Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.168.2021.1.JM
Brak prawa do odliczenia podatku.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
4 kwietnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 1 kwietnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu polegającego na utworzeniu punktu dydaktycznego w Szkole Podstawowej w ramach konkursu pn. : „”. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina jest zarejestrowana na potrzeby podatku od towarów i usług (dalej: VAT) jako podatnik VAT czynny. Gmina jako organ prowadzący dla Szkoły Podstawowej przystąpi do konkursu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dotacje z dziedziny Edukacja Ekologiczna pn. „”. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych projektów dotyczących polepszenia warunków nauczania poprzez utworzenie kreatywnych i pomysłowych nowych pracowni edukacyjnych w szkołach i ich wsparcie finansowe w formie dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W ramach projektu zostaną zakupione nowoczesne pomoce dydaktyczne dotyczące edukacji przyrodniczej, w tym również ekologicznej. Dzięki nim uczniowie będą mieli okazję pogłębić swoją wiedzę o otaczającej ich przyrodzie i zjawiskach w niej zachodzących, jak również utrwalać dobre nawyki proekologiczne. Zestawy naukowo-badawcze podniosą prestiż zajęć lekcyjnych, które staną się ciekawsze dla uczniów, a nauczyciele będą mogli korzystać z pomocy dydaktycznych i materiałów ułatwiających prowadzenie zajęć zgodnie z podstawą programową. Zestawy naukowo-poznawcze zostały dobrane w taki sposób, by uczniowie mieli okazję odkryć niezwykłe możliwości źródeł energii odnawialnej: wiatru, wody i słońca. Zapoznają się również z procesem filtracji wody. Dzięki mobilnej szklarni wyhodują różnego rodzaju rośliny, będą o nie dbać, obserwować jak rosną. To pozwoli uczniom na bliższe poznanie naturalnych procesów oraz edukację w zakresie zrównoważonego i ekologicznego myślenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right