Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 6 czerwca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.330.2022.1.ŻR
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu polegającego na utworzeniu ekopracowni w Szkole Podstawowej.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że stanowisko Państwa Gminy w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
28 kwietnia 2022 r. wpłynął wniosek Państwa Gminy z 28 kwietnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu polegającego na utworzeniu ekopracowni w Szkole Podstawowej im. … w … .
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina … (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowana na potrzeby podatku od towarów i usług (dalej: VAT, podatek) jako podatnik VAT czynny. Z dniem 1 stycznia 2017 r. Gmina dokonała centralizacji rozliczeń VAT ze swymi jednostkami budżetowymi.
Gmina … złożyła do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … wniosek o dofinansowanie w formie dotacji zadania polegającego na utworzeniu ekopracowni w Szkole Podstawowej im. …. w … . Zadanie obejmuje utworzenia pracowni ekologicznej, w której będą odbywały się zajęcia z przedmiotów przyrodniczych. W ramach zadania zakupione zostanie wyposażenie, tj. meble, szafy, gabloty, krzesło dla nauczyciela, ławki i krzesła dla uczniów. Ponadto zakupione zostaną pomoce dydaktyczne, tj. mikroskopy, modele, zestawy do ćwiczeń, preparaty, symulatory oraz sprzęt komputerowy.
W nowoutworzonej pracowni ekologicznej będą odbywać się zajęcia z wszystkich przedmiotów przyrodniczych (biologii, chemii, fizyki, geografii i przyrody). Wyposażenie w pomoce naukowe i projekt zagospodarowania pracowni ma umożliwiać uczniom eksperymentalne podejście do nauki, rozbudzać ciekawość poznawania budowy organizmów żywych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right