Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 2 listopada 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.446.2022.2.MT
Brak obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych – świadczenia dla pracowników spółki, pochodzące od innych podmiotów, związane z programem o charakterze motywacyjnym.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie braku obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych w opisanych zdarzeniach przyszłych jest prawidłowe, przy czym dla kwestii braku powstania tych obowiązków:
•decydujące jest to, że nie mają Państwo statusu podmiotu, od którego pochodzą świadczenia z programu dla jego uczestników (Państwa pracowników);
•nie ma znaczenia, czy świadczenia uzyskiwane przez Państwa pracowników jako uczestników programu będą ich przychodami ani w jakim momencie uzyskają przychody, skoro świadczenia te nie pochodzą od Państwa.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 lipca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych. Został on uzupełniony 28 października 2022 r. – w odpowiedzi na wezwanie. Zakres wniosku jest następujący:
Opis zdarzenia przyszłego
X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej jako „Spółka”) jest spółką prowadzącą działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług związanych z oprogramowaniem. Jedynym wspólnikiem Spółki jest XY AS z siedzibą w A., Norwegia – spółka akcyjna prawa norweskiego (aksjeselskap), zwana dalej „Jednostką Dominującą”.
Spółka zatrudnia pracowników na podstawie umów o pracę, jej personel stanowią wykwalifikowani programiści oraz inżynierowie z branży IT. W celu podniesienia atrakcyjności warunków zatrudnienia oraz zwiększenia motywacji personelu Jednostka Dominująca oraz Spółka postanowiły o utworzeniu programu motywacyjnego. Program motywacyjny ma także na celu długoterminowy rozwój grupy Spółki i Jednostki Dominującej poprzez wzmocnienie lojalności kluczowych pracowników oraz budowanie wartości Spółki w przyszłości.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right