Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 31 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.596.2022.1.IR
Zastosowanie przez płatnika zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
1 sierpnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 26 lipca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Fundacja, jest organizacją pozarządową działającą na terenie Polski. Celem Fundacji są działania mające na celu wspieranie osób i grup aktywnych oraz animację społeczności lokalnej, wspieranie inicjatyw w zakresie edukacji a także integrację sektora pozarządowego. Swoje cele statutowe Fundacja realizuje m.in. poprzez udzielanie wsparcia organizacjom pozarządowym oraz inicjatywom obywatelskim, diagnozę i prowadzenie stałego rozpoznawania potrzeb środowiska lokalnego. Na realizację działań statutowych Fundacja pozyskuje stosowne dofinansowania ze źródeł zewnętrznych. Jednym z projektów realizowanych przez Fundację jest „…”, zwany dalej Programem. Od 2002 r. Fundacja pełni funkcję krajowego operatora Programu, zaś autorem i fundatorem Programu jest … Fundacja …. Jej założycielem był … Fundusz …, którego działania miały na celu aktywne włączenie się Rządu … w budowę gospodarki rynkowej w Polsce. W opisywanym przypadku środki na realizację Programu pochodzą z bezzwrotnej pomocy przyznanej na podstawie jednostronnej deklaracji Rządu ….
Celem Programu jest wyrównywanie szans edukacyjnych – wspieranie działań na rzecz promocji uczenia się języka angielskiego i jego lepszej znajomości wśród dzieci i młodzieży z małych miast i wsi (w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców). Priorytetem Programu jest też wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli języka angielskiego spoza dużych aglomeracji miejskich. We wszystkich działaniach realizowanych w ramach Programu celem jest rozwój kompetencji językowych dzieci i młodzieży z ww. terenów. Osoby uczestniczące w Programie biorą udział w szeregu działań organizowanych w ramach Programu …. Program zakłada cztery ścieżki wsparcia – …. Poszczególne formuły przewidują: szkolenia metodyczne dla nauczycieli, wspierające rozwój kompetencji (…), uczestnictwo w cyklicznej ogólnopolskiej konferencji szkoleniowo-integracyjnej (…), uczestnictwo w szkoleniach oraz realizację autorskich projektów językowych (…). Nad merytoryczną poprawnością realizacji Programu (plany szkoleń, kryteria dostępu do Programu, ocena wniosków grantowych, opiniowanie kształtu konferencji etc. czuwa grono ekspertów wywodzące się ze środowisk akademickich, szkolnych oraz organizacji pozarządowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right