanie w tym celu klocków LEGO.
Wnioskodawca organizuje zajęcia na terenie przedszkoli i szkół. Działalność ta wykonywana jest w ramach sieci franczyzy, która ma bardzo dobrą reputację na całym świecie. Dzięki współpracy w ramach sieci franczyzy, Wnioskodawca ma możliwość konsultacji i współpracy z innymi podmiotami. Wnioskodawca ukończył również kurs w tematyce prowadzenia zajęć z dziećmi z wykorzystaniem klocków LEGO, co wskazuje na posiadanie przez niego odpowiednich kwalifikacji pedagogicznych, chociaż nie jest nauczycielem zatrudnionym w placówkach oświatowych.
Warsztaty prowadzone są na podstawie umowy zawieranej z rodzicami dzieci uczęszczającymi na zajęcia. Warsztaty odbywają się cyklicznie, o tej samej porze dla tej samej grupy uczniów. W szkołach zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a w przedszkolach raz w miesiącu. Cykliczność spotkań pozwala dzieciom pogłębiać swoje zainteresowania, a nauczycielom pozwala dostosowywać poziom zajęć do danej grupy uczęszczającej na zajęcia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right