Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.251.2022.1.NF

Prawidłowość ujęcia faktur korygujących.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

26 maja 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 26 maja 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawidłowości ujęcia faktur korygujących. Uzupełnili go Państwo pismem, które wpłynęło 25 maja 2022 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Gmina A (dalej: Gmina, Wnioskodawca) jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT). W ramach działań wykonywanych przez Gminę w reżimie cywilnoprawnym, w którym Wnioskodawca działa jak podmiot prowadzący działalność gospodarczą, Gmina podjęła się wykonania na rzecz mieszkańców Gminy projektu pn. „(…)” (dalej: projekt OZE).

Projekt OZE polegał na podpisaniu z mieszkańcami Gminy, którzy byli zainteresowani montażem na swoich posesjach instalacji fotowoltaicznych (dalej: instalacje OZE), umów cywilnoprawnych na wykonanie tych usług odpłatnie przez Gminę. Wynagrodzenie dla Gminy za wykonanie przedmiotowych usług obejmowało wpłatę od mieszkańca (tzw. wkład własny mieszkańca) i pozyskaną przez Gminę dotację ze środków funduszy europejskich do ceny tej usługi skalkulowanej w odniesieniu do jednostkowych cen instalacji OZE dla każdego mieszkańca. Obie składowe wynagrodzenia Gminy podlegały opodatkowaniu według stawek VAT: 8% stawki VAT na podstawie art. 41 ust. 12-12b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931; dalej: ustawa o VAT) oraz 23% stawki VAT w przypadkach, w których art. 41 ust. 12-12b ustawy o VAT nie miał zastosowania.

W celu wykonania usług na rzecz mieszkańców Gmina wyłoniła w przetargu swojego podwykonawcę – firmę B (obecnie C.; dalej: Wykonawca, Spółka). 9 sierpnia 2019 r. Gmina zawarła z Wykonawcą umowę nr (…), której przedmiotem była „dostawa, montaż wraz z wykonaniem niezbędnych robót budowlanych mikroinstalacji fotowoltaicznych, opracowanie dokumentacji powykonawczej, uruchomienie instalacji oraz przeprowadzenie wszelkich badań i pomiarów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i normami technicznymi, zgłoszenie instalacji do (…)” (dalej: umowa OZE). W ramach umowy OZE usługi określono w symbolu PKWiU 2015 43.21.10.2, czyli jako roboty związane z wykonywaniem pozostałych instalacji elektrycznych – wymienione w poz. 23 załącznika nr 14 do ustawy o VAT, które w przypadku nabywania od podwykonawcy przez głównego wykonawcę na rzecz inwestora, podlegały w tamtym okresie mechanizmowi odwrotnego obciążenia na podstawie wówczas obowiązujących art. 17 ust. 1 pkt 8 oraz ust. 1 h ustawy o VAT i w związku z załącznikiem nr 14.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00