Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.362.2022.2.MC
Zastosowanie zwolnienia od podatku VAT dla usług nauczania śpiewu oraz nauczania gry na instrumentach.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
22 lipca 2022 r. wpłynął Pani wniosek z 22 lipca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zastosowania zwolnienia od podatku dla usług nauczania śpiewu oraz nauczania gry na instrumentach. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 12 września 2022 r. (data wpływu 15 września 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego (doprecyzowanego w uzupełnieniu z 13 września 2022 r.)
Wnioskodawczyni prowadzi firmę, która zajmuje się prywatnym nauczaniem śpiewu oraz gry na instrumentach, PKD 85.52.Z. Uczniami w szkole Wnioskodawczyni są zarówno dzieci, jak i dorośli. Wnioskodawczyni prowadzi więc usługi prywatnego nauczania na poziomie przedszkolnym, podstawowym, ponadpodstawowym i wyższym. Osobiście Wnioskodawczyni uczy śpiewu oraz prowadzi zajęcia logopedyczne. Wnioskodawczyni posiada uprawnienia pedagogiczne. Wnioskodawczyni zatrudnia w firmie nauczycieli, którzy prowadzą zajęcia z nauki gry na instrumentach oraz śpiewu. Są to również wykwalifikowani nauczyciele, posiadający uprawnienia pedagogiczne.
W uzupełnieniu do wniosku wskazano:
Wnioskodawczyni nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT.
Zapytanie dotyczy możliwości zastosowania zwolnienia od podatku VAT dla świadczenia usług w zakresie nauki śpiewu oraz nauczania gry na instrumentach, Wnioskodawczyni wycofuje zapytanie w zakresie świadczenia usług logopedycznych.
Zakres zajęć nauczania śpiewu obejmuje: emisję głosu, techniki oddechowe i relaksacyjne, zabawy wokalno-ruchowe, ćwiczenia fonacyjne z właściwym użyciem rezonatorów, wyraźna dykcja i artykulacja (poprawna wymowa), frazowanie (w różnych stylach), praca z tekstem (interpretacja), praca z mikrofonem, dobór repertuaru, umuzykalnienie, elementy ruchu scenicznego. Nauka podzielona jest na różne stopnie zaawansowania, zależnie od wieku, predyspozycji i stopnia zaawansowania kandydata.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right