Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 7 czerwca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-LDIB3-2.4012.246.2022.1.AZ

brak obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w przypadku zaniechania inwestycji.

Interpretacja indywidualna  – stanowisko prawidłowe.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

7 kwietnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 4 kwietnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w przypadku zaniechania inwestycji. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

W związku z rozwojem sprzedaży przez Internet, firma A sp. z o.o. postanowiła stworzyć sklep internetowy do sprzedaży swoich produktów. Po porównaniu kilku firm będących na rynku, została wybrana firma B sp. z o.o. sp.k.

A sp. z o.o. w dniu xxx r. podpisała z firmą B sp. z o.o. sp.k umowę na stworzenie oraz wdrożenie systemu informatycznego e - commerce. Wartość wdrożenia projektu wstępnie została wyceniona na kwotę xxx zł netto. Projekt miał zostać wdrożony w ciągu xx miesięcy od daty podpisania umowy.

Firma B sp. z o.o. sp.k wystawiała faktury VAT, które, na zasadzie art. 86 ust. 1 podatku od towarów i usług, zostały rozliczone na bieżąco w okresach rozliczeniowych zgodnie z przepisami ustawy o VAT. Faktury były wystawiane na początku kolejnego miesiąca, za pracę wykonaną w poprzednim miesiącu kalendarzowym. Na fakturach widniała ilość roboczogodzin osób zaangażowanych w projekt. Wartość odliczonego podatku naliczonego to xxx zł.

Prace ulegały opóźnieniu i w miesiącu sierpniu wiadomo było, że prace nie zostaną ukończone w terminie. Co skłoniło A sp. z o.o. do zakwestionowania umowy oraz całej do tej pory wykonanej pracy. Dodatkowo, firma B sp. z o.o. zaczęła fakturować A sp. z o.o. za pracę, która jej zdaniem nie została wykonana, w związku z tym A sp. z o.o. przestała płacić za te faktury. Wartość spornych faktur xxx zł. Faktury te nie były ujmowane w księgach rachunkowych oraz nie odliczano od nich podatku naliczonego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00