Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 6 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.179.2022.2.MH
Brak prawa do odzyskania podatku VAT w związku z utworzeniem punktu edukacyjnego.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
9 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 9 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odzyskania podatku VAT w związku z utworzeniem punktu edukacyjnego pn. ....
Uzupełnili go Państwo pismami z 10 marca 2022r. (wg daty wpływu), z 27 kwietnia 2022 r. (data wpływu 28 kwietnia 2022 r.) oraz z 9 marca 2022 r. (data wpływu 2 maja 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty a w szczególności do tych zadań należy edukacja publiczna. Obszar, na którym zaplanowano punkt dydaktyczny „…..” znajduje się na szkolnym terenie, nieopodal budynku Szkoły. W pobliżu jest plac zabaw oraz szkolne boisko. Teren o powierzchni 284 m2 pokryty jest trawą, do tej pory nie został zagospodarowany. Od strony przylegającej do ogrodzenia rośnie kilka drzew. Na wskazanym obszarze brak jest jakichkolwiek nasadzeń i miejsca, gdzie można byłoby prowadzić zajęcia proekologiczne na świeżym powietrzu. Teren szkolny w całości jest ogrodzony, bezpieczny dla dzieci i monitorowany.
Głównym celem utworzenia punktu edukacyjnego „…” jest wykorzystanie przestrzeni przyszkolnej na potrzeby realizacji zadań w ramach edukacji przyrodniczej i ekologicznej uczniów szkoły. Warunki przestrzenne pozwalają na stworzenie przyjaznej do nauki strefy dydaktycznej na świeżym powietrzu, gdzie uczniowie nie tylko będą mogli rozwijać swoje przyrodnicze zainteresowania, ale także przeprowadzać wiele ciekawych doświadczeń. Zajęcia badawcze z pewnością uatrakcyjnią edukację ekologiczną, a także podniosą efektywność kształcenia w zakresie nauk przyrodniczych. Projekt w swoim zamyśle zakłada ideę zrównoważonego rozwoju poprzez staranny dobór roślin, daje możliwość prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie ochrony gatunkowej i leczniczej oraz różnorodności biologicznej i geograficznej. Wśród wielu ciekawych gatunków roślin zaplanowano nasadzenie krzewów i bylin miododajnych ,tj.: m.in. budleja, krzewuszki, lawenda. Tuż obok nich zostanie umiejscowiony „Domek dla owadów”, które są bardzo pożyteczne w ogrodzie. Należą do nich: pszczoły, biedronki, trzmiele, złotooki. Zamontowanie w ich pobliżu tablicy dydaktycznej „Poznajemy owady” z pewnością zwiększy poziom wiedzy uczniów na temat roślin miododajnych i wzbudzi ich szacunek do owadów. W projekcie zaplanowano nasadzenie różnorodnych stref roślinności. „…” będzie miało za zadanie pokazać bioróżnorodność oraz wprowadzić uczniów w świat roślin poprzez cztery pory roku. Wiosną będzie można zobaczyć np. sasanki, pierwiosnki, macierzanki, wrzosy i hortensje. Nie braknie również roślin cebulowych: krokusów, tulipanów czy żonkili. Latem uczniowie będą mogli podziwiać kwitnące kwiaty, trawy ozdobne, krzewy liściaste takie jak: turzyce, miskanty, rozplenice, krzewuszki i jaśminowce. W drewnianych gazonach zostaną zasiane zioła, które pozwolą cieszyć się widokiem i zapachem: mięty, melisy, majeranku i oregano. Jesienią będzie można obserwować przebarwiające się liście roślin. Zimą mali przyrodnicy będą dokarmiać ptaki w karmnikach rozstawionych pośród drzew i krzewów, a w ciągu całego roku będą mogli obserwować je, gdyż zaplanowano także założenie budek lęgowych. Obserwacje i prowadzone na świeżym powietrzu doświadczenia związane z warunkami atmosferycznymi, sprzyjać będą w naturalny sposób rozwijaniu spostrzegawczości i prawidłowemu pojmowaniu zjawisk przyrodniczych. W tym celu zostanie zamontowana stacja meteorologiczna, zawierająca podstawowe urządzenia do pomiaru składników pogody. Ważnym miejscem „…” będzie „pracownia na świeżym powietrzu”, czyli drewniana altana, w której odbywać się będą zajęcia, prezentacje, gry i zabawy. Wyposażona będzie w stół drewniany i ławy dla około 25 osób. Na ścianach altany będzie umieszczony zegar fenologiczny oraz przyrodnicze gry edukacyjne. Zamontowany obok altany zegar słoneczny nauczy dzieci określać czas na podstawie zmiany pozycji słońca. W projekcie zaplanowano montaż 5 tablic dydaktycznych, zawierających treści, mające na celu przybliżyć uczniom wiele ciekawych informacji „Poznajemy ptaki”, „Lekcja dendrologii”, „Grzyby”, co bezpośrednio wpisuje się w realizację treści programowych z: biologii, przyrody i geografii. Wokół całego punktu będzie utworzona ścieżka z elementami edukacyjnymi. Dzięki takiemu zaaranżowaniu terenu uczniowie zyskają niezwykle urokliwe miejsce do prowadzenia zajęć dydaktycznych i jednocześnie podniesie efekt wizualny szkoły.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right