Połączenie ZFŚS jednostek oświatowych obsługiwanych przez MZEASz
Nieprawidłowość
W gminie miejskiej obsługę administracyjną i księgową szkół i przedszkoli sprawuje miejski zespół ekonomiczno-administracyjny szkół (MZEASz). W ramach tej obsługi w MZEASz utworzono dział socjalny, który zajmuje się naliczaniem odpisów na ZFŚS poszczególnych jednostek oraz prowadzeniem wspólnej działalności socjalnej. Środki na wydatki z tytułu odpisów wpływają z budżetu miasta na rachunek bieżący MZEASz (jako jednostki budżetowej). Następnie są przekazywane na rachunek ZFŚS otwarty przez MZEASz. Z tego rachunku - wspólnego dla wszystkich jednostek - jest finansowana działalność socjalna. Organizuje ją na rzecz pracowników MZEASz i pracowników wszystkich obsługiwanych jednostek dyrektor MZEASz. To on decyduje o przyznawaniu świadczeń, których zasady udzielania są określone w regulaminie korzystania z ZFŚS "oświaty", uzgodnionym z przedstawicielami nauczycieli podległych szkół.