Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 4 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.205.2022.4.BS

Czy wydatki związane z utylizacją uszkodzonych Produktów B, które nabywcy pozostawili w Serwisie mogą być kosztem podatkowym Spółki

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia m.in., czy wydatki związane z utylizacją uszkodzonych Produktów B, które nabywcy pozostawili w Serwisie mogą być kosztem podatkowym Spółki. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 27 czerwca 2022 r. przesłanym za pośrednictwem ePUAP.  Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca (dalej: „Spółka”) jest spółką kapitałową prawa polskiego. Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.

Jedynym wspólnikiem Spółki jest podmiot zagraniczny - A (dalej: „A”). A jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą na obszarze Hongkongu (Chiny) i podatnikiem w rozumieniu art. 28a ustawy o VAT. A nie posiada siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej A współpracuje ze światowym liderem w zakresie sprzętu elektronicznego - Grupą B.

Produkty Grupy B sprzedawane na terenie Polski (dalej: „Produkty B”) podlegają gwarancji (rękojmi). Oznacza to, że w przypadku zaistnienia zdarzeń objętych gwarancją (rękojmią), np. Produkt B okaże się wadliwy, nabywca ma prawo żądać jego wymiany lub naprawy albo zwrotu ceny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00