Sprawniejsza wymiana pism w formie elektronicznej pomiędzy ZUS a płatnikami składek
Do Senatu trafiła nowelizacja ustawy systemowej wprowadzająca zmiany w zakresie elektronicznej wymiany m.in. pism, podań, decyzji, pomiędzy ZUS z przedsiębiorcami. Doprecyzowane zostały przepisy dotyczące także ich doręczania.
Ustawa nowelizująca ustawę o systemie ubezpieczeń społecznych, dostosowuje przepisy do sprawniejszej wymiany korespondencji elektronicznej. Zmiany są konieczne bowiem od 1 stycznia 2023 r. wszyscy płatnicy mają obowiązek utworzenia profilu informacyjnego na PUE ZUS który będzie służył do doręczania m.in. pism, postanowień czy decyzji. Ponadto ZUS w masowej korespondencji do ubezpieczonych (np. do płatników składek, lub do osób zgłoszonych do ubezpieczeń) będzie mógł rozsyłać pisma podpisane nadrukiem imienia i nazwiska, co znacznie usprawni tego typu zadania.