Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 9 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.137.2022.2.AW

Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z – brak daty o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do odliczenia w całości podatku naliczonego w związku z realizacją projektu polegającego na zakupie autobusów oraz infrastruktury niezbędnej do ich użytkowania. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 26 kwietnia 2022 r. (wpływ 26 kwietnia 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina Miasto wystąpiło z wnioskiem aplikacyjnym do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „(…)” w zakresie zakupu (...) autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą techniczną do ładowania autobusów elektrycznych – szacunkowy koszt to (...) zł – realizacja inwestycji w latach 2023-2024, które w całości będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Faktury dokumentujące ww. zakup wystawione będą na Gminę Miasto.

Celem projektu jest ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza związanych z transportem i łagodzenie negatywnego oddziaływania na środowisko i mieszkańców poprzez zakup elektrycznych autobusów i budowę infrastruktury do ładowania autobusów. Celami szczegółowymi projektu są: uniknięcie niskiej emisji dwutlenku węgla, ograniczenie pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów (PM10), ograniczenie emisji tlenków azotu, zwiększenie udziału OZE w transporcie miejskim, poprawa jakości usług świadczonych usług transportu publicznego, obniżenie kosztów związanych z eksploatacją taboru.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00