Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 5 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.412.2022.2.WH

Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

31 sierpnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu pn. „(…)”. Uzupełnili go Państwo w odpowiedzi na wezwanie pismem z 27 września 2022 r. (wpływ 27 września 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina (…) (dalej: Gmina lub Partner) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT posiadającym numer NIP. Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, posiadającą osobowość prawną, odpowiedzialną zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o  samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 ze zm.), dalej zwana ustawą o  samorządzie gminnym, za wszelkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym reguluje, że do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. Zgodnie z art. 11a ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym organami gminy są: rada gminy, wójt (burmistrz, prezydent miasta). Art. 1c ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1452 ze zm.), art. 6a ust. 4a ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t.j. Dz. U. z  2020 r. poz. 333), art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (t.j.  Dz. U. z 2019 r. poz. 888) wskazują, że organem podatkowym właściwym w sprawach podatków unormowanych w wymienionych wyżej ustawach jest wójt (burmistrz, prezydent miasta). Natomiast ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w  gminach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze zm.) reguluje kwestie związane z utrzymaniem czystości i porządku w gminach. Art. 6 ust. 7 ww. ustawy nakłada na wójta (burmistrza, prezydenta miasta) obowiązek wydawania z urzędu decyzji ustalających: obowiązek uiszczania opłat za odbieranie odpadów komunalnych lub opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków; wysokość opłat; termin uiszczania opłat; sposób i termin udostępniania pojemników, zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków w celu ich opróżnienia lub worków w celu ich odebrania. Z kolei art. 6 ust. 12 ww. ustawy wskazuje, że do opłat stosuje się przepisy działu III ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540, ze zm.), z tym że uprawnienia organów podatkowych przysługują wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00