Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 9 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.614.2020.11.KO

Ulga badawczo-rozwojowa.

Interpretacja indywidualna po wyroku sądu – stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie:

1)ponownie rozpatruję sprawę Pana wniosku z 14 lipca 2020 r. o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 30 listopada 2021 r., sygn. akt II FSK 1105/21.

2)stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie ulgi badawczo-rozwojowej - jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

20 lipca 2020 r. wpłynął Pana wniosek z 14 lipca 2020 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi badawczo-rozwojowej. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 10 września 2020 r. (wpływ 14 września 2020 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w ramach spółki komandytowej (…), dalej jako Wnioskodawca. Przedmiotowa działalność dotyczy w przeważającym zakresie transportu międzynarodowego.

Wnioskodawca posiada nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1387, dalej zwana „ustawą o PIT”).

Wnioskodawca nie posiada statusu centrum badawczo-rozwojowego określonego w ustawie z dnia 30 maja 2008 r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1402).

Spółka w ramach prowadzonej działalności zajmuje się transportem międzynarodowym, specjalizując się głównie w transporcie na terenie Europy Zachodniej - Niemiec, Belgii, Holandii, Francji, Hiszpanii, Austrii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Luksemburga, Włoch, ale także Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Chorwacji, Czech oraz Słowacji. Spółka posiada ciągniki siodłowe wraz z naczepami plandekowymi oraz naczepami wywrotkami w liczbie przekraczającej 200 zestawów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00