Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.264.2022.2.DK
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od kosztów poniesionych w związku z realizacją inwestycji.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 kwietnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 kwietnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego od kosztów poniesionych w związku z realizacją inwestycji.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 23 czerwca 2022 r. (wpływ 23 czerwca 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis podejmowanych działań w ramach projektu.
Celem projektu jest przebudowa kotłowni węglowej na opalaną gazem ziemnym wraz ze zmianą systemu grzewczego w budynku Szkoły Podstawowej. Budynek powstał w latach (...) (...) wieku. Budowany był za pomocą technologii powodujących wysoką energochłonność. W związku z tym w (...) roku wykonano termomodernizację obiektu. Beneficjent, przy obecnym stanie infrastruktury, nie jest w stanie uzyskać lepszego efektu oszczędności energii cieplnej. Najbardziej skutecznymi działaniami w obszarze poprawy efektywności energetycznej jest wymiana źródła ciepła na opalane gazem oraz modernizacja instalacji grzewczej.
W wyniku wsparcia efektywności energetycznej, nastąpi również obniżenie kosztów funkcjonowania administracji publicznej. Ponadto, ww. inwestycja przyczyni się do poprawy jakości powietrza w Subregionie w wyniku ograniczenia emisji do atmosfery m.in. CO2 i w niewielkim stopniu pyłów PM 10.
Budynek posiada dwie kondygnacje. W (...) roku została dobudowana sala gimnastyczna. Obecnie obiekt składa się z dwóch brył. Pierwszą stanowi piętrowy budynek szkoły, drugą nowa sala gimnastyczna. Komunikację pomiędzy obydwoma budynkami stanowi parterowa niepodpiwniczona przewiązka. Konstrukcja budynku szkolnego to układ mieszany murowo-żelbetowy, podłużny, dwutraktowy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right