Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 7 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.444.2022.1.RS

Wypłata ekwiwalentu pieniężnego odpowiadająca poniesionym przez pracownika wydatkom w związku z zakupem mebli biurowych oraz wykorzystaniem jego mebli do celów pracy zdalnej.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

7 lipca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązków płatnika.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

X Sp. z o.o. (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest polską spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w A., wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS od (...) 2002 r., pracodawcą oraz płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych. Wnioskodawca jest firmą działającą w branży medycznej, zajmującą się wspomaganiem odkryć medycznych, diagnostyką i opieką zdrowotną, opracowywaniem innowacyjnych rozwiązań wykorzystywanych w badaniach medycznych i laboratoriach klinicznych.

W związku z koniecznością zapewnienia ciągłości w sytuacjach ewentualnych zakłóceń procesów biznesowych, Wnioskodawca wprowadził wewnętrzne regulacje ujęte w Business Continuity Plan („BCP”). Regulacje te weszły w życie w Spółce od dnia 24 czerwca 2022 r. Ich celem jest:

ochrona bezpieczeństwa i dobrostanu wszystkich osób i podmiotów współpracujących ze Spółką,

wspieranie natychmiastowych, precyzyjnych i dostosowanych do sytuacji działań mających zapobiegać i minimalizować skutki potencjalnych zakłóceń oraz

przywrócenie ciągłości i stabilności procesów biznesowych w jak najszybszym czasie.

Jako jeden z elementów BCP Spółka wprowadziła wobec pracowników obowiązek przygotowania w ich własnych miejscach zamieszkania alternatywnych stanowisk pracy, z których każdy pracownik mógłby korzystać w przypadku konieczności wykonywania pracy zdalnej. Obowiązek ten obejmuje wszystkich pracowników (osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę ze Spółką), którzy przepracowali w spółce minimum sześć miesięcy, niezależnie od tego, czy wykonują/będą wykonywali pracę zdalną w pełnym lub częściowym wymiarze, czy też na dany moment nie wykonują pracy zdalnej w ogóle, ale mogą być do tego zobowiązani. Obowiązkiem tym nie są objęte wyłącznie ściśle określone grupy pracowników: IT i Facilities oraz inne role wskazane przez Site Directora, którzy ze względu na charakter swojej pracy, mogą wykonywać obowiązki wyłącznie z biura. Jednocześnie, w związku z opisanym obowiązkiem, Wnioskodawca przewidział, że koszty ponoszone przez pracowników w związku z obowiązkiem przygotowania przez nich stanowiska do pracy zdalnej będą odpowiednio rekompensowane przez Spółkę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00