Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDWT.4011.379.2022.3.RS
Opodatkowanie przychodów ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU 86.22.1 (Usługi w zakresie specjalistycznej praktyki lekarskiej) 14% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych - lekarz pełniący jednocześnie funkcje zastępcy ordynatora.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
13 kwietnia 2022 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 14%. Wniosek został uzupełniony 18 i 28 maja 2022 r. (daty wpływu).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Do 25 marca 2022 r. była Pani zatrudniona w Zespole Opieki Zdrowotnej na stanowisku Lekarza Młodszego Asystenta–Rezydenta celem odbycia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie pediatrii w ramach szkoleniowego etatu rezydenckiego. Lekarz rezydent to lekarz posiadający pełne prawo wykonywania zawodu zakwalifikowany do odbycia szkolenia specjalizacyjnego w trybie rezydentury. Rezydentura jest umową o pracę, którą lekarz podejmujący specjalizację zawiera ze szpitalem, jednak pensja finansowana jest ze środków budżetu Państwa (Ministerstwo Zdrowia). Jest to umowa na czas określony, zawierana na czas realizacji szkolenia specjalizacyjnego. Szkolenie specjalizacyjne polega na ścisłej realizacji programu specjalizacji, który wyznacza obowiązki lekarza rezydenta. Kształt programu specjalizacji jest określony przez zespół ekspertów w danej dziedzinie medycyny i jest zatwierdzony przez Ministra Zdrowia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right