Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.392.2022.3.ENB
Opodatkowanie dochodów zagranicznych, zastosowanie metody unikania podwójnego opodatkowania i ulgi abolicyjnej.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
9 czerwca 2022 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania dochodów zagranicznych, zastosowania metody unikania podwójnego opodatkowania i ulgi abolicyjnej. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 6 września 2022 r. (data wpływu).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną, posiadającą w myśl obowiązujących przepisów podatkowych rezydencję podatkową w Polsce, gdzie posiada także centrum interesów życiowych.
W 2021 r. Wnioskodawca wykonywał pracę najemną i chce ją kontynuować w latach następnych na jednostce pływającej eksploatowanej w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Wielkiej Brytanii jako marynarz.
Typ statku, na którym wykonuje oraz będzie wykonywał pracę najemną Wnioskodawca, to Liquefied Gas Carrier, tj. gazowiec do przewozu skroplonego gazu.
Statki towarowe klasyfikowane są według 6 kategorii, w zależności od rodzaju transportowanego ładunku. Grupy te są następujące:
1)ogólne statki towarowe,
2)kontenerowce,
3)zbiornikowce,
4)suche masowce,
5)statki wielozadaniowe,
6)chłodniowce.
Zgodnie z wiedzą Wnioskodawcy, jednostka pływająca, na której wykonywał/będzie wykonywał pracę najemną, była/będzie faktycznie wykorzystywana w transporcie morskim oraz podmiot eksploatujący jednostkę czerpał/będzie czerpać zyski/dochody z eksploatacji jednostki, w tym z transportu. Transport morski był/będzie wykonywany zgodnie z definicją wskazaną w Konwencji polsko-brytyjskiej i obejmował m.in. przewóz paliw płynnych, głównie skroplonego gazu. Z ogólnodostępnych informacji, które Wnioskodawca posiada, transport stanowił/będzie stanowić główne źródło przychodów przedsiębiorstwa z faktycznym zarządem w Wielkiej Brytanii.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right