Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 29 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.122.2022.1.IM

WIS TOWAR - gra (...)

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową, i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r., poz. 931, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: towar – (…)

Opis towaru: (…) – towar składa się z (…)

Rozstrzygnięcie: CN 95

Stawka podatku od towarów i usług: 23%

Podstawa prawna: art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146aa ust. 1 pkt 1 i ust. 1a ustawy

Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług

UZASADNIENIE

W dniu 5 lipca 2022 r. Wnioskodawca złożył wniosek w zakresie sklasyfikowania ww. towaru według Nomenklatury scalonej (CN) na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług.

We wniosku przedstawiono następujący opis towaru

Wnioskodawca wprowadza na rynek produkt pod nazwą (…). Wnioskodawca ma wątpliwości, czy wskazany produkt stanowi książkę (CN 4901) z VAT 5%, czy też grę planszową z VAT 23%.

(…) Faktycznie zabawa polega głównie na czytaniu i potem rozwiązywaniu zagadek. Wnioskodawca zwrócił się z zapytaniem, czy produkt ten także na gruncie prawa polskiego można uznać za książkę w rozumieniu klasyfikacji CN 4901 i sprzedawać z preferencyjną stawką VAT 5%.

(…) to seria produktów (…).

W tego typu wydawnictwach czytelnik, aby odkryć zagadki czy rozwiązać łamigłówki zawarte w tekście oraz grafice, musi (…). Jest to zatem forma coraz bardziej popularnego na rynku „gamebooka” – inaczej mówiąc „książki-gry” – w której czytelnik jest głównym bohaterem i ma realny wpływ na fabułę oraz rozwój akcji.

W serii (…) zabawa polega na (…). Każdy produkt w serii, obok (…) instrukcji wprowadzającej czytelnika w zasady „zabawy”, składa się ze (…). Dodatkowo, w każdym zestawie znajdują się (…) zawierające mniej lub bardziej ukryte teksty, które stopniowo wprowadzają odbiorcę w fabułę i role głównych bohaterów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00