Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4011.157.2022.4.AG
Możliwość rozliczenia w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3% w odniesieniu do przychodów ze sprzedaży wirtualnych przedmiotów z gier komputerowych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości rozliczenia w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3% w odniesieniu do przychodów ze sprzedaży wirtualnych przedmiotów z gier komputerowych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
8 lutego 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 8 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości rozliczenia w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3%.
Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 22 marca 2022 r. (wpływ 22 marca 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca zamierza podjąć prowadzenie działalności usługowej w zakresie handlu w ramach indywidualnej działalności gospodarczej. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy będzie świadczenie usług określonych według klasyfikacji PKD kodem 47.91.Z tj. „Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet” oraz 47.79.Z, tj. „Sprzedaż detaliczna artykułów używanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach”. Natomiast świadczone przez Wnioskodawcę usługi w ramach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) będą sklasyfikowane pod kodem 47.00.86 „Sprzedaż detaliczna pozostałych towarów konsumpcyjnych, nieżywnościowych, gdzie indziej niesklasyfikowanych” oraz 47.00.99 „Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów używanych”.
Wnioskodawca w ramach ww. działalności gospodarczej będzie dokonywał handlu towarami – (...), w tym także wirtualnymi przedmiotami z gier komputerowych. (...) ((...)) to towar przyjmujący postać unikatowego, cyfrowego (wirtualnego) aktywa reprezentującego szeroką gamę przedmiotów, takich jak kolekcjonerskie karty sportowe, wirtualne nieruchomości, wirtualne dzieła sztuki, obrazki i grafiki, memy, wirtualne awatary, wirtualne postacie itd. Kluczową cechą (...) jest ich niewymienialność. Oznacza to, że każdy taki przedmiot jest unikalny lub występuje w limitowanej, ponumerowanej liczbie sztuk. Każdy (...) jest różny i nie ma swojego odpowiednika – ma unikalną wartość, nie można go edytować i nie można go podrobić. Z uwagi na unikatowość (...), ich nabywcy wiążą często nadzieję, że będą one z biegiem czasu zyskiwać na wartości. Dokonywany przez Wnioskodawcę handel wirtualnymi przedmiotami z gier komputerowych będzie zaś obejmował zakup i sprzedaż towarów takich jak wirtualna broń, zbroje, postaci, prezenty używane między innymi w grach komputerowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right