Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.129.2022.1.WR

Data dokonania dostawy

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia daty dokonania dostawy.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego:

W […] r. realizowali Państwo projekt współfinansowany ze środków UE w ramach […] programu […]. Dokonywali Państwo zakupów materiałów niezbędnych do realizacji projekt na odległość poprzez portal (...). Wszystkie zakupy dokonywane były od firm mających siedzibę na terenie Rzeczpospolitej Polskiej i nie dotyczyły importu towarów spoza granicy RP. Dostawy w/w towarów realizowane były za pośrednictwem firm kurierskich. Towar odbierany był od sprzedawcy przez przewoźnika w miejscu prowadzenia działalności przez sprzedawcę, następnie dostarczany do Państwa, który był ostatecznym odbiorcą towaru. W momencie, gdy towar wydawany był kurierowi wystawiane były faktury. W każdym z przypadków data wystawienia faktury oraz data sprzedaży/dostawy towarów była datą przekazania towaru przewoźnikowi. Nie mieli Państwo z żadnym ze sprzedawców umów indywidualnych dotyczących momentu dokonania dostawy (tj. przeniesienia prawa do dysponowania towarem jak właściciel), a sprzedawcy w momencie wydania towaru firmom spedycyjnym nie mogli przewidzieć daty ich faktycznej dostawy do Państwa, bowiem każda z firm spedycyjnych (a w większości przypadków sprzedawca oferował możliwość wyboru spośród kilku firm) posiada swój regulamin, w którym określa jedynie maksymalny termin wykonania usługi. Przy tym każda firma spedycyjna odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki ponosi względem sprzedawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00